Avrupa Birliği Müktesebatı çevre ve enerji politikalarını oluştururken iklim değişikliğine en büyük negatif etkinin ağır taşıma kamyonlarından geldiğinin altını çiziyor. Ve hedefe karayolu taşımacılığında karbon salınım miktarını, 2025 yılında 2019 yılına göre %15, 2030 yılında ise yine 2019 yılına göre %30 azaltmayı koyuyor.
Avrupa Birliği ile sınırlandırılamayacak kadar önemli olan bu konu, özellikle Uzak Doğu ülkelerinde daha da hızlı bir biçimde yaygınlaşıyor. Çin’deki rakamlara baktığımızda çok hızlı bir biçimde LNG kullanımının arttığını ve alt yapının bu doğrultuda geliştirildiğini görüyoruz.
Bizde de yavaş yavaş konu, ilgili taraflarca gündeme taşınmaya başlandı. Geçen sayıda yoğun bir şekilde işlemeye başladığımız alternatif yakıtlar ve teknolojileri konusuyla bundan böyle sayfalarımızda daha fazla karşılaşacaksınız.
Devletimizin de konuya ilişkin hazırlık ve çalışmaları önemli düzeyde. İlgili bakanlıklar, kurum, kuruluş ve STK’ların çalışmaları ve görüşlerine bildiğiniz gibi geniş bir şekilde yer vermekteyiz.
Bu sayıda da TSE yetkililerinin Kamyonum’a özel açıklamalarının yanı sıra “Sıvılaştırılmış ve Sıkıştırılmış Doğal Gazcılar Derneği” ile yapılmış bir röportaj da sayfalarımızda yer almakta.
İlgili haberlerde firmaların alternatif yakıtlara geçişinde uymaları gereken kurallar ve mevzuatlar ile sektörün gelişimine ilişkin rakamsal veriler de yer alıyor.
Özellikle TSE tarafından yetkilendirilmiş firma bilgileri ve diğer şartları iyi araştırmak; bu doğrultuda hareket etmek çok önemli. Bu konuda TSE’nin açıklamasına bir daha bakmak faydalı olabilir;
-LPG/CNG dönüşümü tadilatı yapan işyerlerinin TSE’den TS 12664-1 standardı kapsamında Hizmet Yeterlilik Belgesi sahibi olması da zorunludur. Güncel TS 12664-1 Hizmet Yeterlilik Belgesi sahibi firmalar https://basvuruportal.tse.org.tr/Genel/FirmaArama.aspx web adresinden sorgulanabilmektedir. Buradan sorgulama yapıldığında bugün itibarı ile 847 adet firma olduğu gözükmektedir. Firma detay bilgilerine de buradan ulaşılabilmektedir.
-TSE tarafından trafik tescil birimlerine gönderilen yazıda yine yukarıda belirtilen web sorgulama ekranında yetkisi gözükmeyen firmaların trafik tescil işlemlerinin yapılmaması gerektiği bildirilmiştir. Buna rağmen, tescil birimleri şüphelendikleri bir durum söz konusu olduğunda bu hususu Enstitümüze iletmekte ve belgenin geçerliliği ile ilgili ayrıca teyit alabilmektedirler.
Tüm bu içerikte altı çizilecek konu; ilgili kurallara ve devletin belirlediği prosedürlere hassasiyetle uymak; dizel aracın dönüştürülmesi ile LNG ya da CNG teknolojisine geçiş yaparken yetkilendirilmiş firmalardan hizmet almak ve garantisi tescillenmiş ürünlerle dönüşümü gerçekleştirmek. Daha önceki yazımda da altını çizdiğim gibi bu yolda tabiri caizse “kaş yapayım derken göz çıkarmak” da var!
Temel amacı doğayı dizel yakıtların kötü etkilerinden koruyarak gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak olan bu alternatif çözüm; ekonomik açıdan da önemli bir konfor ve rahatlığı beraberinde getiriyor.
Yukarıda da bahsettiğim gibi konu bundan sonra da gündemimizde olmaya devam edecek. Ve sizlerle bu tür araçları daha çok buluşturacağız.
Bir sonraki sayıya kadar hoşça kalın…
Yeni sayımızı okumak için tıklayınız!
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |