Takvimde, kırk çekimden oluşan bir akışta Gigi Hadid ile Alexander Wang, Julia Garner, Misty Copeland ile Calvin Royal III ve Laetitia Casta ile Sergei Polunin tarafından canlandırılan karakterlerin öyküleri anlatılıyor. Renkli ve siyah beyaz fotoğraflar, Albert Watson’un film sanatına duyduğu tutkudan alınan ilhamla sinematik 16:9 formatında çekildi.
Watson, 2019 Pirelli Takvimi ile ilgili şu değerlendirmede bulundu: “Bu projeye diğer fotoğrafçılardan farklı bir şekilde yaklaşmak istedim ve bunun en iyi yolunun ne olacağını düşündüm. Sonuçta, derinliği olan ve bir öykü anlatan, güzel nitelikli fotoğraflar aradım. Sadece bir kişinin portresinden daha fazlası olan, bir film karesi gibi görünen bir şey yaratmak istedim. Takvime bakanların, en saf haliyle fotoğrafçılığı amaçladığımı, çektiğim kadınları araştırdığımı ve günümüz kadınlarının pozitif vizyonunu ileten bir durum yarattığımı görmelerini istedim.”
Fotoğrafçı, takvimi nasıl çektiğini anlatırken (ekli röportaja bakınız) kendi hayallerinden, gerektirdiği çaba ve özveriden de söz etti: “Bir hayalinizi gerçekleştirmek için çok çalışmanız gerekir. Daima adım adım ilerledim, her seferinde bir hedefe ulaştım ve hemen merdivenin en tepesine çıkmayı istemedim. Bazen bu merdivenin sonsuza dek çıkabileceğini ve en üst basamağının hep uzak olduğunu düşünsem de bence kendiniz için daima giderek daha iddialı hedefler ve hayaller belirmeye değiyor.”
Watson, dört kadının her birinin geleceğe odaklandığını ve “kendi bireyselliğine, hayatta belirgin bir amacına ve kendine has bir iş yapış biçimine sahip olduğunu” söyledi. “Yani, altta yatan tema ‘hayaller’ olmakla birlikte tüm projenin ardındaki temel fikir, dört ‘küçük filmle’ bir hikaye anlatmak. Kahramanların umutlarını ve gelecek konusundaki düşünme biçimlerini beraberinde hayal kurmayı da getirecek şekilde aktarmak istedim.”
Watson’un açıklamasına göre, bunun bir örneği Gigi Hadid'in canlandırdığı karakter. Yakın zamanda partnerinden ayrılan bu kadın, cam bir kulede yalnız yaşıyor, tek yakın arkadaşı ve sırdaşı da Alexander Wang: “Bu resimlerde bir ölçüde endişe var bence. Hadid'in karakteri ile geleceğini düşünen bir kadın hissini aktarmak ve bir yandan da yalnızlık durumunda göstermek istedim. Onu hayatta nereye gideceğini, yarın ne yapacağını düşünürken görüyoruz. Fotoğrafladığım diğer kadınlardan ve ortamlardan çok daha minimal olmasını istedim.”
Julia Garner, doğayı ve yalnızlığı seven genç bir fotoğrafçıyı canlandırıyor. Watson, onunla ilgili de şunları söyledi: “Julia çok başarılı bir oyuncu ve doğrudan karaktere girdi. Başarılı sergiler düzenlemeyi hayal eden bir botanik fotoğrafçıyı oynadı. Miami'de çalışmamız için mükemmel olan çok güzel tropikal bir bahçede çekim yaptık.”
Takvimdeki partneri Calvin Royal III olan Misty Copeland da geleceğe bakıyor ve dans dünyasında ün kazanmayı hayal ediyor. “Başarılı olmaya çalışmak onun itici gücü” diyen Watson şöyle devam etti: “Copeland'ın karakteri bir kulüpte dans ederek hayatını kazanıyor, ama aynı zamanda bahçesinde küçük bir sahne kurmuş ve burada yıldız olmak için dans provaları yapıyor, bazen de erkek arkadaşı rolündeki Calvin Royal III ile dans ediyor.”
Son olarak, Laetitia Casta, Sergei Polunin’in canlandırdığı partneriyle birlikte bir stüdyo dairede yaşayan bir ressamı oynuyor. Kadın bir sanatçı, erkekse dansçı olarak başarılı olma hayalleri kuruyor. Watson, Laetitia Casta içinse şunları söyledi: “İşin ilginç yanı, Laetitia gerçek hayatta boş zamanlarında çokça heykel yapıyor ve sanat eserleri üretiyor. Bu çok işe yaradı ve karaktere girmesine yardımcı oldu. Sahnelere biraz daha doğal parlaklık katmak için çekimi dışarıda yapmaya karar verdik. Miami'nin tropikal atmosferi bu resimde kilit bir bileşen oldu.”
2019 PIRELLI TAKVİMİ
ALBERT WATSON İLE RÖPORTAJ
Pirelli Takvimi projesine nasıl yaklaştınız?
Pirelli Takvimi her fotoğrafçı için benzersiz bir projedir. Bu görevi ilk üstlendiğimde diğer projeye diğer fotoğrafçılardan farklı bir şekilde yaklaşmak istedim ve bunun en iyi yolunun ne olacağını düşündüm. Sonuçta, derinliği olan ve bir öykü anlatan, güzel nitelikli fotoğraflar aradım. Sadece bir kişinin portresinden daha fazlası olan, bir film karesi gibi görünen bir şey yaratmak istedim. Takvime bakanların, en saf haliyle fotoğrafçılığı amaçladığımı, çektiğim kadınları araştırdığımı ve günümüz kadınlarının pozitif vizyonunu ileten bir durum yarattığımı görmelerini istedim.
Projeyi nasıl kurguladınız?
Güçlü bir söylemi olduğundan emin olmak istedim ve “fotoğrafların film kareleri gibi görünmesini sağlamaya çalışalım” diye düşündüm. Her şeyi geniş ekran formatında çektik, ki oldukça zorlayıcıydı. Dört kadının her biri, kendi bireyselliğine, hayatta belirgin bir amaca ve kendine has bir iş yapış biçimine sahip. Ve hepsi geleceğine odaklı. Yani, altta yatan tema ‘hayaller’ olmakla birlikte tüm projenin ardındaki temel fikir, dört ‘küçük filmle’ bir hikaye anlatmaktı.
Takvime hayat veren öykülerden söz edebilir misiniz?
2019 Pirelli Takvimi’nde her karakter bir rol oynuyor. Bazı durumlarda rol, oyuncunun gerçek hayattaki işine yakında ama burada hepsi kesinlikle bir karakteri canlandırdı, kendilerini değil. Ben de tam olarak bunu istedim.
Yakın zamanda partnerinden ayrılan kadını Gigi Hadid canlandırıyor. Bir sırdaşı var ama erkek arkadaşı değil, bu rolü Alexander Wang oynuyor ve bu zor zamanları atlatmasına yardım ediyor. Bu resimlerde bir ölçüde endişe var bence. Gigi Hadid'in karakteri ile geleceğini düşünen bir kadın hissini aktarmak ve bir yandan da yalnızlık durumunda göstermek istedim. Onu hayatta nereye gideceğini, yarın ne yapacağını düşünürken görüyoruz. Fotoğrafladığım diğer kadınlardan ve ortamlardan çok daha minimal olmasını, onu çektiğim ortama yansımasını istedim. Diğer kahramanların ortamları oldukça kalabalık ve hemen hepsinde aksiyon var.
Julia Garner’ın karakteri, başarılı sergiler düzenlemeyi hayal eden bir botanik fotoğrafçı. Julia çok başarılı bir oyuncu ve doğrudan karaktere girdi. Miami'de çalışmamız için mükemmel olan çok güzel tropikal bir bahçede çekim yaptık.”
Öte yandan, Misty Copeland ve Calvin Royal III, ünlü olmak isteyen ve ART Deco bir evde yaşayan iki dansçıyı canlandırıyor. Kadın Paris’te dans etme hayali kuruyor. Geleceğe bakıyor ve hedefleri var. Başarılı olmaya çalışmak onun itici gücü. Copeland'ın karakteri bir kulüpte dans ederek hayatını kazanıyor, ama aynı zamanda bahçesinde küçük bir sahne kurmuş ve burada yıldız olmak için dans provaları yapıyor, bazen de erkek arkadaşı rolündeki Calvin Royal III ile dans ediyor.
Laetitia Casta’nın canlandırdığı ressam, partneri rolündeki Sergei Polunin ile birlikte bir stüdyo dairede yaşıyor. Kadın bir sanatçı, erkekse dansçı olarak başarılı olma hayalleri kuruyor. Sahnelere biraz daha doğal parlaklık katmak için çekimi dışarıda yapmaya karar verdik. Miami'nin tropikal atmosferi bu resimde kilit bir bileşen oldu. İşin ilginç yanı, Laetitia gerçek hayatta boş zamanlarında çokça heykel yapıyor ve sanat eserleri üretiyor. Bu çok işe yaradı ve karaktere girmesine yardımcı oldu.
Işık bu projede nasıl bir rol oynadı?
Gençken, fotoğrafını çektiğim ilk ünlü kişi Alfred Hitchcock oldu. Bana, “Sevgili oğlum, hikayenin görsel çizimi tamamladığında film bitmiş demektir, tek yapmam gereken çekmektir” demişti. Bu mesajın bir kısmı bende iz bıraktı. 2019 Takvimi de bir film senaryosu gibi. Dört yıl süreyle grafik tasarım eğitimi aldığım ve daha sonra üç yıl Royal College of Art Film School'a devam edip yönetmen olarak mezun olduğum için çok şanslıyım. Hiç fotoğrafçı olarak eğitim almadım ve o noktadan sonra fotoğrafçı olmayı ve ışıklandırmayı öğrenmem gerekti. Bir fotoğrafçı olarak teknik konular benim için çok zordu, doğal gelmiyordu. Sezgisel olarak, bir sinema estetiğini takip etmek benim için çok doğaldı. Çalışmalarımın çoğu grafiklere ve sinemaya, bazen de ikisinin kombinasyonuna dayanıyor. Bunu Takvime katmam ve film kareleri gibi görüntüler üretmem gayet kolay oldu. Mesele, tüm bu farklı unsurları bir araya getirmek ve güçlü bir söylem yaratmaktı. Ortak payda, bu insanların hepsinin aktif olması; geleceklerini düşünüyorlar ve beş, on, yirmi yıl sonra nerede olabileceklerini hayal ediyorlar.
Sette çalışmayı sevdiniz mi?
Bazı insanların gerginlik dolu bir sette iyi çalıştığını biliyorum; yaratıcılıkları bir ölçüde bundan geliyor, ama aslında ben bunun tam tersiyim. İnsanlarla eğleniyorsam, onlarla birlikte olmaktan ve şakalaşmaktan keyif alıyorsam, onlardan çok daha fazla verim elde ediyorum. Gayrimenkulde her şeyin “konum, konum, konum” olması gibi ben de bazen genç fotoğrafçılara böyle bir işte her şeyin “hazırlık, hazırlık, hazırlık” olduğunu söylüyorum. İş için ne kadar çok hazırlanırsanız, o kadar yaratıcı olacaktır. Düşünmek ve planlamak, planlamak, planlamak gerekir. Gerçekten önemli olan budur.
Takvim için vizyonumuzu oluştururken muazzam destek aldım. Steve Kimmel sanat yönetmenliğini üstlendi, Arnold Barros ve Belinda Scott ile birlikte harika bir iş çıkardılar. Kendilerini adayarak çalışmaları sayesinde her şey mükemmel gitti. James Kaliardos makyaj sanatçılığını üstlendi. O da muhteşem bir iş başardı, güzel, görünmeyen ama var olan makyajlar yaptı. Kerry Warn’ın yaptığı saçlar, her kadında hep doğal durdu. Sinema dünyasında çok deneyimli olması sayesinde bu proje için mükemmel seçim oldu.
Julia Von Boehm stil danışmanlığımızı ve moda düzenlemelerini yaptı. Tüm bu kişilerin yanı sıra kendi asistanlarım Taro Hashimura ve Ed Smith de vardı, dijital işlerin hepsi Adrien Potier tarafından kontrol edildi ve Emi Robinson da harika rötuş yaptı.
Bu insanların hepsi çok katkı sağladı, bu yüzden bir fotoğraftan ziyade kesinlikle bir film projesi gibiydi.
Hayallerinizi gerçekleştirdiniz mi?
Bir hayalinizi gerçekleştirmek için çok çalışmanız gerekir. Daima adım adım ilerledim, her seferinde bir hedefe ulaştım ve hemen merdivenin en tepesine çıkmayı istemedim. Bazen bu merdivenin sonsuza dek çıkabileceğini ve en üst basamağının hep uzak olduğunu düşünsem de bence kendiniz için daima giderek daha iddialı hedefler ve hayaller belirmeye değiyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |