Türkiye, hava taksisi yarışında Avrupalı rakipleriyle aynı kulvarda koşuyor. Daha küçük ve ucuz şirket jetlerini kullanarak işadamlarını hava taksiye bindirmek amaçlanıyor. Atasay ve Avıatioın’dan yapılan ortak açıklamada, Eclipse 500 tipi gibi 120 adet çok hafif jet (VLJ) uçağının satın alınmasını içeren ortak bir girişim başlatıldığı belirtildi. 60 uçak için de opsiyon bulunduğunu belirten ETIRC Aviation yöneticisi Roel Pieper, "En doğru alanlara ve en doğru noktalara erişebileceğiz. 300 uçak satın almaya yetecek kadar finansman kaynağı sağladık” diye konuştu.
Gökyüzünün 4x4’ü
Hava taksi uygulaması; çoğunlukla dört yolcu taşıyan küçük uçakları, büyük uçakların kullanamadığı küçük havaalanlarına indirerek büyük havalimanlarının kalabalık trafiğinden kurtulma esasına dayanıyor. Atasay'ın Üst Düzey Yöneticisi (CEO) Cihan Kamer yaptığı açıklamada; “Bu girişimle Türkiye, Avrupa'nın önüne geçecek ve bu girişim ülke ekonomisine büyük katkı yapacak. Ortakları arasında Microsoft’un patronu Bill Gate’nin de bulunduğu Avıation şirketi, Eclipse 500'ü 500 milyon dolarlık bir yatırımla hayata geçirdi. Eclipse 500, 4 bin 500 kilo uçuş ağırlığıyla benzerlerinden çok daha hafif olması sayesinde hem yakıt tüketimi daha az hem de saatte 650 kilometreye varan hızıyla ideal bir uçuş sağlıyor. 'Gökyüzünün 4x4'ü’ olarak nitelendirilen bu uçakların uçuş menzili 2 bin 371 kilometre. 900 metrelik pist uzunluğuna sahip havalimanlarına bile inebildiği için en az 1.500 metrelik piste inebilen en küçük jetlere karşı avantajlı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |