Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
30 Ocak 2014 Perşembe - 14:24

'Günah Keçisi Kar Lastiği'

1950 Yılından itibaren Türkiye’nin Taşımacılık politikasının değiştirilerek Anadolu’yu Demir ağlarla örme projesinden vaz geçilir ve Türkiye taşımacılığı karayolu taşımacılığına mahkûm edilir.

1950 den 2003 yılları arasında bir kanunu ve mevzuatı olmadan kendi mecrasından haksız rekabete maruz kalarak tabiri caizse karın tokluğu ile taşımacılık sektörü kendi yağında kavrulmuştur iki binli yıllarda mevcut hükûmet AB uyum yasaları çerçevesinde karayollarını disipline edeceğim diye bir mevzuat hazırlığına başladı gerekçe hazırdı her on yılda bir ‘’Karabük ilinin nüfusu kadar insanımız trafik kazalarında can veriyor’ ’derlerdi yeni mevzuat trafik kazalarını azaltacak ve sektör dönüşecek para kazanacak filomuz gençleşecek tır bu sözleri katıldığımız tüm bilgilendirme toplantılarında ve basından duyar olduk ekmeğimi karayolu taşımacılığından kazanan birisi olarak gerçekten heyecanlandım anlatımlar kulağa hoş geliyordu.

Ne oldu da her şey tersine döndü?

Devlet taşımacılar adına Şoförler ve otomobilciler federasyonu kamyoncular adına da Kamyoncu Kooperatifleri Merkez Birliğini muhatap aldı buradaki yöneticiler ya derslerini iyi çalışmadılar sektörün sorunlarından habersizlerdi yada umursamadılar ve dinlenmediler ki 10 Temmuz 2003 Yılında 4925 sayılı Karayolu Taşıma kanunu Muhalefetinde katılımı ile meclisten jet hızı ile geçti eğer sektör temsilcileri muhalefeti bile doğru bilgilendirmiş olsa idi en azında muhalefet partileri ilgili kanunu anayasa mahkemesine taşırlardı maalesef bunların hiç biri olmadı 4925 sayılı kanuna istinaden çıkarılan karayolu Taşıma Yönetmeliği ilk hali ile Karayolu taşımacılığını tamamen kartelleştirecek ve Türkiye’nin Milli çıkarları ile çelişecek bir yapı getiriyordu.

Çaresiz kalan Karayolu Taşımacılık sektörü Kamyoncu Kooperatifleri Çalışma Grubu Oluşturarak Ankara’nın yollarına düşer kamyonum Dergisi ve Sahibi Sayın Nuray Pekcan’ının gayretleri ile düzenlenen paneller ve yoğun toplantılar neticesinde mevzuatta kısmen değişiklikler yapılarak günün koşullarına uyduruldu en azında kartelleşme tehlikesi bertaraf edildi.

Mali yeterlilik denildi sektöre fahiş fiyatına belgeler satıldı oysa mali yeterlilik işletme sermayesi olarak alınmalı idi çeşitli düşük faizli krediler ya da hibe finansmanlar sağlanmalı idi. Mesleki yeterlilik dediler hiçbir eğitime tabi tutmadan 12 tl karşılığı sürücülere anlamsız içeriği boş belgeler verdiler oysa 2003 yılına kadar ağır vasıta sürücü belgesi olanlardan SRC aranmaz denilse idi yeterli olacaktı Mesleki saygınlık dediler sektörü haksız rekabete teslim ettiler sektöre girişi birey ve kurum bazında zorlaştırdılar araç girişini teşvik ettiler atıl kapasiteyi artırdılar para kazanamayan sektör nasıl saygınlık kazanacak bilen varsa söylesin.

Son günlerde yolcu taşımacılığında yaşanan trafik kazalarında 30 yurttaşımız can verdi bu kazalar ciddi bir şekilde inceleneceğine basınımız suçluyu bulmuş kar lastiği bu güne kadar olan trafik kazaları istatistiklerine bakıldığında aslan payını sürücü hatası yer alıyor bu müneccimler nerden biliyorlar kar lastiği hatasını yolun alt ve üst yapı hatası olamaz mı? Otobüsün üretim hatası olamaz mı kontrol edilemeyen kaçak ya da yapma motorin türevleri olamaz mı? Haksız rekabete maruz olan para kazanamayan firmaların sürüş mevzuatını uygulamaması olamaz mı? Değerli okuyucularım bu soruları daha çoğaltmak mümkün herkes şapkasını önüne koysun teşhisler doğru olmasa sonuçta doğru olmaz ve hasta kayıp edilir.

Saygılarımla Nizamettin Karadağ

 

 
Köprüler saniyede 5 dolar kazandırıyor
 
Koç dünyanın en büyüğünü yaptı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Köprüler saniyede 5 dolar kazandırıyor
Günde 400 bin aracın geçtiği Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin ...
Brisa'dan Cut-Cure kaplama teknolojisi
Türk lastik sektörünün lideri Brisa’nın 360 derece lastik yönetimi anlayışının ...
Pratik Depo’dan yeni hizmet; Kargo Depo
Kullanılmayan eşyaların atıl olarak saklanmasına son veren ve modern hayatın ...
 
116 yıllık Porsche ahırda bulundu
Avusturya'da terk edilmiş bir ahırda, 4 yıl kullanıldıktan sonra 112 yıldır ...
MTV'de son gün 31 Ocak!
Motorlu Taşıtlar Vergisi'nin (MTV) 2014 yılına ilişkin birinci taksit ...
Cenk Group'tan yeni Ro-Ro hattı
Cenk Group, Şubat ayı ilk haftasından itibaren Haydarpaşa ile Ukrayna’nın ...
 
Skoda Superb'ye Outdoor takviyesi
Skoda’nın son çıkardığı modeli olan Superb’nin station karoserlisine Outdoor ...
Türkiye, İran ile indirimli tarifeye geçti
Türkiye ile İran arasında imzalanan Tercihli Ticaret Anlaşması'na göre, ...
Zamlar henüz fiyatlara yansıtılmadı
ÖTV artışına ilave olarak döviz kurlarında yaşanan dalgalanmalar da eklenince ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler kamyoncutreylersrcdikkatfahrerkamyonumşoförtruck