AB Komisyonu ile Avrupa karayolu taşımacıları dernekleri, sendikaları ve müşterileri bir araya geldi. Toplantı, AB sınırları içindeki tarafların karayolu pazarına girme kurallarını ve mevcut çalışma koşullarını gözden geçirerek Komisyon’un yeni kurallarını hazırlamak amacıyla gerçekleştirildi.
Katılımcılar, karayolu yük kabotajını, şirket kurma kriterlerini, üye ülkelerin kontrol sistemlerinin entegrasyonunu, finansal kapasitenin artırılmasını ve prosedürün basitleştirilmesi konularını gündeme getirdiler.
AB Komisyonu Başkan Yardımcısı ve ulaşım özel sorumlusu Jacques Barrot, cevap olarak “iç pazarın düzgün, sorunsuz işlemesi için tüm üye ülkelerin operatörlerinin hemfikir olacağı basit ve kolay uygulanabilir kurallar olacak. Bu karayolu ulaşımının lojistikte modern tam bir rol almasını, Avrupa ekonomisi, toplumu ve çalışanlarının iyi ilişkiler içinde olmasını sağlayacak” dedi.
İç pazarda karayolu ulaşımı için mevcut yasal çerçeve, Avrupa’da karayoluyla yük taşıma sektörüne girerken ve taşıma pazarına adım atarken getirilen dört düzenlemeye hükümetlerin doğrudan müdahalesini mümkün kılıyor.
Bu yasal çerçeve aslında Avrupa ekonomisinde servisleri ayırarak ulaşım endüstrisinin rekabet edebilirliğini artırmaya katkıda bulunuyordu. Düzenlemeler AB Parlementosu'ndan geçerse hükümetlerin pazara doğrudan müdahalesi sınırlandırılmış olacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |