Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
NEKO
12 Ocak 2024 Cuma - 11:49

80 tonluk TIR’lar ve 36 tonluk otobüsler yollarda!

İki dingilli bir çekici ve üç dingilli bir yarı römorktan oluşan ve yasal ağırlığı en çok 40 ton olan beş dingilli bir TIR 80 ton ile çalışabilir mi? Hayır! Yasal ağırlığı 24 ton olan üç dingilli bir şehirlerarası otobüs, izin verilenden çok yolcu ve yük taşıyarak, örneğin 36 ton ile, çalışabilir mi? Hayır!

80 tonluk TIR’lar ve 36 tonluk otobüsler yollarda!

Peki; yasal hız sınırı 90km/h olan bir TIR ve 100km/h olan bir şehirlerarası otobüs otoyolda 120 -130km/h hızla gidebilir mi? Hayır!
TIR'ların ve kamyonların ağırlıkları kantarda, hızları da radarla denetleniyor. Bu denetime ek olarak bu ağır taşıtlara fabrika çıkışı hız sınırlayıcılar takılı. Çünkü kamyon veya TIR'ın çarpışma sırasında verdiği hasarı belirleyen Kinetik Enerji (Ek), aracın kütlesi ve hızının karesiyle orantılı olarak (Ek=1/2 x mv^2) artar. Bu nedenle ağır taşıtların yük ve hızlarının sıkı denetim altına alınması ve otoyollarda kendilerine ayrılan sağ şeritte gitmeleri gerekir.
Otoyolda yasal olarak 90km/h ile gitmesi gereken 40t'luk bir TIR, 127.3km/h hızla bir araca çarparsa vereceği hasar 90km/h ve aşırı yüklü 80t ile giden bir TIR’ın (veya 90km/h ile giden üç adet üç dingilli 25t'luk kamyon) hasarlarının toplamına eşittir.
127.3km/h hızla giden bu TIR'ları 90km/h ile giden aşırı yüklü 80t'luk bir TIR gibi düşünün.
Otoyolda yasal olarak 100km/h hızı geçmemesi gereken bir şehirlerarası otobüs 130km/h hızla giderse, hızı %30 artarken kinetik enerjisi %69 artar. Üç dingilli 24 ton ağırlığındaki bir otobüs 100km/h yerine 122.5km/h ile giderse sahip olduğu kinetik enerji, 100km/h ile giden her biri 18 ton ağırlığındaki iki dingilli iki otobüsün kinetik enerjilerinin toplamına eşittir.
122.5km/h hızla giden 24t’luk bu otobüsü 100km/h ile giden 36t'luk bir otobüs gibi düşünün.
Otoyollarımız 130km/h ve üstü hızlarla 2. ve 3. şeritlerde yarışan TIR ve otobüslerle dolu.
Kamyon ve çekicilerin 90km/h'a, şehirlerarası otobüslerin 100km/h'a ayarlı hız sınırlayıcıları devreye alınmıyor ve bu cihazlar araç muayenesinde OBD (Arıza Tespit Cihazı) ile denetlenmiyorsa, tek başına yollarda radarla hız denetimi ve kamyonların kantarda yük denetimi, trafik güvenliği açısından yetersizdir.
Son olarak ağır taşıtlardaki trafik güvenliği ile ilgili Takograf, Hız sınırlayıcı, Ad-Blue, EGR, AEBS gibi elektronik sistemleri yanıltan veya iptal eden merdiven altı atelyelere de sıkı denetim ve yaptırım uygulanmalıdır.
Trafikte can güvenliği Dingo’nun ahırı değildir!

Alpay Lök
Mak.Y.Müh.

 
Türkiye’de son 3 yıl içinde, mazot 6 kat, navlun 4 kat arttı
 
Tokyo’da Hızlı Bir Koreli: Hyundai NPX1 Concept
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türkiye’de son 3 yıl içinde, mazot 6 kat, navlun 4 kat arttı
Sadece 3 yıl önce, 06 Ocak 2021’de İstanbul’da pompada 6,58 TL olan mazot ...
Mercedes-Benz’den Ocak ayına özel fırsatlar
• Mercedes-Benz Finansal Hizmetler’den Ocak ayında yeni otomobil alımlarına ...
Toyota’nın Hilux’ı 2 Yıldır Segment Lideri
Toyota’nın dünyanın en zorlu yol şartlarında bile “Yenilmez” kimliğiyle ...
 
ASTOR ENERJİ A.Ş. PRIMA INDUSTRIE / İTALYA’DAN 5 MİLYON EURO’ LUK MAKİNE ALIYOR
Transformatör ve anahtarlama ürünleri üretiminde sektörün lider firması ...
İKİNCİ EL FİYATLARI 2023'DE İKİ KAT ARTTI!
arabam.com 2023’ün ikinci el ilan verilerini ve fiyat hareketlerini değerlendirdi
MG İLE ELEKTRİKLİ SÜRÜŞE GEÇİŞ ÇOK KOLAY
Türkiye’nin 2023 yılında en hızlı büyüyen otomobil markası MG, %100 elektrikli ...
 
Otopratik, yeni konsepti Midi ile Türkiye’nin her yerine ulaşacak
Lastik sektörünün mobilite lideri Brisa’nın “Mobilite Merkezi” olarak ...
Bosch ve VW iştiraki Cariad sayesinde şarj noktalarına sürücüsüz navigasyon
Otonom park ve şarj için testler başladı • Bosch ve Volkswagen iştiraki ...
UND Başkan Yardımcısı Fatih Şener; Hazar’da bir deniz otoyolu kurulmalı.
Orta Doğuda yaşanan olayların yarattığı tahribat sadece büyük bir insanlık ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyekamyoncukamyonumKamyonsondakikafahrertreylerbus haberler