Bakan Karaismailoğlu açıkladı: 221.8 milyon bedelli Kars Lojistik Merkezinin çalışmaları tamamlandı
Karaismailoğlu, “Lojistik koridor oluşturma yaklaşımı ile uluslararası bağlantılarımızı güçlendiriyor, demiryolunun rekabet gücünü artırmak için lojistik merkezler ve yeni iltisak hatları yapıyoruz. Kars Lojistik Merkezi’nin içine 16 kilometrelik demiryolu, 5.5 kilometrelik iltisak hattı yapılmıştır. Merkezin hizmete girmesiyle birlikte, ciddi istihdam imkânı oluşacaktır” dedi.
“18 yılda Kars’ın ulaşım ve iletişim altyapısına 5 milyar 746 milyon liranın üzerinde yatırım yapıldı”
Son 18 yılda Kars’ın ulaşım ve iletişim altyapısına 5 milyar 746 milyon liranın üzerinde yatırım yapıldığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, 2003’teki 22 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğunu yaklaşık 11 kat artırarak 258 kilometreye çıkardıkları bilgisini aktardı. Karaismailoğlu, “1993-2020 arasında Kars’a sadece 68 milyon liralık yatırım yapılmıştı. Biz 3 milyar 27 milyon lira yatırım yaptık. Karayollarında olduğu kadar demiryolu ulaşımının gelişmesi içinde birçok proje hayata geçiriyoruz. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattını hizmete sunduk” dedi. Karaismailoğlu, yapılan atılımlar sayesinde Kars il sınırları içerisinde bugün tam 258 kilometrelik demiryolu ağı bulunduğuna dikkat çekti.
“Ulaştırma ve altyapıda yapılacak stratejik yatırımlar bölgemizi lojistiğin lideri hatta süper gücü haline getirecek”
Ulaştırma ve altyapıda yapılacak stratejik yatırımların gelecekte bölgemizi lojistiğin lideri hatta süper gücü haline getireceğini belirten Bakan Karaismailoğlu, Kars ilinin coğrafi avantajlarının kullanarak yapılabilecek plan ve projeler olduğuna dikkat çekti. Karaismailoğlu, “Kars Lojistik Merkezi Projemiz de bunlardan biridir. 221.8 milyon proje bedelli merkezimizin yapım çalışmalarında sona geldik. Yakın zamanda açılışını yapacağımız, bu merkezimiz, Türkiye Lojistik Sektörüne 412 bin ton taşıma kapasitesi sağlayacaktır. Aynı zamanda, ülkemize 400 bin metrekare Lojistik alan kazandırılmıştır. Kars Lojistik Merkezi’nin içine 16 kilometrelik demiryolu, 5.5 kilometrelik iltisak hattı yapılmıştır. Merkezin hizmete girmesiyle birlikte, ciddi istihdam imkânı oluşacaktır” dedi. Karaismailoğlu, açıklamalarına şu şekilde devam etti:
“Demiryolunun rekabet gücünü artırmak için lojistik merkezler ve yeni iltisak hatları yapıyoruz”
“Şu ana kadar ülke genelinde planladığımız 25 lojistik merkezden 11’ini işletmeye aldık. 25 adet lojistik merkezinin tamamının hizmete açılmasıyla da toplam 35,6 milyon ton ilave taşıma kapasitesi elde edilecek ve 12,8 milyon metrekare konteyner stoklama ve elleçleme sahası ülkemize kazandırılacaktır. Lojistik koridor oluşturma yaklaşımı ile uluslararası bağlantılarımızı güçlendiriyor, demiryolunun rekabet gücünü artırmak için lojistik merkezler ve yeni iltisak hatları yapıyoruz. Önemli lojistik merkezlerimize, demiryollarına, havalimanlarına ve sınır kapılarımıza hızlı ve güvenli ulaşımı sağlayacak 20 bin 715 kilometrelik lojistik karayolu ağımızda da bölünmüş yol yapımı çalışmalarımız hızla devam ediyor.”
Sarıkamış-Karakurt-Horasan Yolu’nun resmî açılışı gerçekleştirildi
Karaismailoğlu, “Sarıkamış-Karakurt-Horasan Yolu'nun hizmete sunulmasıyla; güzergâh üzerinde bulunan köyler, il ve ilçe merkezlerine çok daha hızlı ve konforlu bir şekilde bağlandı. Uluslararası ticaret son derece olumlu etkilenecek” dedi.
Bakan Karaismailoğlu; "Bölünmüş yol projeleri ile iş gücü ve akaryakıttan toplam 18 milyar 501 milyon TL tasarruf sağlandı"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 27 bin 714 km’ye ulaşan bölünmüş yol uzunluğunun ülke ekonomisine zamandan, yakıttan ve iş gücünden tasarruf olarak geri döndüğünü söyledi. Karaismailoğlu, “Toplam yıllık tasarruf 18 milyar 501 milyon Türk Lirası” dedi.
“Bölünmüş yol projeleri ekonomiye değer katmaya devam ediyor”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından hayata geçirilen bölünmüş yol projeleri ekonomiye değer katmaya devam ediyor. Toplam da bölünmüş yol uzunluğunun 27 bin 714 km’ye ulaştığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, “Zamandan, yakıttan, iş gücünden tasarrufumuzla birlikte çevreye katkımız arttı. Ülkemiz üretirken aynı zamanda güçlendi” ifadelerini kullandı.
Bakan Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi İzmit-Akyazı Hattı şantiyesinde incelemelerde bulundu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Kuzey Marmara Otoyolu Projesi en büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak. Dünyanın en kaliteli, en uzun 4 şeritli otoyol tünellerini hizmete sunuyoruz. Marmara Otoyolu Projesi, Sakarya’dan başlayan, İstanbul’un kuzeyinden, Tekirdağ, Çanakkale, Balıkesir, Bursa ve Kocaeli’ye kadar Marmara Denizi’ne takılan altın bir kolye olacak" dedi.
Bakan Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi İzmit-Akyazı Hattı şantiyesinde incelemelerde bulundu.
"En büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak"
Kuzey Marmara Otoyolu’nun yapım çalışmalarını yerinde inceleyen Bakan Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun sadece bir otoyol değil; karayolu, demiryolu ve havayolu ulaşımında da bir kesişim noktası olduğuna vurgu yaptı. Karaismailoğlu, "398 km’lik Kuzey Marmara Otoyolumuz, en büyük sanayi bölgelerini barındıran Marmara Bölgesi’nin ulaşımını rahatlatacak, yüksek standartlı, güvenli, kaliteli ve kesintisiz bir ulaşım sağlayacaktır" diye konuştu.
"TEM İzmit-1-TEM-Akyazı kavşakları arasını, bu yıl sonunda hizmete açacağız"
Kuzey Marmara Otoyolu yapım çalışmalarına 2013 yılında başlanıldığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, "Bugüne kadar 321 kilometresini tamamlayarak halkımızın hizmetine sunduk. Kurtköy-Akyazı Projesi’nin yaklaşık 73 kilometre uzunluğundaki 6. Kesiminin 68 kilometre uzunluğundaki son bölümü olan TEM İzmit-1 Kavşağı ile proje sonu TEM-Akyazı kavşakları arasını, bu yılın sonunda hizmete açacağız" bilgisini aktardı.
"İstanbul’dan, Kocaeli ve Sakarya illerine yapılacak ulaşım çok daha kolaylaşacak"
Bakan Karaismailoğlu, 6. Kesimin hizmete açılmasıyla birlikte, halen yüksek trafik hacmine maruz kalan TEM Otoyolu ve D-100 karayoluna alternatif olarak, hızlı, güvenli ve konforlu yeni bir ulaşım koridoru açılacağını belirterek; şunları söyledi: "Dünyanın en kaliteli, en uzun 4 şeritli otoyol tünellerini hizmete sunuyoruz. İstanbul’dan yoğun sanayi ve endüstri bölgesi olan Kocaeli ve Sakarya illerine yapılacak ulaşım çok daha kolaylaşacak. Marmara Otoyolu Projesi, Sakarya’dan başlayan, İstanbul’un kuzeyinden, Tekirdağ, Çanakkale, Balıkesir, Bursa ve Kocaeli’ye kadar Marmara Denizi’ne takılan altın bir kolye olacak."
KAYNAK:ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |