Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
2 Şubat 2012 Perşembe - 12:01

2011 Yılının En İyi Şikayet Yöneten Otomobil Markaları Belli Oldu

Şikayetvar.com’un yürüttüğü ŞikayetEndex 2011 sonuçları Otomotiv sektöründe kendisine yöneltilen şikayetleri en etkin şekilde yöneten firmaları belirliyor. Otomotiv Sektörü’nün geçtiğimiz yıl, en iyi şikayet yöneten firmaları BMW, Renault ve Dacia oldu.

2011 Yılının En İyi Şikayet Yöneten Otomobil Markaları Belli Oldu

ŞikayetEndex, 650 bin Şikayetvar üyesinin gönderdiği şikayetler ve şikayetlerden duydukları memnuniyet puanlamalarına göre otomobilmarkaları arasında şikayetleri en iyi yöneten markaları belirledi. Kendi kategorilerinde öne çıkan firmalar BMW, Renault ve Dacia oldu.
Bu üç otomobil firmasının başarısını belirleyen temel unsurların farklılaştığı görülmektedir. Örneğin, Dacia’nın başarısında belirleyici unsur, pazar payına oranla alınan şikâyet sayısının azlığı, bu şikâyetleri cevaplama oranları ve cevap süresi konusundaki iyi performansı olmuştur. Renault’un başarısında ise hem firma şikâyet skoru hem de şikâyet sürecinde yönetim tarzından ve ortaya çıkan çözümden duyulan memnuniyet diğer firmalara oranla daha belirgin şekilde belirleyici olmaktadır. BMW ise Firma Şikâyet Skoru açısından daha zayıf kalmış, ancak Şikâyetçi Memnuniyet Skoru ile rakiplerine üstünlük sağlamıştır.
Şikâyet konuları açısından değerlendirildiğinde, Renault “Fiyat/Kampanya”, “Satış Sonrası Hizmetler,”“Ürün,”“Mağaza/Bayii”gibi alanlarda sektör ortalamasına göre pazar payına oranlı olarak daha fazla şikâyet üretmektedir. Ancak buna rağmen şikâyet sürecini iyi yönetmiş ve  şikâyetçi memnuniyetini üst düzeyde tutmayı başarmıştır.
2011 yılında Şikayetvar’a iletilen şikayetler incelendiğinde ve genel olarak Otomotiv Sektörüne baktığımızda, şikayetlerin % 39’u “Satış Sonrası Hizmetler”, % 35’i “Ürün”, % 5’i ise fiyat ve kampanya konuları hakkındadır.
ŞikayetEndexnedir?
Türkiye’de ilk kez şikayet yönetiminin analizi çıkarıldı. Bu analizi yapan firma, 10 yılda 1 milyon şikayet sayısına ulaşan sikayetvar.com. ŞikayetEndex Sıralaması, 2011 yılına ait 300 bin şikayetin derlenmesi ve analiz edilmesiyle hazırlandı. Araştırma, firmaların pazar paylarına göre şikayet sayılarını ve müşteri memnuniyeti puanlarını rakipleriyle karşılaştırarak değerlendiriyor

 
THERMO KING 2012'YE HIZLI BAŞLADI
 
Türkiye’de Renault Grubu 2011 sonuçları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
THERMO KING 2012'YE HIZLI BAŞLADI
Doğuş Otomotiv distribütörlüğünde satış grafiğini sürekli yükselten Thermo ...
KONTEYNIRLAR KONTROL EDİLMİYOR KAÇAKÇILIK ARTIYOR
Merkezi Stockholm'de bulunan barış araştırma enstitüsü Sipri tarafından ...
Egzoza "ücret" geliyor!
Egzoz gazı ölçme cihazları muayene ücreti ödeyecek. Elektrik, su ve doğalgaz ...
 
Geri vitesi boş geçmeyecek!
Taksimetreler, geriye doğru harekette de çalışacak. Mevcut uygulamada ...
TÜVTURK İş Geliştirme ve İletişim Direktörü Koray Özcan, otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmayan ‘xenon far’lı araçların ağır kusurlu kabul edileceğini açıkladı.
Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmayan ”xenon far”lara sahip araçların ...
SHELL VE MİGROS’UN “TIKLA KAZAN” KAMPANYASINA REKOR İLGİ
Shell ve Migros’un müşterilerine birbirinden cazip fırsatlar yaratan işbirliğinin ...
 
UÇAĞA BİNİYORSANIZ BU HABERE DİKKAT!
Kış nedeniyle yaşanan uçuş iptallerinde yolcuların birçok hakkı bulunuyor Zorlu ...
INDIANAPOLIS ŞEHRİ ALLİSON İLE FİNAL MAÇINA HAZIR
Indianapolis şehri, teslim alınan 16 adet Allison şanzıman donanımlı kar ...
UPS Dilek Hanif’i Paris podyumlarına taşıdı
Dünya çapında en geniş entegre ulaştırma ağına sahip UPS, ünlü modacı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrersondakikalkwtürkiyekamyonumdikkat haberler busKamyon