Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Aralık 2020 Perşembe - 09:57

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ''Asya ve Avrupa Arasında Demiryolu Yük Taşımacılığı Alanında Yeni Bir Çağ Başladı''

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, İstanbul Çerkezköy’den başlayan yolculuğunu Çin’in Xian şehrinde noktalayan ilk blok ihracat trenini karşılama törenine video konferans yöntemiyle katıldı. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Bu tarihi yolculuk, Türkiye’nin ve ihracatçılarımızın bir başarısı” değerlendirmesinde bulunurken Bakan Karaismailoğlu, “Asya ve Avrupa arasında demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağ başladı” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,  Asya ve Avrupa Arasında Demiryolu Yük Taşımacılığı Alanında Yeni Bir Çağ Başladı

Bakan Karaismailoğlu, Çin’e ulaşan ilk ihracat treninin karşılanma töreninde yaptığı konuşmada Asya ile Avrupa arasında demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağın başladığını ifade etti. İkinci ihracat treninin de Çin’in Xi’an şehrine doğru yolda olduğunu anımsatan Bakan Karaismailoğlu, 2021 yılı içerisinde iki ülke arasında haftada iki kez karşılıklı yapılacak seferler ile bu başarılara yenilerinin katlanarak ekleneceğine inandığını dile getirdi.

Türkiye’den Çin’e hareket eden ilk ihracat treni, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun katıldığı törenle 4 Aralık 2020 tarihinde İstanbul’dan uğurlanmış, toplamda 8 bin 693 kilometre yol kat edip; 19 Aralık 2020 tarihinde Çin’in Xi’an şehrine ulaşmıştı. İlk ihracat treni için Çin’in Xi’an kentinde bugün resmi tören yapıldı. Bakan Karaismailoğlu, video konferans aracılığı ile bağlanarak konuşma yaptı.

- “Asya ve Avrupa arasında demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağ başladı”

Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan’ın oluşturduğu işbirliği temelinde hayata geçen Bakü-Tiflis -Kars Demiryolu Hattının 30 Ekim 2017’de faaliyetlerine başladığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, Asya ve Avrupa arasında demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağın başladığını belirtti. Karaismailoğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı, Çin ile Türkiye arasındaki yük taşıma süresini 1 aydan 12 güne, asrın projesi Marmaray’ın bu hatta entegre olmasıyla da Uzak Asya ile Batı Avrupa arasındaki süreyi 18 güne düşürmüştür. 42 konteyner dolusu beyaz eşya yüküyle 4 Aralık 2020 tarihinde Çerkezköy İstasyonumuzdan hareket eden ilk ihracat trenimiz; 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke aşarak Çin’e olan yolculuğunu başarıyla tamamlaması büyük bir hayalin artık gerçek olduğunun en büyük kanıtı olmuştur.”

 

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, İstanbul Çerkezköy’den başladığı yolculuğu Çin’in Xian şehrinde noktalayan ilk blok ihracat trenini karşılama törenine video konferans yöntemiyle katıldı. Pekcan, “Bu tarihi yolculuk Türkiye’nin ve ihracatçılarımızın bir başarısı olarak tarihe geçerken, ülkemizin ihracat serüveninde önemli bir kilometre taşını teşkil ediyor” dedi.
Türkiye’den yola çıkarak Gürcistan ve Azerbaycan’ı geçen, Hazar Denizi’ni aşmak suretiyle Kazakistan’ı kat den ve yaklaşık 8 bin 700 kilometre yol alan ihracat treninin Türkiye’den Uzak Asya’ya demiryolu sevkiyatları açısından güzel bir başlangıcı teşkil ettiğini dile getiren Bakan Pekcan, “Karşılıklı sevkiyatlar ile Avrupa ve Asya ticaretinin zenginleşmesine katkı sağlayacağına inandığımız Orta Koridor’un demiryolu taşımacılığı ile canlandığına hep birlikte şahit oluyoruz. Bu ve bundan sonra devam edecek seferlerimizin ülkemiz ihracatına olduğu kadar Türkiye ve Çin arasındaki karşılıklı ticarete ve hatta küresel ticarete katkı sağlayacağını ümit ediyorum” dedi.
Son yıllarda küresel ekonomideki gelişmelerin güçlü lojistik imkanlara sahip olmanın önemini daha da belirgin bir şekilde açığa çıkarttığını vurgulayan Pekcan, salgın nedeniyle karayolu taşımacılığına getirilen kısıtlamaların salgından görece daha az etkilenen demiryolu taşımacılığı sektörünün stratejik önemini arttırdığını kaydetti. Bugün gelişmekte olan ekonomiler olarak öne çıkan Asya ülkelerinin küresel ticaretten aldıkları payı artırmakta ve küresel değer zincirlerinde önemli roller üstlenmeye devam ettiğine dikkat çeken Pekcan, Türkiye’nin de üretim ve ihracat altyapısındaki dinamizmin yanı sıra zengin beşeri kaynakları, yenilikçiliğe olan yatkınlığı ve sahip olduğu kalite standartları ile küresel ekonominin önemli ve belirleyici aktörlerinden biri olma özelliğini her geçen gün artırdığını bildirdi. Bakan Pekcan, Asya ve Avrupa arasında bir köprü olması nedeniyle Türkiye’nin lojistik ve taşımacılık açısından stratejik önemini sürdürdüğünü vurgulayarak, bu çerçevede Kuşak ve Yol Projesi'ni Türkiye’nin teorik avantaj ve ayrıcalıklarını pratik faydaya dönüştürecek en önemli projelerden biri olarak gördüklerini söyledi.

"Bu tarihi yolculuk, Türkiye’nin ve ihracatçılarımızın bir başarısı”
Bakanlık olarak özellikle Çin’e ulaşımda kritik geçiş noktası olan Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı üzerindeki çalışmaları da önemsediklerini ve desteklediklerini anlatan Pekcan, şöyle devam etti:
“Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının ve dolayısıyla Orta Koridor’un etkin kullanımı, ilgili tüm paydaş ülkelerin işbirliğinin artırması ve Hazar geçişlerinin sorunsuz ve daha sık kullanımı ile başarıya ulaşabilecektir. İlgili tüm ülkelerin birlikte çalışarak Orta Koridor’u daha çok kullanılır hale getirmesi bölgede sürdürülebilir büyümeye önemli katkı sunacaktır. Ayrıca, ülkemizin kurucu üyelerinden biri olduğu Asya Yatırım ve Altyapı Bankası, Kuşak ve Yol Girişimi çerçevesinde stratejik imkânlar sunmaktadır. Bu nedenle Türk firmalarının Asya Yatırım ve Altyapı Bankası finansmanı ile gerçekleştirilecek projelerde etkin bir biçimde yer almasını arzu ediyoruz.”
Bugün tarihi bir güne, tarihi bir seferin başarıyla tamamlanmasına şahit olduklarını dile getiren Bakan Pekcan, “Türk mallarının tarihi İpek Yolu'nun izinde demiryolu üzerinde dünyanın en büyük pazarlarından biri olan Çin’e 13 günde ulaşmasının sevinci ve gururunu yaşıyoruz. Bu seferlerimiz artacak ve düzenli olarak sürecek. Bizler de buna gerekli her türlü katkıyı vereceğiz. Bu tarihi yolculuk, Türkiye’nin ve ihracatçılarımızın bir başarısı olarak tarihe geçmiş, ülkemizin ihracat serüveninde önemli bir kilometre taşını teşkil etmiştir” dedi.
Pekcan, önümüzdeki dönemde Türkiye-Çin ikili ilişkilerinin sürdürülebilir, istikrarlı ve dengeli bir biçimde geliştirilmesine katkı sağlayacak olan trenin bu önemli seferinin Türk ihracatçıları ve ülke için hayırlı olmasını diledi.

KAYNAK: İHA/ULAŞTIRMA BAKANLIĞI

 
2021 Yılı UBAK Belge Ücretlerini Ödeyemeyen Firmalara Ek Süre Tanındı
 
IRU, eTır Sisteminin Uygulanmasıyla Geçiş Süreleri Daha da Kısalacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Arınak Lojistik Yıl Sonu İtibarı ile Artan Azerbaycan Nakliye Taleplerine Olumlu Dönüş Sağlıyor
Uluslararası ticaretin en yoğun bulunduğu ülkeler arasında yer alan Azerbaycan ...
İkinci İhracat Treni Çin'e Hareket Etti
Türkiye'den Çin'e gidecek ikinci ihracat yük trenin de yola çıktığını ...
Şah Lojistik Taşımacılık Sektöründeki Gelişmeleri Yakından Takip Ediyor
Günümüzde sektörel anlamda ortaya çıkan yenilikler ve gelişmeler tüketicinin ...
 
GEFCO Türkiye Yeni Otomotiv Lojistik Hizmeti TRANSANADOLU’yu Hayata Geçiriyor
Küresel multimodal tedarik zinciri uzmanı ve Avrupa'da lider otomotiv ...
Kargo ve Uluslararası Nakliye
Günümüzün en revaçta taşıma metotlarından olan karayolu nakliyesi ağırlıklı ...
Uluslararası Lojistik İşletmecileri (L2) Ödülünün Sahibi OMSAN Lojistik Oldu
Bu yıl 11’inci kez düzenlenen ve iş dünyasının her geçen yıl daha büyük ...
 
Şah Lojistik’in Yurt İçi ve Uluslararası Yük Taşıma Organizasyonları Sürüyor
Dünya genelinde son dönemlerde yaygınlaşan tüketim yoğunluğu beraberinde ...
Bulgaristan ile Lojistik Faaliyetler
Türkiye’den Avrupa Birliği’ne ilk girişin adı olan kendisi de yine bir ...
Lojistik İçin Neler Yapıldı!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı lojistik için çalışmalarına devam ediyor. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busKamyonlkw haberler srctrucktreylerşoförnews