Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, 2012 yılında Türkiye otomotiv pazarında herkes gibi kendilerinin de bir daralma beklediklerini belirterek, ''Biz toplam pazarın 720–750 bin bandında olacağını tahmin ediyoruz'' dedi.
Düzenlenen basın toplantısında konuşan Sancaktaroğlu, geçen yıl otomotiv pazarının yılın ilk çeyreğinde çok hareketli, ikinci çeyreğinde ise daha durağan geçtiğini kaydetti.
Sancaktaroğlu, bu yıl ise daha dengeli bir pazar olacağını tahmin ettiklerini dile getirerek, ''Türkiye'deki otomotiv satışlarının büyük bir bölümü kredi ile gerçekleşiyor. Bankalar 2012 yılında kredi finansmanı konusunda ne kadar iştahlı olurlarsa, otomotiv satışları da o kadar artar. 2012 yılında Türkiye otomotiv pazarında herkes gibi biz de bir daralma bekliyoruz. Biz toplam pazarın 720–750 bin bandında olacağını tahmin ediyoruz'' dedi.
Nissan Türkiye olarak son derece başarılı bir yıl geçirdiklerini dile getiren Sancaktaroğlu, şunları söyledi:
''Yılın son döneminde, aralık ayı içerisinde, binek segmentinde Qashqai, Juke ve Micra ağırlıklı olmak üzere 2 bin 823 adetlik satışla yüzde 3,17'lik pazar payı elde ettik. Yine geçtiğimiz yıla bakarsak, 2010 yılı Aralık ayında binek araç segmentinde pazar payımız yüzde 2,22 idi.
Pazar payımızda da önemli bir artış elde ettik. ODD verilerine göre SUV segmentinde ilk beş içerisinde iki modelimizle yer alırken A segmenti dışındaki tüm segmentlerin ilk beş sıralamasında iki model ile yer alan tek marka olduk. Açıklamalar doğrultusunda pazar payını oransal olarak en fazla yükselten marka Nissan Türkiye oldu. Yakın rakibimizin pazar payı artışının yüzde 20 düzeyinde olduğunu belirtebilirim.''
Sancaktaroğlu, Qashqai'nin, standart ve 2 versiyonu ile yüzde 25'lik büyüme göstererek 9 bin 406 adetlik satışla yüzde 15,6'lık pazar payına sahip olduğunu ifade ederek, markanın yükselen başarısındaki önemli rol oynayan modellerden Juke 5 bin 276'lık satış adedi ile yüzde 8,8'lik Pazar payına sahip olurken segmentinin en çok tercih edilen modelleri arasına girdiğini, Micra'nın ise 3 bin 137 adetlik satışla yüzde 2,51'lik pazar payına ulaştığını anlattı.
Nissan Türkiye'nin 2012 yılı hedeflerine de değinen Sancaktaroğlu, önceliklerinin 2011 yılında yüzde 12 artan müşteri memnuniyeti oranını daha da artırmak ve sürdürülebilir bir şekilde büyümeyi yönetmek olduğunu söyledi.
İlkim Sancaktaroğlu hedefler doğrultusunda Nissan Türkiye'nin pazar payını önce yüzde 3 seviyesinin üzerine çıkarmayı, sonra Avrupa ortalaması olan yüzde 3,7 seviyesini aşmayı ve daha uzun vadede de Nissan'ın küresel pazar payı ortalaması olan yüzde 5,7'ler seviyesine ulaşmayı amaçladıklarını belirtti.
Sancaktaroğlu ''Bu performansla, bir diğer hedefimiz olan Türkiye'deki araç parkımızı üç katına çıkarma hedefimize de ulaşmış olacağımızı öngörüyoruz. Nissan olarak biz Türkiye'de 2010 ve 2011 yıllarında göstermiş olduğumuz yüksek performansımızı 2012 yılında da marka bünyesinde devam ettirme ve mevcut pazar potansiyelinden daha fazla pay alma arzusundayız. 2012 yılında satış adedimizin 22 bin civarında olmasını, toplam pazardaki payımızın da yüzde 3'ün üzerine çıkmasını hedefliyoruz'' diye konuştu.
OTOMATİK GELDİ YENİ DİZEL YOLDA
Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın da, Qashqai'nin otomatik vites versiyonunu tanıttı.
Akın, tüketicilerin araç kullanım tercihlerini değiştiren SUV segmentinin lideri Qashqai'nin beklenen otomatik vites versiyonunun şubat ayı itibari ile Türkiye'de satışa çıkacağını açıkladı.
Farklı segment kullanıcılarının ve müşterilerinin talep ettiği otomatik vites Qashqai'nin öne çıkan özellikleri arasında düşük motor hacmi, yüzde 37 ile düşük ÖTV avantajı, düşük yakıt tüketimi, sarsıntısız otomatik vites geçişleri ve sessiz iç kabin ön plana çıkıyor.
Otomatik vites Nissan Qashqai'nin anahtar teslim satış fiyatının 61 bin 469 liradan başladığını dile getiren Akın, Qashqai Çevresel Görüş Sistemi'nin haziran ayında entegre olacağını belirtirken 1.6 dizel Qashqai'nin ise eylül ayında Türkiye yollarına çıkacağını söyledi.