Avrupa Birliği yönetmeliklerine göre, 2021 yılından itibaren tüm üretici firmaların Avrupa’da satışa sunacağı otomobil modellerinde CO2 oranını 95 g/km’ye indirme zorunluluğu bulunuyor. Bunu başaramayan firmalara ise büyük cezaların verilmesi gündemde. Emisyon oranını azaltma hedefindeki çalışmalarını aralıksız sürdüren firmalardan biri de Toyota.
Toyota, modellerinde 2017 yılında 101.2 g/km olan ortalama CO2 emisyon oranını 2018 yılında 99,9 g/km’ye indirmeyi başardı. Bu başarıda, Toyota’nın Avrupa’daki toplam otomobil satışlarının yüzde 60’ının hibrit versiyonlar olması da büyük rol oynadı. Toyota, geçtiğimiz yıl Avrupa’da bir önceki yıla oranla yüzde 21 artışla 435 bin 119 adetlik hibrit otomobil satışına imza atmıştı.
Toyota aynı zamanda 2017’ye göre emisyon oranlarının iyileştirilmesi yönünde gelişim gösteren beş markadan biri oldu ve önceki yıla göre 1.4 g/km oranında emisyon düşüşü elde edildi. Bu performansa, Türkiye’de üretilen Toyota C-HR’ın ticari başarısı ve yüksek hibrit satış oranı büyük katkı sağladı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |