Pist özellikleri
- Yas Marina, düzgün asfaltı ve yanal kuvvetlerden ziyade tutuş ve frenlemenin öne çıktığı dengeli viraj karmasıyla sezonun tam anlamıyla bir ortalamasını temsil ediyor.
- Tarihsel olarak, Abu Dabi Grand Prix'lerinde düşük aşınma ve yıpranma nedeniyle genellikle tek pit stop stratejisi tercih ediliyor. Süper yumuşak, ultra yumuşak ve hiper yumuşak lastiklerin kullanıldığı 2018 yılına göre en sert hamurun bir kademe daha sert olacağı bu yılki yarışta aynı stratejinin seçileceği öngörülüyor. Geçen yıl, Lewis Hamilton sanal bir güvenlik aracı devredeyken oldukça erken bir pit stopla ultra yumuşaktan süper yumuşağa geçerek yarışı kazanmıştı.
- Bu yıl birkaç yarışta önceki sezonlara kıyasla daha sert bir lastik seçimi yapıldı. Böylece pilotlara tek pit stopu garanti etmek ve hızlarını yönetmek yerine her hızlanmada maksimum hıza çıkmaları için yardımcı olunması amaçlanıyor.
- Yarışın akşama kadar sürmesi nedeniyle ilerleyen turlarda pist sıcaklıkları oldukça keskin bir şekilde düşme eğiliminde oluyor. Otomobil yakıtın azalmasına bağlı olarak hafifledikçe lastik davranışında değişme görülebiliyor ve potansiyel olarak hızlanma mesafelerinin artmasına yol açabiliyor. Ayrıca, FP1 ve FP3 yarışlarının pek temsili olmayabileceği anlamına geliyor.
Mario Isola – F1 ve Otomobil Yarışları Başkanı
“Abu Dabi, çok uzun bir sezonun son yarışı olsa da çalışmalarımız Grand Prix’nin ardından devam edecek. Formula 1 ve Formula 2 için 13 inç ve 18 inç lastiklerle bir dizi test gerçekleştireceğiz. Yarışlar ve testler için Abu Dabi'ye yaklaşık 4500 adet, yani normalin iki katından fazla lastik getireceğiz. Yarış sonrasındaki iki günlük resmi F1 testleri, özellikle önemli olacak çünkü takımlara 2019 ve 2020 lastiklerini temsili koşullarda ve spesifik olarak adapte edilmiş otomobillerle karşılaştırma imkanı verecek. Ama önce tamamlamamız gereken son bir Grand Prix var. Takımların 2019 lastikleri hakkındaki bilgilerini maksimize ettiği düşünüldüğünde bu hafta sonu daha fazla tur rekoru görme olasılığımız yüksek.”.
Diğer Pirelli haberleri
- Pirelli, Abu Dabi Grand Prix’sinin hemen ardından en yoğun test programlarından birini başlatacak. Takımlar, Salı ve Çarşamba günü gelecek sezonun 13 inç lastiklerinin yanı sıra mevcut lastikleri de test etme fırsatı bulacak. Bu testin ardından üç günlük resmi Formula iki testi, daha sonra da Formula 2 (Mercedes ile) ve Formula 2 için yılın son 18 inç geliştirme testi gerçekleşecek.
- Yarışın ardından Salı ve Çarşamba iki günlük resmi testler sırasında her F1 takımı 20 set lastiği test etme şansı bulacak. Takımlar, 2019 lastiklerini ve 2020 muadillerini ardı ardına deneyerek değerlendirmeye teşvik edilecek. Pirelli bu setlerin 12’sini takımlar adına seçecek (karşılaştırma amacıyla hem 2019 hem 2020 lastiklerinden bazı C3 ve C4 setleri dahil). Geri kalan lastik seçimleri takımlar tarafından yapılacak.
- Formula 2, iki aylık aranın ardından son turla aksiyona dönüyor. Nyck de Vries şampiyonluğunu ilan etmiş olsa da podyumdaki nihai pozisyonlar bu yarışta kesinleşecek.
- Pirelli, Macau Grand Prix’sinde Formula 3 kategorisinin zirvesine başarıyla döndü. Macau’da P Zero lastikli mevcut FIA F3 otomobillerle koşulan ilk yarışın ardından Hollandalı çaylak pilot Richard Verschoor, Estonyalı Juri Vips’i geçerek yarışı kazandı. İtalyan pilot Raffaelle Marciello, ilk sırada başladığı yarışta P Zero DHD2 lastikli Mercedes ile FIA GT Dünya Kupasını kazandı.
- Yılın son F1 Pirelli Hot Laps etkinliği Abu Dabi’de gerçekleşecek.
MİNİMUM BAŞLANGIÇ BASINÇLARI (düz yarış lastikleri)
|
EOS EĞİM LİMİTİ
|
|