Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
27 Şubat 2014 Perşembe - 15:55

DÜNYANIN DEVASA KAMYONLARI

Dünyanın en büyük kamyonları maden ocaklarında kullanılmaktadır. Aslında bu kamyonlara büyük demek onları biraz küçümsemek anlamına gelir, çünkü bu kamyonlar tam anlamıyla devasa makinelerdir.

DÜNYANIN DEVASA KAMYONLARI

Tek Seferde 300 Ton

Bu damperli kamyonlar ağır maden cevherleri ocaktan taşımak için kullanılmaktadırlar ve bir seferde kasalarında 300 tonun üzerinde cevher taşıyabilmektedirler. Yollarda görebileceğiniz kamyonlar genellikle birkaç yüz beygir gücünde motorlara sahipken sözünü ettiğimiz devasa kamyonlar 3000 beygir gücünde motorlardan güç alıyor. 6 metreden yüksek olan kamyonlara sürücünün binebilmesi için ortalama tek katlı bir bina yüksekliği kadar mesafe tırmanmak zorundadır. Bununla birlikte bu canavarları üreten çeşitli firmalar bulunuyor ve benzer olsa da farklı modelleri maden ocaklarında görmek mümkün. Peki bu canavarların en canavarı acaba hangisi? En büyük kamyonu belirlemek için bazı kriterler kullanmamız gerekir.

Madencilikte kullanılan dev kamyonları üreten sınırlı sayıda firma bulunuyor. Şimdi bu üreticilere ait kamyonların özelliklerine göz atalım.

1. Caterpillar 797B

  • Yükseklik : 7,2 m
  • Uzunluk : 14,5 m
  • GVW : 688 Ton
  • Azami  Yük : 380 Ton
  • Motor : 3.370 beygir

2. Hitachi EH5000

  • Yükseklik : 7,2 m
  • Uzunluk : 14,4 m
  • GVW : 642 Ton
  • Azami  Yük : 315 Ton
  • Motor : 2.700 beygir

 

3. Komatsu 930E-4

  • Yükseklik : 7,4 m
  • Uzunluk : 15,6 m
  • GVW : 553 Ton
  • Azami  Yük : 321 Ton
  • Motor : 2.700 beygir

 

4. Liebher T 282 B

  • Yükseklik : 7,4 m
  • Uzunluk : 14,5 m
  • GVW : 652 Ton
  • Azami  Yük : 396 Ton
  • Motor : 2.700 beygir

 

5. Terex MT 6300AC

  • Yükseklik : 7,9 m
  • Uzunluk : 15,6 m
  • GVW : 660 Ton
  • Azami  Yük : 400 Ton
  • Motor : 3.3750 beygir

 

Özelliklere baktığımızda en canavar kamyon tacını hak eden biri var gibi! Terex MT 6300AC boyut olarak dünyadaki en büyük kamyon. En uzun, en çok yük taşıyan ve en güçlü motora sahip olan kamyon Terex MT 6300AC.

Terex firması tarafından üretilen MT 6300AC 400 ton yük taşıyabilen tek maden kamyonu. 2008 yılındaki MinEXPO’da ilk defa tanıtılan kamyonun testleri Kanada’dadaki bir madende yapılmış ve şu anda dünyanın çeşitli ülkelerinde yer alan madenlerde kullanılmakta.

Terex firması en büyük kamyona sahip olmanın yanı sıra, dünyadaki en büyük ekskavatörü de madencilerin beğenisine sunuyor. Tek seferde 100 ton yükü kaldırabilen bu ekskavatör 4 hamlede MT 6300AC’nin kasasını doldurabiliyor.

En canavar kamyonu almak isterseniz milyonlarca doları gözden çıkarmanız gerekiyor. Çünkü MT 6300AC’nin fiyatı 4 ila 5 milyon dolar arasında değişiyor. Ancak tek seferde çok sayıda sipariş vermeniz halinde indirim için Terex ile pazarlık yapabilirsiniz.

 
AYDIN HAREZİ YENİDEN BAŞKAN
 
DİZELİN TAHTI TEHLİKEDE
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
AYDIN HAREZİ YENİDEN BAŞKAN
Klasik Otomobil Kulübü’nün yeni başkanı önceki gün toplanan genel kurulda ...
TEM OTOYOLU KAPANACAK
TEM'in Gebze İzmit arasında Ankara yönü, perşembe günü saat 22.00'den ...
BRİSA'DAN KAPLAMA LASTİK UYARISI
Brisa, sadece standartlara uygun olmayan kaplama lastiklerin, trafikte ...
 
SINIRDA PERON SAYISI 7'YE ÇIKARILDI
UND, Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarındaki TIR kuyruklarının durumu ...
DÜŞÜK MALİYETLİ HAVAYOLU: PEGASUS
Pegasus, 2013 yılında Avrupa’da en çok tercih edilen düşük maliyetli hava ...
GEÇİŞ ÜCRETLERİNDE DEĞİŞİKLİK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, geçici ve yabancı plakalı ...
 
CADDY'E ÜCRETSİZ SERVİS ÇAĞRISI
Volkswagen, Caddy model araçlarda bagaj kapağı amortisörlerinin bağlantısı ...
BRISA'NIN 2013 CİROSU ARTTI
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, büyüyen iç pazarda, pazar payıyla ...
IVECO'DAN KARAYEL NAKLİYAT'A TESLİMAT
Iveco’nun yetkili satıcılarından Özgözde Otomotiv Ankara Karayel Nakliyat ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakika haberler kamyonculkwfahrerdikkatnewstruckşoför