Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
26 Ocak 2007 Cuma - 00:00

Çetin Nuhoğlu 2006 Yılını Değerlendirdi;

Çetin Nuhoğlu 2006 Yılını Değerlendirdi;

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), geçtiğimiz bir yıl içinde sektörde ve ekonomide yaşanan gelişmeleri, 2007 yılında karşı karşıya olunan fırsatlar ve güçlükleri konu alan bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıya UND Yönetim Kurulu Başkanı Ö. Çetin Nuhoğlu, UND Genel Sekreteri Tamer Dinçşahin ve UND Başkan Yardımcılarından Ertuğrul Tarhan katıldı.

UND adına değerlendirmelerde bulunan Çetin Nuhoğlu, Türkiye uluslararası karayolu taşımacılığının önemli bir performans ve dinamizm sergilediğini belirterek, UND olarak hedeflerinin “Türkiye’nin 2012 yılına kadar bölgesel bir lojistik üs olması ve karayolu taşımacılığının ekonomiye katkısının en az 45 milyar dolar olması” olduğunu belirtti. Sektörün toplam yatırımının 3,5 milyar doları bulduğunu ve ihracatın yüzde 53’ünden fazlasını Türk taşımacıların yaptığını belirten Nuhoğlu, 2006 yılında, sektörün, yaşadığı tüm zorluklara ve engellemelere rağmen, gelişmeye devam ettiği, mevzuat ve AB’ye uyum açısından önemli gelişmelerin kaydedildiğini, ancak bazı önemli sorunların da su üzerine çıkarak, önümüzdeki yıllarda sektör için ciddi bir tehdit haline geldiğini kaydetti. Nuhoğlu, Türkiye’nin ihracat taşımacılığı oranlarındaki düşüşün tarife dışı engellerden kaynaklandığını belirtmekle birlikte, taşımacılıkta yabancıların payının artmasının Türk taşımacılığı için tehlike arz ettiğini ifade etti. Ayrıca Nuhoğlu, problemleri çözme konusunda kamuya ihtiyaçları olduğunu belirtti.   

İhracat Taşımalarımız, İhracattaki Artışın Gerisinde Kaldı…

AB’ye yönelik ihraç taşımalarımızda en fazla artışın Polonya, Estonya ve Litvanya gibi Avrupa Birliği’ne nispeten yeni üye olmuş ülkelerle gerçekleştiğini belirten Nuhoğlu, Polonya ile olan ihracatımızın yüzde 26,7’lik bir artışla 1 milyar dolara yaklaştığını ancak , İtalya, Fransa, Yunanistan, İspanya gibi dış ticaretimizde daha etkin rol oynayan ülkelere yönelik taşıma sayılarındaki artış eğiliminin hız kestiğini ya da gerilediğini söyledi. Ülkemiz ihracatında Almanya’dan sonra ikinci sırada yer alan İtalya ile ihracatımızda yaşanan yüzde 20,8 artışa rağmen, ihraç taşımalarımızda yüzde 1 düşüş gerçekleşmesinin dikkat çekici olduğu belirtilirken,  Ocak-Kasım 2006 döneminde AB ülkelerine yönelik ihracatımız, .4 artışla 40 milyar dolara ulaştığı, ancak ihraç taşımalarımız önceki yılın aynı dönemine oranla sadece yüzde 9,6 artmış olduğu kaydedildi.

Nuhoğlu, 2006 yılında Ortadoğu ülkelerine yönelik ihracatımızın yaklaşık yüzde 10 arttığını ancak bu ülkelere yönelik taşımalarımızda yüzde 42’lik bir düşüş gerçekleştiğini, bölgeye yönelik taşımalarımızda önemli bir yeri olan Irak’ta bu düşüşün yüzde 50’ye yaklaştığını belirtti. Nuhoğlu, bu düşüşün nedenlerini, bölgedeki siyasi karışıklık ve güvenlik sorununun yanında, navlun fiyatlarındaki artış ve Habur sınır kapısında yaşanan sorunların oluşturduğunu söyledi. Habur ve İbrahim Halil sınır kapılarındaki uzun araç kuyrukları ve araçların taşıdıkları eşyaya göre değişen gayri resmi ücretlerin tahsil edilmesinin, nakliyecilerimizin Irak yerine Suriye’ye  yönelmeyi tercih etmesine neden olduğu ve bu nedenle Suriye’ye olan ihraç taşımalarımızda yüzde 33 artış gerçekleştiği, Nuhoğlu tarafından belirtildi.

Ayrıca, Nuhoğlu, BDT ülkelerine yapılan ihracatımızda da yüzde 36,5’lik artışın olmasına karşın bu ülkelere yönelik ihraç taşımalarımızın yüzde 15 ile sınırlı kaldığını kaydetti.

“Vize Ve Kota Sorunu, Ab’ye Üyelik Öncesinde Çözümlenmelidir”

Nuhoğlu, AB’de gerçekleşen yeni üyelikleri “ Bulgaristan ve Romanya’nın AB’ye tam üye olmaları, Avrupa Birliği’nin genişleyen yapısı ve sınırlarının yanı başımıza gelmesi, yıl başında yaşanan vize uygulaması ile ilgili değişikliği saymaz isek karayolu taşımacılarımız için Avrupa’ya yönelik taşımalarında kayda değer bir rahatlama sağlanmış oldu. Zira, bu iki ülkenin AB üyesi olması ile birlikte, geçmişte AB ülkeleriyle dış sınırlarını oluşturan sınır kapıları, bundan böyle AB içi sınırlar haline geldiğinden; bu iç sınırlardaki denetimler kaldırılmış ve AB’nin uyumlaştırılmış, tek tip sınır geçiş prosedürleri Bulgaristan sınırından girer girmez işler hale gelmiştir.” şeklinde değerlendirdi.    

Nuhoğlu, Hırvatistan’ın da AB üyesi olması ile Avrupa’ya yönelik taşımalarımız için sınır prosedürlerinin tam bir uyuma kavuşarak, AB sınırları içerisinde kesintisiz hareket imkİ¢nına sahip olacağımızı belirterek, Türkiye’nin AB’ye tam üyeliğinin gerçekleşmesi durumunda taşımacılığın elde edeceği imkanlar konusunu “Şüphesiz, yakın gelecekte gerçeğe dönüştürmeyi dilediğimiz ve bunun için canla başla emek verdiğimiz AB’ye tam üyelik hedefimiz, ülkemiz ekonomisine yapacağı ciddi katkılar bir yana, Avrupa’ya yönelik taşımalarımızın önündeki tüm engelleri kesin olarak ortadan kaldıracak nihai bir sonuç olacaktır.” sözleriyle ifade etti.

Nuhoğlu, tüm olumlu beklentilere rağmen, Avrupa’ya ve Gümrük Birliği sınırlarına yönelik taşımalarımızda karşılaştığımız en önemli iki sorun olan geçiş belgesi kotaları ve zorlu vize prosedürleri gibi tarife dışı engellerin kaldırılması için AB’ye tam üyeliğin gerçekleşmesini beklemenin hata olacağını vurguladı. Vize konusunda yaşanan sıkıntıların çözümünde hükümet tarafından verilen desteğin memnuniyet verici olduğunu sözlerine ekleyen Nuhoğlu,  Schengen ülkeleri tarafından uygulamaların devam ettirilmesinin, sektör ve ihracatımız açısında yıkıcı bir etki yaratacağının altını çizdi.

Sürücü vizelerinde yaşanan sıkıntılar konusunun, UND’nin de üyesi olduğu Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) öncülüğünde, Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) gündemine getirildiği ve UND’nin de bu süreçte aktif olarak yer aldığı belirtildi.

Toplantıda, son dört yılda Türkiye’nin ihracatının yüzde 138 artmasına rağmen, AB belge kotalarında sadece yüzde 36’lık bir artışın sağlanabildiği, bunun nedeninin de, AB ülkelerinin  “malların serbest dolaşımı” ilkesine karşın, Türk nakliyecilerinin AB ülkelerine yönelik taşımalarına geçiş belgesi kotası şeklinde tarife dışı engellerin koyulması olduğu belirtildi. Konunun AB yetkilileri tarafından “malların serbest dolaşımı” kapsamında değil, “hizmetlerin serbest dolaşımı” kapsamında alındığını, ancak bu konuda AB’nin ikircikli davrandığını belirten Nuhoğlu, Ortaklık Konseyi’nin haziran 2006 tarihinde gerçekleştirilen 45. toplantısında, konunun Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Abdullah Gül tarafından dile getirilmesinin, önemli bir açılım olduğunu söyledi. Ayrıca Nuhoğlu, Türkiye’nin bu konuda Avrupa Topluluğu Adalet Divanı’nın (ATAD) yorumunun elde edilmesi doğrultusunda ATAD’a başvurulmasını sağlamak için Ortaklık Konseyi’ni zorlama hakkına da sahip olduğunu vurguladı.

 

Yurtiçindeki Bazı Engelleri Aşmamız Gerekiyor…

Yurtiçinde yaşadığımız sorunlarında öneminin vurgulanmasının gerekli olduğunu, 2003 yılında yürürlüğe giren Karayolu Taşıma Kanunu ve ardından yayınlanan Yönetmelik konusunda birtakım ciddi sıkıntıların yaşandığını belirten Nuhoğlu konu hakkında şunları söyledi: “Özellikle mesleğe giriş için gerekli ön şartlardan birisi olan mesleki yeterlilik eğitimleri konusunda bazı yetkisiz kuruluşların, danışmanlık firmalarının “sınavsız ve eğitimsiz” sertifika verdiklerine dair alınan duyumlar, muafiyet başvurularında yaşanan sorunlar ve bu alandaki denetimlerin sürekli bir ertelemeye maruz kalması sonucunda gelmek istenilen düzeye ulaşmak mümkün olamamıştır. Bu konudaki boşlukların ve yapılması gereken eylemlerin bir an önce kamu ve sivil toplum kuruluşlarından oluşacak, bilgi birikimi ve donanımı olan teknokratların biraraya gelmesiyle çözüme kavuşturulmalıdır.”

Nuhoğlu, uluslararası ADR Konvansiyonu’na resmen taraf olunmasına ilişkin girişimlerin sonuçlandırılmasının ve bir an önce yürürlüğe konmasının önemini vurgularken, sektör temsilcilerinden oluşan bir “Ulusal ADR Komisyonu”nun kurulmasının gerekli olduğunu söyledi. Ayrıca ulaştırma ve lojistik alanında Türkiye merkezli bir araştırma merkezinin kurulmasına UND’nin de 2005 yılından bu yana aktif olarak destek verdiği belirtildi. Bu tür bir araştırma ve eğitim merkezinin hem sektör ile akademi arasında bir köprü niteliği taşıyacağı hem de önemli bir gelir kaynağı haline geleceği vurgulandı.  

 
Gümrük Müsteşar Vekili Şahin'den Beni Görevimden Alın' Çağrısı
 
Araç Muayene İstasyonu Hizmete Başladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylernewsdikkatkamyonumKamyontruckkamyoncubustürkiye