Allison otomatik şanzımanlı 10,000. Mercedes- Benz Econic, Köln’de faaliyetlerine devam eden Belediye atık ve çöp şirketi AWB’e teslim edildi. Filosunda tam performans ile çalışmaya devam eden 130 adet Allison tam otomatik şanzımanlı Econic bulunan AWB, önümüzdeki yıllarda 76 adet daha ürün teslim almak için de sipariş verdi.
AWB İdari Müdürü Herbert Winkelhog konuya ilişkin açıklamasında; “Ticari araç pazarı şu ana kadar Econic kadar kaliteli bir alternatife sahip olmadı. Allison tam otomatik şanzıman ve alçak kapılı kabin uygulaması ile Econic çok başarılı oldu ve bu nedenle de her filoda bulunması gereken bir araç haline geldi. Econic model araçlar 10 yıldır sürekli filomuzda bulunuyor. Bu özel aracın gelecekte de Köln’de kullanılacak olmasından çok mutluyuz” dedi.
Tork konvertörü teknolojisi ve yağ basıncıyla vites değiştirmesi sayesinde, Allison tam otomatik şanzımanlar alternatif yakıt ve CNG ile çalışan motorlarla bir araya geldiğinde bile yüksek bir performans sunuyor. Tork konvertörü, araç kalkış yaparken motorun torkunu arttırarak, CNG ile çalışan motorlar için çok önemli olan üstün bir kalkış sağlıyor.
Mercedes Benz Özel Kamyonlar Satış Müdürü Michael Dietz ; “Allison şanzımanların en büyük özellikleri yüksek verimlilik, asgari ve kolay bakım. Bu nedenle bu şanzımanları Econic’te standart donanım olarak sunmaya karar verdik. Allison şanzımanlar Econic’in başarısına büyük ölçüde katkıda bulunuyor” dedi.
Geniş bir uygulama yelpazesinde kullanılıyor
Econic 1998’de tüketicileriyle buluştuğunda, sadece atık ve çöp sektörü için bir alternatif olarak sunuldu. Ancak gerek Stockholm, Berlin gerekse de Paris’te, alçak kapılı konsept diğer sektörlere de avantajlarını kabul ettirdi. Econic artık belediye, dağıtım, havaalanı yer hizmetleri ve içecek taşımayı da içeren çok geniş bir uygulama yelpazesinde kullanılıyor. Ayrıca itfaiye aracı ve körüklü yakıt tankeri olarak tercih ediliyor. Econic, 2008’den bu yana, çevreyle dost CNG motoruyla çekici olarak da piyasaya sunuluyor.
Econic dört, altı ve sekiz tekerlekli olarak sunuluyor ve aracın toplam ağırlık seçenekleri tekerlek sayısı ile doğru orantılı bir şekilde; 18, 26 ve 32 ton oluyor. Motor seçenekleri ise, gücü 175 kW (238 PS) ile 210 kW (286 PS) arasında değişen düz altı silindirli OM 906 LA veya 240 kW (326 PS) OM 926 LA olabiliyor. 2002 yılından bu yana Econic modeli dizel
motora alternatif olarak, CNG motorlu da sunuluyor. Hem dizel, hem de CNG ile çalışan Econicler EEV onaylı ve böylece en yüksek Avrupa egzost ölçüm standardına ulaşıyor.