Vergi ve trafik cezası borçlarının silinmesi, teşvikten faydalanma sınırının 1973 ve daha yaşlı araçlarla başladıktan sonra 1990 modele kadar yükseltilmesi ve kilo başına ödenen ücretin artırılması, ilgiyi artırdı. Toplam 105 bin ağır vasıta trafikten çekilirken araç sahiplerine 500 milyon lira ödendi. İki yılda 150 bin, uzun vadede 350 bin eski taşıtın daha hurdaya ayrılması hedefleniyor. 1990'dan daha üst modellerin de teşvik kapsamına alınması gündemde.
Ulaştırma Bakanlığı, trafik için tehlike arz eden eski model araçları yollardan uzaklaştırmak amacıyla hurda teşviki başlattı. 4 yıldır uygulamada olan program sayesinde bugüne kadar 105 bin kamyon, tanker ve TIR gibi vasıta trafikten çekildi. Araç sahiplerine toplam 500 milyon lira ödeme yapıldı. Bakanlık, önümüzdeki 2 yılda 150 bin aracın uzun vadede ise 350 bin eski taşıtın daha hurdaya ayrılmasını amaçlıyor. Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Ali Rıza Yüceulu, 1985 model ve altı araçları kapsayan hurda teşvikinin geçen yıl 1990 modeli de kapsayacak şekilde genişletildiğini ayrıca kilo başına ödenen ücretin de artırıldığını söyledi. Yüceulu, bu değişikliğin teşvike ilgiyi önemli ölçüde artırdığını vurguladı. Önümüzdeki dönemde 1990’dan daha üst modellerin de teşvik kapsamına alınabileceği belirtiliyor.