AB Parlamentosu'nun 17 Şubat 2022'de yaptığı bir basın açıklamasında, Parlamento'nun Haziran 2021'de üye ülkelerle kararlaştırılan yol kullanım ücretleri reformu için nihai oylamada yeşil ışık yaktığını duyurdu. Bu, AB üye devletlerinin Trans-Avrupa Taşımacılık Ağı (TEN-T) yollarının kamyonlar, aynı zamanda otobüsler, kamyonetler ve otomobiller için kullanımı için uygulayabilecekleri ücretlere ilişkin düzenlemeleri kapsıyor.
Yeni kurallar, yol fiyatlandırmasını zamana dayalı bir modelden mesafeye veya kilometreye dayalı bir sisteme kaydıracak.
Daha Çevreci
Daha çevreci araçların kullanımını teşvik etmek için 2026'dan itibaren AB ülkeleri, kamyon ve otobüsler için CO2 emisyonlarına göre ve kamyonetler ve minibüsler için aracın çevresel performansına göre farklı ücretlendirme oranları belirlemek zorunda kalacak. Parlamento, sıfır emisyonlu veya düşük emisyonlu araçlar için ücretleri de önemli ölçüde azaltmaları gerektiğini söyledi.
Sonraki Adımlar
Kurallar, AB Resmi Gazetesinde yayınlandıktan 20 gün sonra yürürlüğe girecek. Üye Devletlerin yeni kuralların uygulanmasına hazırlanmak için iki yılı var.
Kaynak: transport-online.de
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |