Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
NEKO
20 Temmuz 2022 Çarşamba - 13:52

10 Elektrikli Araç Üreticisinden 7’sinin Lastik Tedarikçisi Continental

Yuvarlanma direnci, kilometre performansı ve araç içi gürültüyü merkezine alan e-mobilite, lastik üreticilerinin lastik geliştirme faaliyetlerini de dönüştürüyor. Çünkü elektrikli araçlar için de verimlilik, fren ve kilometre performansı açısından doğru lastik seçimi en kritik konulardan birini oluşturuyor. Bu nedenle dünyanın en yüksek hacimli 10 elektrikli araç üreticisinden 7’si orijinal ekipmanda Continental lastiklerine güveniyor. 

10 Elektrikli Araç Üreticisinden 7’sinin Lastik Tedarikçisi Continental

 

Tesla, Volkswagen, Mercedes-Benz, Porsche, Ford, Asyalı otomobil üreticileri Kia ve BYD gibi dünyanın önde gelen araba üreticileri elektrikli araçlarında orijinal ekipman olarak Continental'in teknoloji uzmanlığına güveniyorlar. Continental dünyanın en yüksek hacimli 10 elektrikli araç üreticisinden 7’sine lastik tedarik ediyor.

Continental Orijinal Ekipman Lastikleri Müdürü David O’Donnell “Bilmeniz gereken ilk şey, elektrikli araçlar için tek tip bir lastiğin olmadığıdır. Çünkü artık neredeyse tüm binek araç segmentlerinde ve toplu taşımada elektrikli modeller yerlerini aldı. Sadece belirli sürüş türleri değil, çok farklı kullanım alanları için de lastikler geliştiriyoruz. Lastik geliştirmenin hedefi, güvenlik, verimlilik ve konforu mümkün olan en iyi şekilde bir araya getirmektir” diyor. Continental Ürün Karşılaştırma, Portföy ve Ön Geliştirme Müdürü Andreas Schlenke ise “Elektrikli araçlarda fren performansı ve yol tutuşuna ek olarak aranan temel özellikler kilometre, araç içi gürültü ve yuvarlanma direncidir. On yılı aşkın süredir, tüm elektrikli araçların ihtiyaçlarına cevap verebilmek için mevcut portföyümüzü geliştirmeye devam ediyoruz. Artık, mevcut ürünlerimizin neredeyse tamamı elektrikli otomobillerde kullanılmak ve menzillerini optimize etmek üzere tasarlanıyor” dedi.

Bu nedenle, daima araç tipine özel ihtiyaçlara, dolayısıyla menzil veya iç gürültü gibi özellikle elektrikli otomobiller için önemli olan kriterlere en uygun olan lastiği seçmek gerekiyor.

Ağırlık sorununa karşı yük kapasitesi artırılmış lastikler

Batarya ünitelerinin aracın ağırlığını artırması gibi nedenlerle lastiklerden beklentiler de değişiyor. Artan ağırlığı taşıyabilecek lastiklerin seçilmesi özellikle önemli hale geliyor. 2021 yılından bu yana Continental, yeni HL yük endeksli ilk binek lastiğini üretiyor. Bu lastikler aynı şişirme basıncında, daha önceden yaygın olan XL standardına göre yüzde 10'a kadar daha yüksek bir yük kapasitesine sahip. Bu, dar lastiklerin de ağır yükler taşıyabileceği anlamına geliyor. 

Yuvarlanma direnci optimize edilen lastiklerle menzil sorununa çözüm

Elektrikli araba kullananlar tek batarya şarjıyla ne kadar yol alabileceğini merak ediyor. Bu durum batarya kapasitesi, motor enerji verimliliği ve sürüş tarzına bağlı olsa da, lastiklerin rolü de önemli bir konu olarak karşımıza çıkıyor. Daha iyi enerji verimliliği elektrikli araçlarda daha uzun menzil sağlıyor; içten yanmalı motorlarda ise daha düşük yakıt tüketimine, dolayısıyla daha düşük CO2 emisyonuna yol açıyor. Yuvarlanma direnci 1 kg/t azaldığında elektrikli aracın menzili yaklaşık yüzde 3-4 oranında artıyor. Continental lastik mühendisleri, ek menzil yaratmak için uzun yıllardır özellikle yuvarlanma direnci üzerine çalışıyorlar. Continental mühendisleri son olarak, tasarım çalışmaları sayesinde, Ford için özel olarak geliştirilen EcoContact 6'nın yuvarlanma direncini, AB lastik etiketi A sınıfı standardının yüzde 15 üzerinde olacak şekilde iyileştirmeyi başardılar.

ContiSilent ile araç içi gürültü azalıyor

Elektrikli araçlar için bir diğer önemli konu da lastik kaynaklı gürültü. Lastik gürültüsü, özellikle araç içinde rahatsız edici bir boyuta gelebiliyor. İlk olarak 2016 yılında binek lastikler için geliştirilen ContiSilent teknolojisi, araç içerisinde rahatsızlık veren yuvarlanma gürültüsünü 9 desibele kadar azaltıyor. Özel bir poliüretan köpük tabakası, yoldan gelen titreşimleri emerek, gürültünün aracın gövdesine ve yolculara iletimini azaltıyor. Piyasada bulunan tüm jantlarla uyumlu olan ContiSilent, aracın performansını, yakıt tüketimini, yük kapasitesini veya azami hızını etkilemiyor.

 
Pirelli Türkiye, 150. Yıl Kutlamaları İçin İş Ortaklarıyla Bir Araya Geldi
 
Anadolu Isuzu Ar-Ge’de Faydalı Model Dalında Otomotiv Sektöründe İlk Sırada
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Pirelli Türkiye, 150. Yıl Kutlamaları İçin İş Ortaklarıyla Bir Araya Geldi
Lastik lideri Pirelli’nin dünya çapındaki 150. yıl kutlamaları kapsamında, ...
Brisa’nın Yeni Nesil Bridgestone Lastikleri Temsa Otobüslerinde
Sabancı Grubu’nun sektörlerinde lider iki firması Brisa ve Temsa’nın yeni ...
Bayramda Yola Çıkacaklara Uyarı: Akünüzü Kontrol Edin Yolda Kalmayın
Bayram tatiline günler kala, aracıyla uzun yola çıkacak ailelere uyarılar ...
 
Prometeon Almanya Finans Direktörlüğü’ne Yaşar Yurtçu Atandı
Lastik sektöründe uzun yıllardır Prometeon Tyre Group bünyesinde farklı ...
Yeni Seriye Verilen Avrupa Lastik Etiketlerindeki Performans Derecelendirmeleri İyileşti
Pirelli’nin SUV’lara yönelik Scorpion serisi şimdi daha güvenli, daha ...
2021 Sürdürülebilirlik Raporunu Yayınlayan Prometeon Artık Daha Çevreci
? Ham madde tedarikçileri denetlenecek. ? Çatışma Bölgelerinden Mineraller ...
 
Goodyear, Kurumsal Sorumluluğa Bağlılığını 2021 Raporunda Da Ortaya Koyuyor
The Goodyear Tire & Rubber Company, 2021 yılı kurumsal sorumluluk performansını ...
İnci Holding, 3 Şirketiyle Türkiye'nin İlk 250 İhracatçısı Arasında
Türkiye’nin köklü kuruluşlarından İnci Holding, Türkiye İhracatçılar Meclisi ...
Pirelli Elect Kış Lastikleri Ailesi Premium ve Prestij Pazarının Yüzde 65’ten Fazlası İçin Sunuluyor
Elektrikli otomobiller ve şarj edilebilir araçlar için geliştirilen teknoloji ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylerKamyondikkat haberler sondakikanewsşoförtruckkamyoncu