AA muhabirinin Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) LPG sektör raporlarından derlediği verilere göre, Türkiye'deki LPG satışının yüzde 50'si sektörde faaliyet gösteren 68 şirket içindeki 3 büyük şirket tarafından gerçekleştiriliyor.
Enerji Piyasası Denetleme Kurumu’nun (EPDK) LPG sektör raporlarından derlediği verilere göre, Türkiye’deki LPG satışının yüzde 50'si sektörde faaliyet gösteren 68 şirket içindeki 3 büyük şirket tarafından gerçekleştiriliyor.
Nisan'da Türkiye'deki aylık toplam LPG satışının yüzde 28,50'si Aygaz tarafından yapıldı. Bu şirketi, yüzde 11,70 ve yüzde 9,75'lik satış oranlarıyla İpragaz ve Shell&Turcas izledi.
Böylece nisanda Türkiye'de satılan 328 bin 282 ton LPG'nin, 163 bin 550 tonluk kısmını, bu 3 büyük şirket satmış oldu. Söz konusu şirketlerin toplam satıştaki payı da yüzde 49,82 olarak gerçekleşti.
LPG satışında Aygaz, İpragaz ile Shell&Turcas, ocak ve şubat aylarında da ilk üç sırada yer aldı. İlk üç sıralaması yalnızca Mart ayında değişti. Martta ilk iki sırayı yine Aygaz ve İpragaz alırken, üçüncü sıraya yüzde 9,79'luk pazar payına ulaşan Milangaz yerleşti. Mart ayında bu üç şirketin toplam LPG satışındaki payıysa yüzde 50,16 oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, 2016 Ocak sonu itibariyle Türkiye'deki trafiğe kayıtlı 10 milyon 656 bin 778 adet otomobilin yüzde 40,2’sinde LPG, yüzde 31,8’inde motorin, yüzde 27,6’sında ise benzin yakıt olarak tercih ediliyor.