SCANIA’NIN EURO 6 MOTORU İSVİÇRE'DE YOLA ÇIKTI
Scania, yeni teknoloji ürünü Euro 6 normlarına
sahip motorlarını İsviçre’de gerçekleştirdiği test sürüşüyle tanıttı…
Scania, yeni teknoloji ürünü Euro 6 normlarına sahip motorlarını, İsviçre'nin Zürih kentine bağlı Dinkiton Kasabasında gerçekleştirdiği test sürüşü ile dünya basınına tanıttı.
Scania ürün yöneticisi Erik Nordström, test sürüşü öncesi yaptığı açıklamada, Euro 6 tipi motorda Egzoz Gazı Devirdaimi(EGR) ve Seçici Katalatik Konvertörü(SCR) sistemlerinin bir arada kullanıldığını belirterek “Geliştirme çalışmalarının tümü Scania bünyesinde gerçekleştirildi. Scania’nın son yıllarda geliştirdiği tüm yeni teknolojiler birarada kullanıldı. Bu motorlarda yakıt dezavantajlarını önlemek için hiçbir çabadan kaçınmadık. Bu sayede Euro 6 motorlarda azot oksit bileşenleri, Euro 5 motorlara göre yüzde 80, partikül miktarı da yüzde 50 oranında azaltılmış oldu. Azot oksit bileşenlerinin ve partikül miktarlarının en az seviyeye düşürülmesi, yakıt tüketimi ve çevreye duyarlılığı açısından Euro 6 motorunun ne kadar iyi olduğunun göstergesidir. Euro 6 motorlara sahip uzun yol nakliye araçları, ilk etapta R ve G serisinde 440 ve 480 beygir güç üreten versiyonları ile karşınıza çıkacak.'' açıklamasında bulundu.
Nordström, Euro 6 motorunun geliştirildiği Scania'nın İsveç'teki fabrikasında 600’ü motor geliştirme de olmak üzere toplam 2 bin 800 mühendisin görev yaptığını belirterek “Scania teknolojisine sahip Euro 6 motorlu uzun yol nakliye araçları bu haftadan itibaren İsviçre'de, 2011 yılının sonlarına doğru ise tüm Avrupa'da satışa sunulacaktır” dedi.
ÇEVRE DOSTU MOTOR: EURO 6
Doğuş Otomotiv Scania Pazarlama Müdürü Suna Türk ise Scania'nın 2010 yılında gerçekleştirdiği 2 bin 500 adetlik satışın ardından 2011 yılının ilk 5 ayında da üstün bir satış grafiği çizdiğini belirtti.
Scania Euro 6 motorların çevreye duyarlılığıyla ön plana çıktığını ifade eden Türk, sözlerine şöyle devam etti; “Scania satışta olduğu gibi, çevreye duyarlılık konusunda da ön plana çıkmaktadır. Euro 6 motorlarda emisyon miktarı en az seviyeye indirgenmiştir. Bilindiği gibi azot oksit bileşikleri en büyük zararı çevreye verirler. Yağmur ve suyla birleştiğinde suda çözülerek asit oluşturlar. Bu da çevre için çok zararlı asit yağmurlarına neden olur. Azot oksit ve Partikül miktarlarının en aza indirgenmesi, Euro 6 motorları, genel kullanıma sunulan en çevreci motorlar yapmıştır. Ayrıca tamamen Scania teknolojisi kullanılarak üretilen Euro 6 motorlar gerek düşük emisyon değerleri ile doğaya saygı gösterirken, düşük işletme maliyeti ile ekonomimize de katkı sağlamaktadır.''
Euro 6
Emisyon filtre sistemlerinin yer aldığı bölüm kompakt bir yapıya sahip ve bu sayede Euro 6 için ekstra yer gerekmiyor. Euro 6 motora sahip araçlarda farklı yakıt deposu alternatifleri sunuluyor. Aynı zaman da AdBlue depoları için de 50 ve 75 litrelik seçenekleri bulunuyor. Şasenin arkasına monte edilmiş aküler vasıtasıyla araçta 1.500 litreye kadar yakıt depolanabiliyor. Standart akülerle ise 1.370 litreye kadar yakıt deposuna sahip olunuyor.
Yeni motorlarında tamamen kendi mühendislik ürünü olan egzos gazı yeniden işlenmesi, esnek turbo geometrisi, Common-Rail yüksek basınç yakıt püskürtme, seçici katalitik indirgeme ve dizel parçacık filtresi kullanan Scania, yeni Euro 6 motoru ilk etapta 440 ve 480 hp olarak sunarken, tüm uygulama tipleri için de kullanıma sunacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |