daf,kamyon, banner
  27 Mart 2017 Pazartesi
Giriş Sayfam Yap Favorilere Ekle Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
 
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DİKKAT! TEST SÜRÜŞÜ DOSYA YAKIN PLAN
ŞOFÖRSEM GÜNAHIM NE DİKKAT MEVZUAT HABERLER GÜNDEM BELGE SAYILARI OSD VERİLERİ
       
Sektörde Öncü Kuruluş: Tamer İlhan Tır Pazarı
Sektörde Öncü Kuruluş: Tamer İlhan Tır Pazarı
 
2. El kamyon, çekici, dorse ve kamyonet pazarında lider marka Tamer İlhan TIR Pazarı’ndayız. 20 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Tamer İlhan, 2. El piyasasına yön veren markaların başında geliyor.
 
23 Aralık 2016 Cuma - 16:44

“Müşteri Aracı Bizden Gözü Kapalı Alır Gider”

Kuruluşunun ilk gününden bugüne kadar güven ve kalite odaklı bir anlayışla müşterilerin beğenisini kazanan Tamer İlhan Tır Pazarı, geniş ürün yelpazesiyle 14 bin metrekarelik bir alanda müşterilerine hizmet vermeye devam ediyor.

Meslek hayatına TIR şoförlüğü yaparak başlayan sektörün duayen isimlerinden, Yönetim Kurulu Başkanı Tamer İlhan ile 2. El sektörü üzerine keyifli bir sohbet yaptık. İçtenlikle sorularımızı yanıtlayan İlhan, Kamyonum’a önemli açıklamalarda bulundu.



Tamer İlhan röportajından satır başları:

Tamer İlhan ne zaman, nasıl kuruldu?

Firmamız 1996 yılında kuruldu. Otobüs şoförlüğünden, TIR şoförlüğünden sonra galericiliğe başladık. Ticarete atılarak esnaf olduk. 2002 yılına kadar komisyonculuk ve aracılık hizmeti veriyorduk. Bu tarihten sonra kendimiz alım-satım işlerine başladık. Birkaç araçla yola çıktık derken işlerimiz büyüdü. 2004’de İstanbul’a gittim, 2007’ye kadar burada kaldık. Daha sonra 2012’de Ankara’da yeni yerimize geldik. 14 bin metrekarelik bir alana sahibiz.  

Başarının Anahtarı: Doğruluk

Dürüst ve doğru çalışmamız öncelikle başarımızda etken oldu. Verdiğimiz araçların arkasında durmamız, müşterileri mağdur etmememiz bizi bu durumlara getirdi.

Müşterinin sizden sağladığı avantajlar nelerdir? Burada birçok değişik model ve çeşitte araç var. Müşteriye satış yaparken herhangi bir expertiz hizmeti veriyor musunuz?

Servisi çağırıp araca baktırıyoruz. Eksikleri varsa bunları yaptırıp teslim ediyoruz. Araçların kaportadan lastiğine kadar hangi noktasında eksiği varsa yaptırıp tertemiz teslim ediyoruz. Tanınmış bir firma olup ve piyasanın güvenini kazandığımız için insanlar bize inanıyor. Müşteri aracı gözü kapalı bizden alır gider. Araçta bir iki ay içinde sorun çıkarsa onu da biz yaptırıyoruz. Motoruna kadar eksiksiz bakımını yapar yeniden teslim ederiz. Her şekilde müşterimize yardımcı oluyoruz.



Finansal desteğiniz nedir? Vade imkanı var mı?

Vade uygulaması bizde yoktur. En fazla 3 ya da 4 ay vade farkı koymadan evraklarla tanıdığımız kişilere araç satışı yapıyoruz. Tanımadığımız kişilere de araştırmalar sonucunda aracı rehin koyarak veriyoruz. Banka konusunda yardımcı oluyoruz; ancak bankaya kefil olmuyoruz. Müşteri ile banka arasında olan bir durumdur.

Binek araçların 2. Ellerinde yeni bir sistem çıktı. 2. El satılan bir aracı bile geri alabiliyor firmalar. Sizin sektörünüz de her geçen gün gelişen ve kurumsallaşan bir sektör. Müşteriye sunulan avantajların da farklılaşması gerekiyor. Sizin bu konuda çalışmalarınız var mı? Aracı tekrar alıyor musunuz?



Tabii ki biz de sattığımız aracı yeniden alıyoruz. Müşteri kullanıyor birkaç yıl, bize getiriyor biz de yenisini veriyoruz. Biz bunu yeni yapmıyoruz, aşağı yukarı 8-10 yıldır yaptığımız bir iş.

“Müşteri Tamer İlhan’ı görmezse araba almıyor.”

Büyük üretici markalar 2. El’de ciddi bir yapılanma içindeler. Türkiye genelinde kendi şubelerini kuruyorlar. Bayi yapılanması ile bunu destekliyorlar. Özel firmalar olarak kendi kurumsal yapınızı güçlendirmek adına nasıl bir yol izliyorsunuz?
Şu anda başka bölgelerde yapılanma düşüncemiz yok. Ekibim güçlü olsa bile ben mutlaka müşterilerimle kontak kurarım. Birebir müşteri ile kendim muhatap olurum. Kendin muhatap olmazsan müşteriye güven veremiyorsun. Tamer İlhan artık sektörde oturmuş bir markadır. Bizden sonra da bu marka çocuklarımızla, elemanlarımızla daha da güçlenerek devam edecektir.



“Bizde change araç olmaz. Devrik araba olmaz. Kazalı araba almıyoruz.”

Sizin piyasanızda 2. El ağır vasıta satıcıları değil de galericiler diye bir tanımlama var. Bu galericiler tanımının içinde bazı ‘kara’ ifadeler de var. Change araçlar var, damperli aracı PTO’sunu söküp onroad gibi satmak durumları da söz konusu oluyor. Araçları toplama şekilde satmak söz konusu oluyor. Bu sizin sektörünüze çalınmış bir (kara leke!) gibi oluyor. Herhangi bir mevzuatınız yok. Yetki belgeniz ve devletin getirdiği bir kısıtlama yok, bir standart yok. Siz STK yapılanması içinde devletin karşısına çıkıp, belge, mevzuat, yönetmelik ve denetleme konusunda taleplerinizi dile getirmeyi düşünmüyor musunuz?

Öyle bir düşüncemiz yok; çünkü böyle insanlar piyasada zaten belli oluyor. 1 ya da 2 kez yapar açığa çıkar. Bizim gibi düzgün ve dürüst çalışan esnaflar da piyasada zaten belli durumda. İnsanlar o yüzden bizi tercih ediyor. Bizde change araç olmaz. Devrik araba olmaz. Kazalı araba almıyoruz. Araçta varsa kusur, olduğu gibi anlattığımız için insanların güvenini kazanmış, Tamer İlhan olmuşuz. Bizim camia küçük bir camiadır. İnsanlar birbirine iyiyi de kötüyü de anlatıyor. O arada iyi ve kötü kendiliğinden seçilmiş oluyor. Sektörde iyi arkadaşlarımız var. Onlarda gayet başarılı ve iyi bir konumdalar.



Dernek Kurma Çalışmaları Devam Ediyor

Netice olarak mevzuata ihtiyaç yok mu? Üretici firmalar bu sektöre ciddi şekilde konsantre olmuş vaziyetteler, güçleniyorlar. Aracı benden almadığın zaman başına olumsuz işler gelebilir, benden alırsan şu avantajların olur gibisinden bir takım söylemlerle çıkabilirler. Kendi bünyenizde kendi yapınız olarak örgütlenelim, öyle bir yapı kuralım ki bizim de mesleğimizin bir tanımı olsun, bunun bir adı olsun, buna herkes giremesin, denetimi yapılsın gibi… Belediyeler ile sıkıntılar yaşanıyor, ruhsat alamıyorsunuz. Size bir yer gösteriyor orası sizin için uygun değil. Baskı unsuru olarak kullanıyor. Ciddi bir yapınız olsa, altyapı şartı getirilmiş olsa bu sıkıntıları yaşamış olmayacaksınız. İşin birçok boyutu var. Neler yapabilirsiniz?

Türkiye çok büyük bir ülke. Bunun önüne geçemezsiniz. Ayrıca arada komisyoncular var. Parası olan da olmayan da bu işi yapıyor. 2. El çok farklı bir olay, 2.El’de insanlar bir araya gelip anlaşamıyor. Sektör olarak dernekleşme çalışmamız şu anda var. Çalışmalar devam ediyor. Dernek kursak da bazı şeylerin önüne geçemeyiz. Kötü ile iyiyi ayıramıyoruz, böyle bir şansımız yok maalesef. Denetim ve mevzuat olsa iyi olur ama şu an böyle bir şey mümkün değil. Devlet şimdi “Şahsa 3 tane araç satarsan ceza yazarız” diyor. Bununla önüne geçilmeye çalışılıyor; ama yine de önüne geçilemiyor. Adam telefondan, araç alıyor internette satıyor. Evinde kamyon satıyor. Bunun önüne nasıl geçeceksin? Kuracağımız dernek ile Türkiye genelinde galericiler sitesi kurarak,  galerileri bir araya toplamayı amaçlıyoruz. Binlerce piyasada ruhsatlı galerici var, ayrıca da binlerce iş yapan piyasada insanlar var.

Üretici firmaların 2. El yapılanmasıyla sizin aranızdaki avantaj nedir? Neden onları değil sizi tercih etsinler?

Fiyat avantajımız var.



Hangi segmentte daha çok araç satıyorsunuz? Kamyon, çekici, üstyapı, treyler grubundan hangileri ağırlıkta?

Şu anda Türkiye genelinde daha çok çekici araçlarımız satılıyor. Römork satışlarımız da iyi gidiyor. Konsantrasyonumuzu bu segmente yoğunlaştırdık.

2017’de Büyüme Hedefi Yüzde 20

Türkiye’de ekonomik ve siyasal bir takım olaylar yaşanıyor. Zor günler geçirdik, geçirmeye de devam ediyoruz. Sizin için bu yıl ve geçtiğimiz sene nasıl geçti? İleriye yönelik nasıl bir öngörünüz var?

Her sene giden seneyi arattırıyor ama Türkiye’de bu sektör bitmez. Dünyada bitmemiş ki Türkiye’de bitsin. Taşıma ihtiyaç olduğu müddetçe nakliye de olacaktır. Nakliye olduğu müddetçe de galericiler olacaktır. Dolayısıyla bu sektör Türkiye’de bitmez. Ciro açısından geçen yıla göre yüzde 10 büyüdük. Önümüzdeki yıl büyüme hedefimiz yüzde 20 bandında. Geleceğe olumlu bakıyoruz.

“İnsanların güveni ve beğenisini kazanmış bir firmayız.”

Müşteriler neden Tamer İlhan’dan aracını alsın?

Bu sektörde öncelikle düzgün ve doğru çalışıyoruz. Müşterilere kaliteli araçlar veriyoruz ve verdiğimiz her aracın da arkasında duruyoruz. Bu sebeple insanların güveni ve beğenisini kazanmış bir firmayız. İnsanlar bize güveniyor biz de insanlara her şekilde yardımcı oluyoruz.
 


Arkadaşına Gönder   Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
 
 
2. El, Ford Trucks İle Güvence Altında
 
ALD Automotive’den Müşterilerine Vip Hizmet
 
 
Etiketler :
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
 
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
DİĞER HABERLER
 
2. El, Ford Trucks İle Güvence Altında
Ford Trucks, son yıllarda büyük önem kazanan 2. El sektörüne 2015 yılında ...
Özel Röportaj
Türkiye Otobüsçüler Federasyonu(TOFED) Genel Başkan Yardımcısı Mustafa ...
Akaryakıt deyip geçmeden, dilerseniz bir de bunlara göz atalım
Yaptığımız yemeklere, salatalarımıza koyduğumuz yağların ya da inşaatlarda, ...
İnşaatın Güçlü Oyuncuları
İnşaat sektörü Türkiye’nin son yıllarda lokomotif sektörleri arasında ...
 
 
​Filo Yönetiminde Çözüm Ortağınız: TIRSAN Telematik
Uydu sistemi üzerinden semi-treyler takip sistemi olan Tırsan Telematik, ...
​Filobil ile Filonuz Elinizin Altında
Filobil yani Filo Bilgi Sistemi, aracınızın seyir halindeyken bilgilerinizi ...
​2014’ün Öne Çıkan Ağır Vasıtaları
Her geçen gün teknolojik imkanlar gelişirken araçlar da bu teknoloji ile ...
​DOSYA: MOTOR TEKNOLOJİLERİ
Bu ay Kamyonum Dergisi sayfalarında ‘Motor Dosyası’na yer veriyoruz. Markaların ...
 
 
​BlueTec Motor Serisi Çevreyi Koruyor
Mercedes-Benz Türk’ün BlueTec motor serisi çevreci özelliği ile tercih ...
Iveco Motor Teknolojisi!
Iveco mar­kası altında sunulan Daily ailesindeki hafif ticari araçlardan ...
Scania, Motor Teknolojisinde Geniş Yelpazesini Sunuyor
Scania Motorları, egzoz emisyonlarıyla ilgili tüm ulusal ve uluslararası ...
Yanlış akaryakıt kullanımı: facia, ölüm, kayıp!
Akaryakıt pek çok sanayi kolu için önemlidir ancak lojistik sektörünün ...
 
 

 
Nuray PEKCAN
 
Advertisement
  KAMYONUM'DA BU AY
  OTOBÜSÜM'DE BU AY
  VİDEOLAR
Uzaktan Kumandalı Volvo

Uzaktan Kumandalı Volvo

  ÇOK OKUNANLAR
Autoshow, fuar
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
 
 
SEKTÖREL EĞİTİM
 
Sedat ŞAHİN
 
 
Savaş Bölgesinde Taşıtım Kaldı!
 
Ragıp Oduncu
 
 
ADR
 
Çağatay AY
 
 
KAYSERİ FACİASI, 24 SAAT SİYASET, KİM SORUMLU?
 
İhsan MEMİŞ
 
 
Yetki Belgesiz Taşımacılık
 
Şerafettin Aras
  ANKET
     
 
Aracınız Hangi Marka?

MAN
RENAULT
ISUZU
MERCEDES-BENZ
IVECO
SCANIA
VOLVO
FORD
DAF
BMC
OTOKAR

Sonuçlar Anket arşivi
 
     
 
 
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene EKle
 
 
•Dünyada Taşımacılık
•Dikkat!
•Test Sürüşü
•Bunları biliyor musunuz?
•Dosya
•Yakın Plan
•Teslimat
•Son Yasal Düzenlemeler
•Şoförsem Günahım Ne
 
 
•Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
•Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
•Özel Tasarım Araçlar
•Modifiye Kamyonlar
•Treyler Galeri
•Üstyapı Galeri
•Otobüslerde Yeni Modeller
•Kamyon Magazin
•Güzeller
 
 
•Yeni Araç Tanıtımları
•Test Sürüşleri - Kamyon
•Test Sürüşleri - Hafif Ticari
•Kamyon Yarışları
•Monster Truck Yarışları
•Kamyon Simülatörleri
•Otobüs Simülatörleri
•Yeni Teknolojiler
•Kamyon Magazin
 
 
•treyler
•bus
•lkw
•şoför
•sondakika
•kamyoncu
•Kamyon
•fahrer
• haberler