Türkiye’deki önemli markaların gerçekleştirdiklerini örnek vaka mantığıyla işleyerek, iş ve akademi dünyasına yönelik hizmet vermek üzere kurulan dijital vaka kütüphanesi - Markalar Fısıldıyor’da İpragaz da yerini aldı. 1961 yılında kurulan İpragaz, Türkiye’nin ilk tüp dolum tesisi ile bugünkü dev bir sektöre dönüşümüne öncülük etti. Mavi Dev’in hikâyesine değinen Selim Şiper, özellikle de 2000’de zirve yapan Türkiye LPG pazarında 2001 itibarı ile yaşanan trajik değişime karşın İpragaz’ın geliştirdiği stratejiyi ve başarıya uzanan zorlu süreci Markalar Fısıldıyor’ da paylaştı.
2000 yılında 4.5 milyon ton ile rekor - zirve yapan Türkiye LPG sektörünün sadece bir yıl sonra 2001 krizi ve doğalgazın olağandışı hızlı yayılımı ile trajik bir değişim yaşadığına dikkat çeken Selim Şiper, bu şartlarda kolay yol; "ineği sağmak" yerine zor olan mücadele etmeyi tercih ettiklerini belirtti. Bu doğrultuda pazarları geliştiren, alt segmentler kuran, inovatif ürün ve hizmetler geliştiren, yeni markalar yaratan İpragaz, 2001 yılından bu yana satış tonajı %50 düşerken, cirosunu ise %70 arttırmayı başardı.