Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
19 Mayıs 2007 Cumartesi - 00:00

“Rusya yollarına taşınan büyük engel; Geçiş Belgesi…”

“Rusya yollarına  taşınan büyük engel; Geçiş Belgesi…”

“Ticari ilişkilerin gelişmesi her şeyden önce siyasi ilişkilerin geliştirilmesine bağlıdır…”

RODER ikinci Başkanı Erol Soylu, Rusya ile olan ticari ilişkilerin gelişmesinin her şeyden önce siyasi ilişkilerin gelişmesine bağlı olduğunu vurguladı. Rusya’nın bu konuda Avrupa Birliği (AB) karşısında son derece önemli bir partner olduğunu sözlerine ekleyen Soylu, “Rusya taşımalarında yaşanan geçiş belgesi sorunu Türkiye’ye gelen Rus taşıtlarının ülkemiz nakliye firmalarınca yüklenmesi sonunda alınan ödül belgeler sistemini de olumsuz yönde etkilemektedir. Rusya ile olan ilişkilerimiz çok boyutlu olup, milyar dolarlar seviyelerinde konuşulan enerji projeleri ve müteahhitlik hizmetleri söz konusudur. Bu nedenle, Rusya ile bu konunun görüşülmesi sırasında ülkelerimiz arasındaki ticaretin diğer makro boyutları da ele alınmalı ve bu konuda genel bir politika oluşturulmalıdır” diye konuştu.

Rusya’nın Türkiye’ye gelen bir Rus aracının Türk taşımacı firmasına yüklenmesi karşılığında her yükleme için 4 adet geçiş belgesi verdiğini belirten Soylu “ Söz konusu Rus aracı Rusya’da yatırım yapmış bir Türk taşımacı firmasının aracının ise 4 belgesinin 4’ü bu firmaya tahsis edilmekte, diğer yandan Rusya’da yatırım yapmamış bir Türk taşımacısı tarafından yüklenmiş ise bu sefer alınan 4 belgenin 2’si taşımacının kendisine tahsis edilmektedir. Bakiye 2 adedi de genel kullanıma sunulmaktadır. Böylelikle, kendi hesabına ödül belgesi ayrılmış taşımacılara söz konusu belgeleri kendilerinin istedikleri zaman kullanma hakkı verildiği gibi bir başka taşımacıya ücret karşılığında kullandırma yolu da açılmıştır. Bir başka ifade ile resmi kotaların tükenmesi sonucu söz konusu ödül belgeler taşımacılar arasında ücret karşılığında alınıp satılmaktadır. Bu ücretler, zaman zaman 300 USD seviyesinden 1.750 USD’a kadar ulaşmaktadır “  açıklamasını yaptı. Soylu, 2001 yılında ülke kotasının 10.500 iken, bu kotanın azaltılmış olduğunu ve 2006 yılında 5.000 adedinin geçiş belgesi olarak düzenlendiğini sözlerine ekledi.

“Kara Ulaştırması toplantılarında ilerleme yok”

Son zamanlarda yapılan Kara Ulaştırması toplantılarında somut ilerleme kaydedilmediğinin altını çizen Soylu, bu sorunun halledilmesinin geçiş belgesi konusunun en üst düzeyde ele alınmasına bağlı olduğunu söyledi. Soylu sözlerine şöyle devam etti; “ Bu yönde konunun Dışişleri, Ulaştırma, Dış Ticaret, Enerji ve Bayındırlık Bakanlığı’ndan oluşacak bir koordinatörlük bünyesinde ele alınması son derece önemlidir. Siyasi birlikteliğin geliştirilmesi ile bütün bu sorunlar çözülecektir. Bu durum, ekonomik faaliyetlerin artmasına sebebiyet verecek ve doğal olarak taşımacılık sektörümüz önündeki geçiş belgeleri sorununun çözüme ulaşmasına katkıda bulunacaktır. Yıllık geçiş belgesi kotasının artışının temin edilmesiyle birlikte, söz konusu fahiş fiyatlarla belge satışlarının ortadan kalkacağına inanmaktayız.”

“RODER üzerine düşen görevi yerine getirecektir…”

Dernek üyeleri arasında infial yaratan bu durumun ortadan kaldırılması için dernek olarak ellerinden geleni yapacaklarını ifade eden RODER  ikinci Başkanı Erol Soylu sözlerini şöyle bitirdi; “ ݝlgili belge ticareti, her ne kadar, kısa vadede, bazı taşımacılar için oldukça karlı görünse de, orta vadede, bu ücretleri ödeyen ݝhracatçının ekonomik olarak zorlanmasına ve söz konusu yükü başka alternatifler deneyerek gönderme yollarını aramasına veya tamamen bu pazardan çekilmesine sebebiyet vermektedir. Kısaca, Rusya’ya yönelik ihracatımız gelişememekte bunun yanı sıra mevcut ihracatın yabancı araçlar ile giderek artan bir trend içersinde gerçekleştirilmesi söz konusu olmaktadır. Nitekim son yıllarda Rusya’ya yapılan taşımalarda yabancı araçların payı 0 artış göstermiştir. Kısaca, orta vadede bu durumdan hem ihracatçı hem de taşımacı zarar görecektir.
Bu iradenin, tüm ilgili bakanlıklarımızca en üst düzeyde ele alınması bir milli mesele olarak görülmeli ve hemen yanımızda olan bu ekonomik gücün sunduğu fırsatlardan yararlanılmalıdır.”

 
Arkas bir ilke imza atıyor
 
THY’nin Doğum Günü Heyecanı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkattruckfahrertürkiyekamyoncuKamyonbuskamyonumsrc