2015/16 sezonunun yedinci ayağı olan Paris ePrix, on dört viraj ve saat yönünde bir konfigürasyon içeren Les Invalides bölgesi etrafında 1.93 km uzunluğunda bir sokak pistine sahip.
California Long Beach’de Nico’nun yarışı on birinci Sebastien’in ise on altıncı bitirmesine karşın, Renault e.dams takım şampiyonasında liderliğini sürdürüyor.
Elektrikli Araç teknolojisinde öncü marka Renault için, Paris ePrix yarışı özel önem taşıyor. Renault-Nissan Ortaklığı 2009 yılında Elektrikli Araçlara yoğun yatırım yapan ilk üreticiydi ve Renault bu alanda Avrupa’da (2015) yüzde 23.6 pazar yapı ile öncü konumda. Avrupa’da 18n bin 500’den fazla ZOE araç satışı gerçekleştirildi. Bu rakam Renault’nun pazarda en çok satan Elektrikli Araç markası olmasını sağlıyor, aynı zamanda Fransa’da trafikteki elektrikli araçlardan yarısından fazlası Renault markasına ait.
Renault; ZOE, Twizy, Kangoo ve Fluence Z.E. dahil yenilikçi Elektrikli Araçlar yelpazesini geliştirmek için Formula E’ye katılıyor. Örneğin Twizy motoru Renault Sport motor sporları operasyonlarının merkezi olan Viry-Châtillon’da geliştirildi. Gelecekteki projelerde hem Viry hem de Renault Sport’un şasi teknik üssü olan Enstone’daki kaynakları kullanılacak.
Visa Paris ePrix yarışı 23 Nisan Cumartesi günü yapılacak.
Alain Prost – Takım Yöneticisi:
“Paris bizim için önemli bir yarış, biz Fransız takımıyız ve Renault’yuz, bu nedenle beklentiler oldukça yüksek. Ayrıca son yarışta aldığımız kötü sonuçlar nedeniyle üstümüzde daha çok baskı var. Hedefimizi biliyoruz, hedefimiz daha güçlü bir performans ile geri dönmek. Baskı ve beklentiler her zaman kolay yönetilmez ve en yüksek düzeyde performans sağlamak için bu baskıyı olumluya dönüştürmeniz gerek. Çekişmenin gittikçe arttığını gördük ve bu durumda her şeyi olması gerektiği gibi yapmamız gerekiyor, doğrusunu söylemek gerekirse Long Beach’de bunu başaramadık.”
Jean-Paul Driot – Takım Yöneticisi:
“Benim bakış açımla amaç elbette Paris’te kazanmak. Araçlar tamamen kontrolden geçti, sürücüler birçok kez brifing aldı ve kendi performanslarını değerlendirdiler ve takım hafta sonunu Long Beach’te geçirerek Paris için çok daha iyi hazırlandı. Hak ettiğimiz konuma yeniden yükselmek istiyoruz.”
Vincent Gaillardot – Renault Sport Proje Sorumlusu:
“Sezonun tam ortası, bu nedenle odakta araçların gerçekten de Sebastien ve Nico’nun yarışta en iyi sonuçları almasını sağlayacak kadar iyi olması gerekiyor. Long Beach yarışından sonra araçlar tam bir denetim ve bakım için Donington’a döndü, bu yıl içinde elde ettiğimiz başarılı sonuçlara yeniden ulaşacağımızdan eminiz.”
Nico Prost – Pilot:
“Kendi ülkemde yarışmak büyük bir onur olduğu için Paris yarışını heyecanla bekliyorum, bunun müthiş bir deneyim olacağından eminim. Bu yarış Fransa motor sporları açısından çok önemli. Umarım izleyen herkes için ve yarışa katılan biz şanslı sürücüler için iyi bir deneyim olur. Bu tür bir yarış stili göstermek olumlu ve bu araçların kullanılabileceği şehirlerde yarışmak Formula E için çok önemli. Fransa elektrikli araçları tanıtarak çok olumlu bir katkıda bulunuyor, Renault da elektrikli araçların tanıtımını yapıyor. Böylesine büyüleyici bir ortamda elektrikli araçların önemini göstermek politik ve ticari açıdan çok anlamlı.”
Sebastien Buemi – Pilot:
“Long Beach yarışından sonra durdum ve planımı yeni baştan yaptım. Birkaç hata yapmıştım, bu nedenle sürücüler şampiyonasındaki liderlik pozisyonunu kaybettim. Doğrusunu söylemek gerekirse liderliği yeniden kazanmayı kendim için istiyorum ve Renault e.dams’ın takımlar şampiyonasında liderliğe uzanmasına yardımcı olmak istiyorum. Takım, araçlara çok zaman ayırdı, ben de mühendislerimle birlikte Paris yarışı için önemli bir yaklaşım üzerinde çalıştım. İyi bir sonuç elde etmek istiyoruz.
Paris’te yarışmak müthiş bir duygu olacak ve üzerimizde baskı hissedeceğiz. Kendi evimizde yarışıyoruz, bu nedenle orada olmak ve fanlarımızla birlikte olmak için can atıyoruz. Sezonun en önemli yarışı olacak. Zorlu bir pist olacak ancak ben yarışa tamamen hazırım.”