Konuyla ilgili detaylara değinen MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “Artan akaryakıt maliyeti, sürücüleri daha ekonomik alternatiflere yönlendiriyor. LPG’li araçlar ülkemizde her ne kadar yaygın olsa da özellikle milli aracımız Togg’un piyasaya giriş yapmasıyla elektrikli araçlara olan ilgi gün geçtikçe artıyor. TEHAD’ın paylaşmış olduğu verilere göre 2022’de 19 bin hibrit, 8 bini aşkın da elektrikli araç satışı yapıldı. Özellikle benzin fiyatlarının gün geçtikçe artmasının bir sonucu olarak tüketicinin elektrikli araç tercihini işletme maliyetinin çok daha düşük olması sebebiyle hızlandıracağını düşünüyoruz.” dedi.
Tüketici eğilimlerinde, açıklanan ÖTV zammı ve artan yakıt maliyeti ile bir dönüşümün başlayacağı öngörülüyor. İçten yanmalı motorlu araçlar yerine hibrit ya da elektrikli araçlara olan talep ise gün geçtikçe artıyor. Uzun zamandır elektrikli araçlar; çevre dostu olması, daha az karbon salımı yapması ve daha düşük işletme maliyetlerine sahip olması nedeniyle ilgi görüyor. Bu sebeplere bir de artan akaryakıt maliyeti eklenince içten yanmalı motorlu araçlardan elektrikli araçlara olan dönüşümün hızlanması bekleniyor. Örneğin B segmenti bir Renault Clio şehir içi kullanımında kilometre başına 1,52 TL’lik bir maliyet çıkarırken, Renault Zoe yine aynı şekilde şehir içi kullanımda 0,46 TL enerji maliyeti çıkarıyor. Lüks segment bir araç olan Porsche Panamera kilometrede 4 TL yakıyorken, elektrikli Porsche Taycan 0,55 TL bir maliyet ortaya koyarak tüketicilere daha ekonomik bir alternatif sunuyor.
“Elektrikli araç satışı 2022’de yüzde 188 arttı”
Yükselen benzin fiyatları, tüketiciyi daha ekonomik şartların sağlanabileceği alternatif yollar aramaya yönlendirirken; son 2 yıldır popülaritesi artan elektrikli araçların bu bağlamda bir çözüm sunabileceğini belirten MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “ÖTV zammı ile birlikte benzin fiyatları yükseldi ve 30 TL bandını aştı. Özellikle benzin fiyatlarındaki artışın elektrikliye geçişi hızlandıracağını öngörüyoruz. Son 2 yıla bakıldığında zaten hibrit ve elektrikli araç satışları yukarı doğru ivme gösteriyor. Togg ile bu oran katlanarak arttı. TEHAD’ın verilerine göre 2022 yılında 19 bin hibrit, 8 bini aşkın da elektrikli araç satıldığını gözlemliyoruz. Hibrit araçların bu dönüşüm evresinde geçişi daha yumuşatabileceğini düşünüyoruz fakat veriler göz önünde bulundurulduğunda hibrit araç satışında yüzde 6’lık bir gerileme yaşanırken, 2022 yılında elektrikli araç satışı yüzde 188 artış gösterdi. Maliyet kıyaslaması yapıldığında, düşük işletme maliyetleri sayesinde elektrikli araçlar tüketici için çok daha ekonomik bir seçenek oluyor. Talebin bu denli artmasını sadece yükselen akaryakıt fiyatlarına bağlamak elbette doğru olmaz. Elektrikli araçların teknolojik gelişmeleri, şarj altyapısındaki gelişmeler ve pil maliyetinin düşmesi gibi başka etkenler de talebi artırıyor. Tüm bunlara ek olarak ülkemizde teşvik ve destekler de gelirse bu sürecin kesinlikle daha da hızlanacağını düşünüyoruz. Teknolojik ilerlemeler ve altyapı yatırımlarının artmasıyla uzun mesafe yolculuklardaki menzil probleminin de aşılacağını umuyoruz. Sonuç olarak hala gelişmekte olan bir teknolojiden bahsediyoruz ve daha kat edilecek çok yol var.” dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |