4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanununun 5’inci maddesi ile Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 10’uncu maddesi çerçevesinde Bakanlıkça yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar, yeni [A1] yetki belgesi düzenlenmesi işlemlerinin durdurulması konusunda karar alındı.
Bildiğiniz üzere; 25.02.2004 tarihinde yayımlanan mülga Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin “Yetki Belgesi Türleri” başlıklı 11’inci maddesi, yolcu taşımacılığı konusunda yeni bir yetki belgesi türü getirdi. Söz konusu yetki belgesi; “Otomobil ile şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapacaklara” verilmesi öngörülen [A1] Yetki belgesi olarak belirlendi.
Otomobille yolcu taşımacılığı, ilk defa 25.02.2004 tarihinde yayımlanan mülga Karayolu Taşıma Yönetmeliğiyle yetki belgesine [A1] bağlanırken, bu yetki belgesinin; bu alanda yeni ortaya çıkan ihtiyacı karşılamanın yanı sıra şehir içi haricinde de otomobille yolculuk yapmak isteyenlere imkan sunulması göz önüne alınarak ve şehirlerarası yolcu taşıma faaliyetlerinin daha seri, ekonomik ve hızlı yapılmasını sağlayacak bir rekabet ortamı doğurması hedeflendi.
[A1] yetki belgesinin ilk defa tanımlandığı 25.02.2004 tarihli mülga Yönetmeliğin yayımından bu güne kadar geçen sürede, [A1] yetki belgesi alan 58 firma faaliyet göstermeye devam ediyor.
Bugüne kadar gerek belge sahipleri, gerekse yerel makamlar tarafından Ulaştırma Bakanlığı’na yapılan müracaatlarda; özellikle birbirine yakın yerleşim yerlerinde, [A1] yetki belgesi kapsamında yapılan özellikle tarifeli yolcu taşımalarında sorunlar yaşandığı belirtiliyor. Söz konusu belgenin şehirlerarası tarifeli yolcu taşımacılığı yerine daha çok kısa mesafelerde yolcu taşımak gibi amaçlar için kullanıldığı, bu durumda şehir içi trafiği düzenlemekten sorumlu yerel makamların [A1] taşıt kartı olan araçlarla ilgili yetkileri ve yapılacak uygulamalar konusunda tereddütlerinin olduğu, [D1] ve [Y] türü yetki belgeleri kapsamında yapılan yolcu taşımaları ile [A1] kapsamında yapılması gereken yolcu taşımaları ve nitelikleri arasında suistimallerin ortaya çıktığı gözlemlendiği de yine Bakanlık tarafından vurgulandı.
Bakanlık tarafından [A1] yetki belgesi ile Belediye sınırları haricinde otomobille ticari yolcu taşımacılığı yapılmasının ilk defa getirilmiş olması ve yukarıda dile getirilen sorunların giderilmesi bakımından; uygulamanın belirli bir süre izlenmesinin yararlı olacağı görüşüldü.
Bu itibarla, halen [A1] yetki belgesi almış olan gerçek ve tüzel kişilerin mağduriyetinin önlenmesi ve yerel makamlar (Valilikler, Belediyeler, kolluk kuvvetleri) ile yetki belgesi sahipleri arasında uygulamaya yönelik mevcut tereddütlerin giderilebilmesi için; 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanununun 5’inci maddesi ile Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 10’uncu maddesi çerçevesinde ve söz konusu maddelere istinaden; bu konuda Bakanlıkça yeni bir düzenleme yapılıncaya kadar, yeni [A1] yetki belgesi düzenlenmesi işlemlerinin durdurulması konusunda karar alındı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |