Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
23 Mayıs 2007 Çarşamba - 00:00

Kişi Başına 400 Kilometre Hızla Gidiyoruz

Kişi Başına 400 Kilometre Hızla Gidiyoruz

TCCD’nin düzenlediği "Yüksek Hızlı Tren Semineri"ne katılan Ulaştırma Bakanı ݝsmet Yılmaz, 2002 yılında kişi başına düşen hız süresinin 40 kilometre olduğunu, 2007 yılında bu oranın 400 kilometreye yükseldiğini söyledi. Hava taşımacılığının gelişmesiyle birlikte bu oranın daha da artacağını vurgulayan Yılmaz, “Demiryollarına son 5 yılda 6 milyar dolarlık yatırım yapıldı. Bu yatırım, son 50 yılda Türkiye'de demiryollarına yapılan yatırım miktarından fazladır. Marmaray Projesi ile, Boğazın iki yakası arasındaki ulaşım, 4 dakikada sağlanacak. Marmaray çift yönde ise 150 bin yolcu taşınacak “ diye konuştu.

Blok Taşıma, Gelire Yüzde 110 Katkı Sağladı

Blok tren ile yük taşımacılığında yeni bir uygulamaya geçildiğini belirtenYılmaz, kombine taşımacılığa önem verildiğine işaret etti. Yılmaz yaptığı açıklamada; "Bu uygulama ile 2006 yılında 19.7 milyon ton yük taşınarak 2002 yılına göre yük taşıma miktarında yüzde 37, yük taşıma gelirinde ise yüzde 110 artış sağlandı. Uluslararası yük taşımacılığında da blok tren işletmeciliğine geçildi. Türkiye ile Avrupa ülkeleri arasında, karşılıklı olarak blok yük trenleri çalıştırılmaktadır. Türkiye'de ilk kez lojistik köyleri kuruyoruz. Kombine taşımacılığını geliştirmek için ilk etapta ݝstanbul Halkalı, ݝzmit Köseköy, Kayseri Boğazköprü, Samsun Gelemen, Eskişehir Hasanbey ve Balıkesir Gökköy'de 6 adet lojistik köy kurulmaktadır” dedi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da yaptığı açıklamada, Avrupa'daki hızlı tren teknolojik gelişmelerinin Türkiye'ye kazandırılmasının amaçlandığını belirterek, "Türkiye 60 yıl sürdürülen ulaşım politikalarında ne yazık ki ulaşım modları arasında dengeyi sağlayamamıştır" çeklinde konuştu.

TCCD'ye 4 Yılda 6 Milyar Dolar Ödenek

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryollarına 2003'ten sonra yaklaşık 6 milyar dolar ödenek ayrıldığını kaydetti. Projelerin birer birer hayata geçirildiğini sözlerine ekleyen  Karaman, “Yapımlarına başlanan Ankara-ݝstanbul, Ankara-Konya hızlı tren projeleri kısa bir zamanda hizmete girecektir. Böylece Türkiye, hızlı tren hattına sahip dünyada sekizinci, Avrupa'da altıncı ülke konumuna gelecektir” diye konuştu. Ankara-ݝzmir, Ankara-Bursa, Ankara-Sivas, Halkalı–Kapıkule hızlı tren projeleri ile Kars-Tiflis yeni demiryolu projelerinin yapımının hedeflendiğini vurgulayan Karaman, "Yeni projelerle Avrupa'dan Çin'e kesintisiz demiryolu ulaşımının gerçekleşmesiyle, tarihi ipek yolu demir ağlarda yeniden canlanacaktır. Türkiye'de sadece demiryolu ulaşımı değil, ileri demiryolu sanayisi de gelişmektedir. Adapazarı'nda Kore ile işbirliği halinde kurulan hızlı tren fabrikası sadece Türkiye'nin hızlı tren ihtiyacını değil, bölge ve komşu ülkelerin de ihtiyacını karşılayacaktır" dedi.

Hızlı Tren, Yeni Güzergahlarda Hızlanacak

Ulaştırma Bakanı ݝsmet Yılmaz yaptığı açıklamada,Ankara-Konya hızlı tren projesinin altyapısının büyük ölçüde tamamlandığını belirtti. Hızlı tren hattının 250 km/saate uygunluğu için, 4 aşamalı test programı uygulanacağını ifade eden Yılmaz "Bu program, TCCD, üniversitelerimiz, teknik değerlendirme ve kontrolü yapan alman TÜV-SUB ile ݝtalyanlarla işbirliği halinde yürütülmektedir. Birinci aşamada; 120 km/saatte hattın altyapı, üstyapısının ölçümleri yapılarak tölerans dışına çıkan değerler var ise bunlar giderilecek” dedi.

Ankara-Sivas hızlı tren projesinin devamı olarak Sivas-Erzincan, Erzincan-Erzurum, Erzurum-Kars hatlarında da çalışmaların devam ettiğine işaret eden Yılmaz, "Planlanan Kars-Tiflis projesi hayata geçirildiğinde ise demiryollarının Asya çıkışı, bu hat üzerinden bağlanacak ve bölge ekonomisine canlılık gelecek. Buna ilave olarak Trabzon-Rize-Hopa ve Hopa-Sarp-Batum Demiryolu Projelerini planlıyoruz. Böylelikle ihracatçılarımızın taşımacılıkta çektikleri sıkıntılar ve kaynak israfı sona erecektir. Bu projelerle, BDT ülkelerine ulaşım daha kolay hale gelecektir" dedi. Erzincan ray bağlantı fabrikasının da  faaliyete geçtiğini belirten Karaman, “Kardemir de, hızlı tren rayı için ileri teknolojiyle deneme ray üretimine hazırlanıyor. Karamana, dünya ülkelerinin, demiryolu sistemini daha etkin hale getirmek üzere 2025 yılına kadar 1 trilyon dolar yatırım yapmak hedefleniyor” diye konuştu.

 
İşadamları Hava'da Taksiye Binecek
 
ALPET’in Yeni Çocuğu “ Torojet”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busdikkattruckkamyonumkamyoncusondakikasrc haberler lkw