Şah Lojistik Genel Müdürü Mehmet Ali Bal yaptığı açıklamada şu konulara değindi: "Türkiye ile Rusya arasında sürdürülmekte olan ticaret, iki ülke arasındaki olumlu gelişmeler neticesinde önemli oranda ilerleme ve gelişme kaydetti. Rusya Federasyonu'na son bir yılda gerçekleştirilen toplam ihracatın önemli bir kısmını yaş sebze ve meyve türü ürünlerin oluşturduğu istatistik kurumlarımızın verilerine de yansıyor.
Son yıllarda ortaya konan ikili ilişkiler çerçevesinde Rusya, Türkiye'nin önde gelen önemli ticaret ortaklarından biri haline geldi ve yıl bazında en fazla ihracat ve ithalat çalışmaları yaptığımız ülkelerin başında yer alan ülke konumundadır. Birçok üründe olduğu gibi yaş meyve sebze ihracatında da Rusya, Türkiye’nin en önde gelen pazarlardan biridir. Buna bağlı olarak geçmiş yıllarda olduğu gibi 2018 yılında da Rusya’ya en fazla ihracat işlemi gerçekleştiren sektörlerin başında yaş meyve sebze sektörü geliyor.
İki ülke arasında gerçekleşmekte olan ticaret faaliyetlerinde olmazsa olmaz konuların başında elbette ki taşımacılık hususu gelmekte. Gerek ülkemizde gerekse Rusya’da faaliyet gösteren nakliye şirketleri iki ülke arasında cereyan eden ticaretin sağlanmasında önemli rol üstleniyorlar. İhracat ve ithalat yük taşıma çalışmalarının büyük kısmını uzun yıllardan bu yana faaliyetlerini aralıksız sürdüren Şah Lojistik gibi köklü, taşıma yetki belgesine sahip bulunan Rusya nakliye firmaları gerçekleştiriyor.
Rusya’ya sevkiyatların düzenli olarak sağlanabilmesi için mevcut bulunan bir takım problemlerin aşılması gerekiyor. Bu problemlerin başında yer alan sınırlı dozvala verilmesi konusu devletin üst kademesinde, Ticaret Bakanlığında ve Uluslararası Nakliyeciler Derneği yönetim kurulunca sürekli olarak gündeme geliyor olsa da günümüz itibarı ile henüz olumlu yönde bir sonuca ulaşılamadı. Son dönemde Rusya’nın vizeleri kaldırarak serbest geçişi kolaylaştırması sektöre derin bir nefes aldırmış olsa da Türk tırlarına ayda bir defa verilen sınırlı sayıda dozvalanın kısa süre içerisinde tükeniyor olması ihracat ve ithalatın yavaşlamasına sebebiyet verdiğinden alternatif taşıma yöntemlerine başvuruluyor.
Alternatif yöntemlerden kastedilen konu yabancı plakalı tırlar ile sevkiyat yapılması konusudur. Bu anlamda Rus ve Kazak plakalı tırlar kısmen de olsa tedarik edilebilse de ağırlıklı olarak Gürcistan menşeili tırlara başvuruluyor. Şah Lojistik gibi Rusya hattında deneyimli nakliye kuruluşlarının Gürcistan acenteleri aracılığı ile tedarik etmekte olduğu yabancı plakalı tırlar özellikle ihracat kapsamındaki yüklerin taşınmasında sektöre destek olsa da transit ve üçüncü ülke kapsamında bulunan ürünlerin Türk plakalı tırlar ile yapılması zorunluluğundan dolayı bahsi geçen ürün türlerinin Rusya’ya sevki ciddi anlamda sorun teşkil ediyor. İki ülke arasında önemli bir sorun haline gelen dozvala konusunun her iki ülkenin ilgili birimlerinin çabaları ve girişimleri neticesinde kolaylıkla çözülebileceğine inanan ihracatçı ve nakliyeci kuruluşlar umutlu bekleyişlerini sürdürmektedir."
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |