TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran, yerli otomobile yönelik teşvik tartışmaları üzerine “Yeni bir model için çalışmalarımız sürüyor ve bu uzun bir süreç. Bu süreci sadece teşviğe bağlamayı çok doğru bulmuyorum. Teşvikler bize sadece cesaret verir. Daha önemli konular var” dedi
Geçen hafta ilk kez basının karşısına çıkan Tofaş'ın bayrağı Ali Pandır'dan devralan yeni CEO'su Kamil Başaran, yerli marka ve otomobil projesinin oldukça uzun ve kapsamlı bir süreç olduğunu, çalışmaların sürdüğünü ancak bu işin sadece teşviklere bağlanmasının doğru olmadığını söyledi. “Teşviklerin çıkması bize sadece cesaret verir” diyen Başaran, teşviklerden çok daha önemli konular olduğunu belirterek, “O yüzden bu konuda somut konuşmak için henüz erken. Çalışmalarımızdan henüz olumlu ya da olumsuz bir sonuç almadık. Bu sonuçları ne zaman alacağımıza dair de tarihsel bir angajmana girmem.” dedi.
‘YERLİ TANIMLANSIN’
Yerli otomobilin öncelikle tanımının iyi yapılması gerektiğini vurgulayan Başaran, bu noktada hangi ülkeden hangi sermaye grubuyla hangi parça üzerinde işbirliği yapıldığının çok önemli olmadığını belirtti. “Bugün otomotiv dünyasındaki ülkeler ve gruplar arasındaki işbirliklerini birbirine bağladığınızda spagetti diyagramından daha karışık bir grafik ortaya çıkıyor” diyen Başaran, kendi önceliklerinin ülke ve Tofaş adına en yüksek katmadeğeri yaratacak projeleri bulmak olduğunu ifade etti. Otomobil üretmenin gerektirdiği tüm yetkinliklerin öncelikle Türkiye’de daha sonra da Tofaş’ta olduğunu kaydeden Kamil Başaran, kendileri açısından en önemli konunun maksimum katmadeğer yaratacak projeleri hayata geçirmek olduğunu vurguladı. Tofaş’ın bugün 400 binlik bir kapasitesi bulunduğunu ifade eden Başaran, yeni ve kârlı olacağına inandıkları projelerin oluşması halinde kapasitenin daha üstüne çıkabileceklerinin altını çizdi.
‘YENİ MİSYONALR ÜSTLENBİLİRİZ’
Tofaş'ın üretim yelpazesine yeni markalar katmaya hazır olduğunu ifade eden Başaran, “Fiat bünyesinde bize daha fazla misyon verilirse bunları üstlenebilecek durumdayız. Pozitif virüsleri seviyoruz. Böyle bir virüs çıkarsa peşini bırakmayız" dedi. "Biz Fiorino'yu İtalya'da fabrikada gördüğümüz bir eskizin peşinden koşarak çıkardık" diyen Başaran Yeni fırsatlar çıkarsa üstleniriz. Bunu yapabilecek güçteyiz. Misyon verilirse gerçekleştiririz" diye konuştu.
‘TÜRKİYE'NİN EKSİĞİ YOK!’
TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran Türkiye’nin ve Tofaş’ın otomobil üretmek için gerekli tüm yetkinliklere sahip olduğunu söyledi.
1984’ten 2004 yılına kadar Tofaş’ta görev yapan Kamil Başaran 2004-2007 arasında İtalya’da Fiat için çalıştı. 2007 yılında Türkiye’ye dönen Başaran TOFAŞ CEO’su olana dek yan sanayi şirketleri Martur ve Fompak’ın CEO’luğunu yürütüyordu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |