Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
18 Eylül 2007 Salı - 00:00

'U.N RO-RO' yu Kimseye Sattırmam'

 U.N RO-RO  yu Kimseye Sattırmam

ABD’li özel sermaye fonu KKR ݝle yüzde 87 hissesi için görüşmelerin yürütüldüğü U.N Ro-Ro’nun satışına, UND ve ihracatçılardan sonra Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Ulusoy’da karşı çıktı. Ulusoy, konuya ilişkin bazı hissedarlarla düzenlediği basın toplantısında, satışa karşı olduklarını söyledi. Satış sürecinin şeffaf olmadığını savunan Ulusoy, 2006 yılında şirket değerinin araştırılması için, şirkette yüzde 6 hisse sahibi olan şirket Üst Yöneticisi (CEO) Cüneyt Solakoğlu ve yüzde 2 pay sahibi Erol Soylu'ya araştırma yapma görevi verildiğini belirterek "Bunlar görüşmeleri yaptılar. Bizi, 3 Eylül 2007'de bir toplantıya çağırdılar. Sabah mahmurluğu, mukaveleyi okuyan olmadı zaten, bir kağıda 'imza atın' dediler. Biz de gayri ihtiyari imzayı attık. Fakat sonunda mukaveleyi okuduk ki mukavele tek taraflı. Yani bizim kendi adamlarımız alacak firmanın avukatlığını yapıyormuş. Bize 'bu satıştan vazgeçerseniz mahkemeye veririz, şunu yaparız, bunu yaparız' dediler. Bu nasıl bir şeydir, bizim adamımız bizi tehdit ediyor. Böyle bir şey olur mu? Mukavelenin 3. maddesinin c fıkrasında 'CEO'lar gemilerin satışında sonra para alır'' deniliyor. Biz bunu araştırdık. Adres komisyonu 18 milyon Euro alınacakmış. Ama onu öyle anlatmadılar bize."diye konuştu.

“Ölürüm Razı Gelmem Bu Satışa”

Gemilerin, nakliyecilerin "ekmeği" ve "şerefi" olduğunu ifade eden Ulusoy, Solakoğlu ve Soylu'yu ortaklıktan azletmek için notere başvuracaklarını da açıkladı. Ulusoy, "Ölürüm de razı gelmem bu satışa. Çünkü bu filoyu bu hale nasıl getirdim ben bilirim" dedi. Kamuoyunun, hatta askerlerin bile bu gemilerin satılmasını istemediğini söyleyen Ulusoy, "Bir savaş olduğu zaman Türkiye'nin savaşa taşıyacak olduğu tankları bu gemiler taşıyacak. Sonra bu şirket Avrupa'da birinci sıraya oturmuş bir firma. Arkadaşlar ben şunu söylüyorum; herkes 'evet' demedikten sonra bu gemiler satılamaz. Türkiye ݝhracatçılar Birliği de bana yazı yazdı, 'siz bu gemileri satarsanız Türkiye'nin ihracatı tıkanma noktasına gelir' diye. Kara yolu bu ihracat-ithalatı karşılamıyor. Borcumuz harcımız yok, 4 senedir kar dağıtımı yapıyor bu gemiler. Bunu için bu milli filonun satılmasına arkadaşlarımla ben kökünden karşıyız. Bu satış yapılamaz" dedi.

“30 Milyon Dolarlık Tazminat Gelsin, Biz Buna Razıyız”

Rahatsızlığı nedeniyle işlerden bir müddet uzak kaldığını, ayın 23'ünde satışa ilişkin kararın verileceğini belirterek, milli filoyu ellerinden çıkarmayacaklarının altını çizdi. "O milli filo gittikten sonra Türk nakliye sektörünün gururlanacak 10 tekerli arabası kalır. Başka bir şey kalmaz'' dedi.

Ulusoy, maaşlı memurlarının kendilerini mahkemeye vermekle tehdit ettiğini iddia ederek,

“Ben Citibank'ın adamıyla konuştum, 'imzalamazsak ne olur' diye sordum. 'Bir şey olmaz, yalnız Citibank bu işle uğraştığı için 15-20 milyon dolarlık bir tazminat gelir' dedi. 30 milyon dolarlık tazminat gelsin, biz buna razıyız. Biz onların mahkemelerinden korkmuyoruz.”dedi.

Ulusoy ayrıca  Türkiye ݝhracatçılar Meclisi (TݝM) Başkanı (Oğuz Satıcı)'nın “Ben bu gemileri alırım, bana sat” dediğini aktararak, satışın kapalı gittiğini ve 4 kişi arasında gerçekleştiğini iddia etti. "850 milyon Euro taban fiyatı olan bir mal 910 milyona mı satılır? En az 1 milyar 200 olması lazım" diyen Saffet Ulusoy, "Demek ki bu 4 firma arasında da bir anlaşma var" dedi.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Ulusoy, ortaklardan kaçının satışa karşı olduğu şeklindeki soruya “ortaklardan yüzde 10'unun paraya ihtiyacı var, yüzde 45'i de kesinlikle satılmasını istemiyor” dedi. Ulusoy, Ro-Ro işletmesinin nakliyecilerin işletmesi olduğunu, önemli olanın hep kar dağıtmak olmadığını belirterek, "O para lazımsa, hissesini ipotek yapar, parasını alır işini görür. Yani bunu Ro-Ro ݝşletmesi yapar. Daha olmadı halka ben açarım. Bu fiyatın iki mislini alırım. Gidip orada yabancı adama satayım bu hazır gemileri, bu olmaz. Türkiye'de böyle bir filo yok" diye konuştu.

 
Scania ve Krone İsotlar Otomotiv İle Antakya'da
 
UND, U.N RO - RO'nun Satışı Durdurulmalıdır!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrernewstürkiyekamyonculkwKamyonsrcsondakikakamyonum