Açıklamaya göre, AETR Sözleşmesinde, afet durumlarında takograf kullanımını düzenleyen herhangi bir hüküm bulunmamakta. Sadece sel, yangın güvenlik vb. sebeplerle sürelere uyulamaması durumlarında hareket tarzlarını açıklayan maddeler bulunmakta. Belirtilen durumlarda, sürücüler sürüş sürelerini uzatabilir, dinlenmeleri daha geç verebilir veya dinlenmelerini bölebilirler. Fakat, kural olarak, afet durumlarında yardım malzemelerinin taşınması, AETR Sözleşmesi kapsamı dışında bir çalışmadır. Özellikle uluslararası taşımacılıkta çalışan ve yakında tekrar yurt dışına çıkacak sürücüler ile ilgili aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi önerilir.
Buna göre; sürücülerin, yardım malzemesi yüklemek için ilk noktadan hareket ettiği an, tarih ve saat (UTC olarak) kaydedilmelidir. Sürücülerin kartlarını takograftan çıkarmaması önerilir. Fakat, çıkardıkları durumlarda da zamanlar mutlaka kaydedilmelidir. Sürücün, en son yardım taşıma seferinin bittiği zaman da kaydedilmelidir. Alınabiliyorsa, yardım taşımaları için zabıta, afet yöneticileri veya güvenlik birimlerinden belge alınması faydalı olacaktır.
Sürücü, yol kenarı denetiminde, kural olarak önceki 29 gün içinde ne yaptığının hesabını vermek durumunda. Bu nedenle firmalar, sürücüler sefere çıkmadan önce, ekte örneği görülen etkinlik belgesini düzenlemeli. Belgede 17 numaralı hane (Sürücü, AETR sözleşmesi kapsamında olmayan bir araç kullanmıştır) işaretlenmeli ve bu belge, sefere çıkmadan önce ıslak imzalı olarak sürücüye verilmeli.
Belge için lütfen tıklayınız.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |