Dakar’ın son kısmı olan 14. etabın bitişinde yarışı 2. sırada tamamlayan Gerard de Rooy’u 3. sıradaki Miki Biasion izledi. Ancak bu etkileyici sonuçlar kamyon kategorisindeki tüm sıralamayı etkilemiyor.
Gerard de Rooy ve onun Iveco Powerstar’ı podyuma çıkmayı, 3.lüğü kazanan yarışmacının üç dakika arkasında bitirerek kaçırdı. Azmine ve dikkat çekici çabalarına rağmen Hollandalı sürücü yarış boyunca birçok zorluk ve terslikle karşılaşarak Dakar 2012’de elde ettiği 1.liğe erişemeyerek yarışı 4. sırada bitirdi.
De Rooy yeteneklerini takım lideri olarak yarışın başından itibaren gösterdi, ayrıca özel etaplarda 3 defa 3. oldu.
Takım arkadaşı Miki Biasion, destek olanaklarını takım lideri De Rooy için sık sık kullandı. Genel sıralamadaki 13.lük, yarışın ilk yarısında kaybedilenlerin geri kazanıldığını gösteriyor.
Renè Kuipers de genel sıralamada 9.luğa ulaşarak harika bir geri dönüş yaptı: Kuipers, deneyimi için, “Dakar 2013 benim kamyon kategorisinde kendimi gösterdiğim ilk yarış oldu, oldukça iyi bir deneyimdi. Ayrıca kullanmaktan zevk aldığım Yeni Trakker’ı oldukça beğendim. Gerçekten her şeyi en başından tekrarlayabilirim.” dedi.
Dakar konusunda deneyimli olan İtalyan sürücü Miki Biasion: “Bu yıl kum yüzünden Dakar’ın ne kadar da zor olduğunu gördük, özellikle farklı yüzeylerin bulunduğu yarışın birinci etabı en zorlayıcı kısımdı. Takım çalışması bu gibi zorlayıcı durumlarla karşı karşıya kalındığında hayatî. Başlangıçta şanssızdım ve zaman kaybettim, ancak podyuma Iveco Takımının renkleriyle çıkmak için takımla beraber mücadeleye sonuna kadar devam ettim. Belki bunu başaramadık ama kesinlikle elimizden gelenin en iyisini yaptık.” De Rooy karamsarlıkla şunu da ekledi: “Mükemmel araçlar, mükemmel koşullara sahip sürücüler, tam anlamıyla birlik olmuş bir takım ama yaşanan başarısızlık. Söyleyecek başka bir şeyim yok.”
Sıradışı çabası sonucu Iveco takımı genel sıralamada iki aracıyla ilk 10’a girdi. Dakar Rallisinin olağanüstü off-road şartlarını başarıyla geçen ve off-road için en ideal seçenek olduklarını kanıtlayan araçlar aynı zamanda yüksek verimlilikleriyle de dikkat çekti.
Oldukça zorlu yarışların geçtiği Güney Amerika’da sürücüler; cesaretlerini, reflekslerini ve problem çözme yeteneklerini çöllerden kayalık alanlara, kumullara ayrıca pek hoş olmayan ve iki etabın iptaline yol açan hava koşullarına kadar pek çok alanda gösterdiler.
Ralli, Iveco araçlarının, olağan üstü koşullara sahip üç Güney Amerika ülkesini aşarken gösterdiği performansını görmek için güzel bir fırsattı. Dakar’da ulaşılan sonuçlar Iveco araçlarının gücü ve verimliliği kadar güvenilirliğini de gösterdi.
Dakar, dünyanın en önemli off-road etkinliği kabûl edilen ve milyonlarca takipçisi olan bir ralli. 2013 Rallisi 5 Ocak’ta Lima, Peru’da başlamış, Arjantin’i geçerek 20 Ocak’ta Santiago, Şili’de bitmişti. Yarış toplamda 14 etap ve 8000 kilometrelik yoldan oluşuyordu.