Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
3 Haziran 2024 Pazartesi - 14:51

Dijital Dönüşümü Gerçekleştiremeyen Lojistik Firmalarının Ömrü 5 Yıldan Kısa

Dijital dönüşümü gerçekleştiremeyen, operasyonlarını etkili yönetemeyen ve geleneksel yöntemlerle iş yapmaya devam eden lojistik firmalarının, dijital forwarderlar ile rekabet edemeyeceklerinden önemli bir kısmının 5 yıllık bir ömrü bile kalmayabilir.

Dijital Dönüşümü Gerçekleştiremeyen Lojistik Firmalarının Ömrü 5 Yıldan Kısa

Ülkemizin yanı sıra dünyada lojistiğin dijital platformu olarak konumladıklarını anlatan Tırport kurucu ortağı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

“Biz Tırport olarak, dünyanın en geleneksel işlerinden birisi olan lojistik işini dünyanın en ileri teknolojilerini kullanarak yapan bir teknoloji firmasıyız. Bu konumlanma ve gücün, rekabette bize sağladığı avantajları çok iyi biliyoruz. Başkalarının yüzlerce kişiyle yürüttükleri ve denetledikleri operasyonları biz sadece bir düzine insan ile yapabiliyoruz. Dijital erişim gücümüzle, yüz binin üzerinde üye kamyoncumuza 7/24, gerçek-zamanlı, konum-tabanlı ulaşabiliyor ve onlardan istifade edebiliyoruz. 2024 yılı başında Fibabanka ile yaptığımız ortaklık ile kamyoncuların navlun ödemelerini peşin alabilmeleri konusunda büyük bir iş birliğine imza attık. Günde birkaç milyon dolar ödemeyi Fibabanka güvencesinde yapabilir hale geldik. Tüm bu avantajlarımızla 3 yıl içinde 800 milyon dolar üzerinde bir ciroya ulaşmayı, 5 yıl içinde bu coğrafyanın en büyük lojistik aktörlerinden birisi olmayı hedefliyoruz.” dedi.

 

Nakit akışını yönetemeyenler batışa sürüklenebilir

 

İçinde bulunduğumuz dönemde nakit akışının önemli olduğunun altını çizen Dr. Akın Arslan, şunları kaydetti:

“Cari sektörde, nakit akışı çok önemlidir. 100 milyon dolar ciro yapsanız da eğer çevirmeniz gereken kritik bir 3 milyon doları bir ay içinde çeviremezseniz işi batırırsınız. Firmaların öncelikle etkili maliyet kontrolü yapması, olması gerekenin üzerinde varlık yatırımına girmemesi ve proje karlılıklarını çok iyi analiz etmesi gerekiyor. Devam eden enflasyonun, maliyete ve finansmana etkilerini dikkate almayan proje öngörüleri, firmaları batırabilir. Yüksek hacimli nakliye ihalesi aldığına sevinen bir firma, nakit açığına düşerse, artacak finansman maliyetleri batışa sürüklenebilir. Bir diğer konu, Türkiye’de yollardaki kamyonların %85 şahıslara aittir. Günlük gerçekleştirilen kontratlı taşımaların %80’i bireysel kamyonlarla yapılıyor. Bireysel kamyonlar ancak peşin çalışabiliyor. Bunu fonlayamayan bir lojistik firması, bu kaynaktan istifade edemez. Dolayısıyla birçok lojistik firması, uygun maliyetli finansmana ulaşamadığından karlılık eşiğini kaybettikleri için kontrat lojistiği yapamaz hale gelmiştir. Kilitlenme artıyor. İş yapamadığında da tüm genel gider yükü, firmanın üzerine yük olarak kalıyor. İflas eden firma sayısında artışlar görülmesi, kaçınılmaz hale gelecek gibi görünüyor.” diye konuştu.

Ana sorunun, birkaç yıldır devam eden yüksek enflasyon, resmi enflasyondan daha çok artan maliyetler ve bankalar üzerinden finansmana erişimin gittikçe güçleşmesi olarak tanımlanabileceğinin de altını çizen Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti:

“Finansmana rahat ulaşamayan lojistik firmaları, işletme sermayesi yetersizliğinden, kamyoncu ödemelerini peşin yapamayınca uygun fiyatlı nakliye tedariğinde zorlanmaya başladılar. Bu durum da, sektörde ön plandaki bazı lojistik firmalarında bile ciddi ödeme sıkıntılarının ortaya çıkmasına sebep oluyor. Nakit akışını yönetemeyen ve uygun maliyetli finansmana ulaşamayan lojistik firmalarının bazıları, bu yıl ve önümüzdeki yıllarda operasyonlarına son verme kararı alabilirler.” şeklinde sözlerini tamamladı.

 
Treder Rusya'da
 
Köprü Geçiş Ücretleri
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Uluslararası İş Birliği ileTürkiye’nin Lojistik Sektöründeki Rolü Sergilendi
Türkiye’nin küresel lojistik sektörüne bu yıl 74,56 milyar dolar katma ...
ENLOG 30 Yeni Volvo’yu Filosuna Katıyor!
ENLOG ile Marubeni Dağıtım ve Servis A.Ş. arasında yatırım toplantısı ve anlaşması yapıldı.
Globelink Ünimar’ın Sunum Sponsoru Olduğu SW Summit’24 Gerçekleşti
Globelink Ünimar, Türkiye’nin en büyük akıllı depo yönetimi etkinliği ...
 
Ukrayna Nakliye’de Şah Global Lojistik Farkı
Ukrayna nakliye hizmetleri konusunda uluslararası kalite standartlarında ...
"Lojistikte Dönüşümün Öncüsü Olmak İçin Teknolojiyi Kullanıyoruz"
Akca Lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi hizmetlerini yapay ...
Şah Lojistik ile Almanya Nakliye Hizmetleri
Şah Lojistik Türkiye Almanya arasında bireysel veya kurumsal müşterilerin ...
 
Uluslararası İşbirliği ile Türkiye’nin Lojistik Sektöründeki Rolü Sergilendi
Türkiye’nin küresel lojistik sektörüne bu yıl 74,56 milyar dolar katma ...
Lojistik Sektörü, Sürdürülebilirliğe Rota Optimizasyonuyla Katkı Sağlıyor
Lojistik sektörü, çevresel etkiyi en aza indirmek için rota optimizasyonu ...
Profesyonel Kıbrıs Nakliye Hizmetleri
Kıbrıs, Türkiye ile olan yakın tarihi ve kültürel bağları nedeniyle her ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförbustürkiyesondakikaKamyonfahrertruckdikkatkamyonum