Türk markalı otomobil tartışmalarına uzun süre dahil olmayan Renault bu suskunluğunu 82. Cenevre Otomobil Fuarı’nda bozdu. RenaultEuromed Bölge Başkanı Jean-Christophe Kugler, ‘Türk otomobilinin en doğal ortağı elbette OyakRenault olacaktır” dedi. Renault’nun üretimi için, “Türkiye’deki otomotiv üreticileri içinde en Türk olanı” diyen Kugler, “Tamamen Türk bir üretim yapıyoruz. Eğer günün birinde bir Türk markası ile bir Türk otomobili üretme arzusu olacaksa en doğal ortak tabii ki Oyak-Renaultolacaktır” diye konuştu.
‘TÜRK MÜHENDİSİ BU İŞİ İYİ YAPABİLİR’
Halihazırda hükümetten bu düzeyde resmi bir talep gelmediğini de kaydeden Kugler “Böyle bir talep oluşması halinde Türkiye’de zaten entegre teknolojilerimizle bunu en hızlı yine biz gerçekleştirebiliriz” dedi. Türk otomobili konusunda hükümet yetkilileriyle henüz bir görüşme yapmadıklarını belirten Kugler, böyle bir projenin hem Renault hem de Türkiye için getirileri olması gerektiğini söyledi. Kugler ‘Türk markası tanımının netleşmesi, hükümetin bu işi nasıl yaptırmak istediğinin belirlenmesinden sonra bu işin hem Türkiye hem de Renault için getirisinin olacağı ortaya çıkarsa Türk piyasasını geliştirmek ve Türkiye’de daha çok insanın otomobile erişimini kolaylaştırmak için yaparız bunu. Türkiye’de mevcut teknolojimiz var bu tür projeye her an katılabiliriz’’ dedi. Kugler, Türk mühendislerinin böyle bir markayı çıkarabilecek yetenekte olduklarını dile getirerek şöyle konuştu: “Türkiye’de Türk mühendislerinin tasarlayıp geliştirdiği bir ürün geliştirmek mümkün.”
‘FARK, İSMİNİN OSMAN YA DA MURAT OLMASI’
Oyak Otomotiv ve Çimento Şirketleri Başkanı Celal Çağlar ise Renault olarak ürettikleri otomobillerin yüzde 70 yerlilik oranına sahip bulunduğunu belirterek “Onu zaten biz yapıyoruz. Aradaki fark, isminin Fluence olması veya isminin Megane olması. Onun yerine isminin Murat veya Osman olması haline dönüşüyor’’ dedi.
'RENAULT İLE 2 YILDAN KISA SÜRER'
Celal Çağlar, yerli otomobilin piyasaya çıkma süresine ilişkin bir soruya da ''Eğer Renault gibi çok güçlü bir şirketi destek olarak yanınıza almadıysanız o en az 2 yıl sürecek bir olaydır. Ama Renault gibi bir şirketle detayları konuşmamakla birlikte çok daha kısa bir sürede ortaya test edilebilen bir araç çıkma ihtimali vardır. Türk otomobili yapmak başka bir şey, onu dünyada pazarlamak başka bir şey. Bu iki şeyi ayırt etmek lazım" cevabını verdi. Nissan ile Oyak'ın Türkiye'de yatırım projesine ilişkin de soruları yanıtlayan Çağlar, bu projenin rafa kalkmadığını kaydetti. Çağlar "Yeni projeleri getirmek ve devam eden üretimi korumak için de gerekli özeni ve ihtimamı göstermemiz gerekir. Eldeki kuş, daldaki kuşlardan iyidir" dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |