Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Haziran 2014 Cumartesi - 11:10

“Akdeniz’de Ro-Ro’nun Lideri Yeniden UND Olacak ”

UND, 1994 yılında sektörün sahiplenmesiyle hayata geçen ortak yatırım modelini yeniden başlatıyor…

“Akdeniz’de Ro-Ro’nun Lideri Yeniden UND Olacak ”

Türkiye ihracatının sorunsuz taşınması için tüm güzergahlar gibi Deniz Otoyollarının da önemine inanan UND,  Akdeniz Çanağında tekrar liderliği hedefliyor.
İlk olarak UN Ro-Ro hisselerine talip olan ortak girişim oluşacak şirketin %50’sini  5 yıl içinde halka açacak.
UND, Katılımcı UND Üyeleri ve EKOL Lojistik Ortak Girişimi, UND üyelerinin desteği ile güçlendireceği UN Ro-Ro’yu satın alma konusundaki kararını gerçekleştirdiği basın toplantısında açıkladı.
2007 yılında ABD’li fon şirketi KKR’ye satılan UN Ro-Ro şirketinin hisselerinin satılacağının duyurulması üzerine, daha önce satılmış olan hisselerini geri almak üzere harekete geçen UND Yönetimi, üyeleriyle temel ilkeler üzerinde uzlaştığı yeni bir ortaklık ile teklif sunmaya karar verdi. 1994 yılında, Yugoslavya’daki savaş nedeniyle Avrupa’ya karayolu taşımalarının tıkanması sonucunda UND liderliğinde ve UND üyeleri tarafından yeni bir iş modeli üzerinde kurulan Ro-Ro hattı, yıllar içinde verimli bir işletmeye dönüştü.
1994’te başarıyla hayata geçirilen ve yıllar içinde sürdürülebilirliğini kanıtlayan UN Ro-Ro şirketine yeniden talip olduklarını belirten UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, böyle bir oluşumun temel nedenini öncelikle ülke performansına katkı sağlayacak yapıların oluşturulması, daha sonra sektör firmalarının başarılı olabilecekleri altyapıların hazırlanması” olarak açıkladı.
Ortak girişim adına UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, “Satın alma kararımız; Türkiye ve AB arasında yapılan ticaretin gelişmesi ve taşımacılarımızın rekabet gücünün artması için çok önemlidir. Türkiye 2008-2013 yıllarında yapılan taşımalarda pazar payı kaybetti. 2008 yılında toplam 400 bin taşıma varken, 2013 yılında bu sayı 500 bine çıktı. 2008 yılında 400 bin taşımanın 335 bini Türk taşımacılar tarafından yapılırken sadece 65 binini yabancılar taşıyordu. 2013 yılında 500 bine çıkan Türkiye’nin Avrupa’ya yapılan taşımalarında Türk taşımacıların payı 335 binden 310 bine düştü. 65 bin taşıyan yabancıların ülkemizden batıya gerçekleştirdikleri sefer sayısı ise son 10 yılda % 300 artarak 190 bine çıktı. 2004 yılında batıya yapılan taşımaların merkezi olan İstanbul’da 443 firmamız varken bu firmaların sayısı 400 binin altına düştü.  Son 10 yılda ihracatımız 3 kat artmasına rağmen firma ve sefer sayılarımız ise düşüş gösterdi. UN Ro-Ro ise bu dönemde büyüme taleplerimizi yerine getirmedi.   Dolayısıyla bu proje bizim ‘yaşam mücadelemizdir’. Bu sorumluluğu yerine getirmek için de bu kararı aldık.” diyerek hedefe odaklandıklarını ifade etti.
Akdeniz çanağında, Doğu Afrika’ya kadar uzanabilecek yeni ulaştırma koridorlarının oluşturulması hedefiyle yola çıktıklarını aktaran Nuhoğlu, tüm UND Yönetim Kurulu Üyelerinin yanı sıra mevcut RoRo hatlarını en fazla kullanan ve büyük nakliyecilerle yaptıkları istişareler sonucunda yeni yatırım ortaklığı için temel ilkeler üzerinde uzlaşıldığını belirtti.
Sürdürülebilirlik:  Özellikle Avrupa’ya çıkışlarda karayolunda yaşanan darboğazlar, kotalar geçiş kısıtlamaları ve yüksek ücretlere karşı sürdürülebilir bir alternatif yaratılarak ihracatımızın karayoluna mahkum edilmesinin önüne geçilecektir.
Herkese eşit uzaklıkta olan bir iş modeliyle, Ro-Ro kullanıcılarının hiçbir teminat vermeden ve ekstra ödeme yapmadan kullandığı sayı oranında hisse sahibi olacağı bir yapı kurulacak, büyük, küçük herkesin hizmet alımında eşit muamele görmesini temin için bağımsız bir kurul tarafından yönetilmesi sağlanacaktır. Yönetim kurulu 7 üyeden oluşacak, bunlardan sadece 3’ü uluslararası nakliyeci olacak, sektör dışından deneyimli, profesyonel ve saygı duyulan bir yönetim kurulu oluşturulacaktır.
Hesap verilebilirlik ve şeffaflık ilkesi altında, Bağımsız Uluslararası şirketler ve UND ilgili kurulları tarafından izlenen, denetlenen ve performansı tüm kullanıcılar tarafından takip edilebilen bir yapı oluşturulacaktır.
Türkiye’nin batıya yapılan taşımalarında yabancı taşımacılara karşı alternatif, tüm taşıma modlarına karşı denizyolu, demiryolu gibi farklı modlarında bir araya getirilerek intermodal taşıma sistemleriyle; rekabetçi bir sistem oluşturulacaktır.
Sektörün sahiplenmesi sonucunda, kullanım artırılarak yüksek doluluk sağlanacak elde edilecek maliyet avantajı kullanıcılara yansıtılarak herkes için yüksek katma değer sağlanacaktır.
Girişimin temel hedeflerinden birinin 5 yıl içinde % 50’sini halka açılması olduğunu söyleyen Nuhoğlu, yeni yapıda 5 yıl içinde halka açılacak olan şirkette hissedarlık oranının en fazla % 4.5 ile sınırlandırılacağını açıkladı.
Basın toplantısına katılarak Ortak Girişime Destek veren Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul bu yeni yapıda kendisini nasıl konumlandıracağına dair soruya ”Şu anda alternatif Ro-Ro Şirketine vermekte olduğumuz desteği, artık yeni yapıya vereceğiz” şeklinde cevap verdi.
 

 
Brisa’ya Oyak Renault Yan Sanayi Başarı Ödülü
 
SRC’de çözüme adım adım…
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Brisa’ya Oyak Renault Yan Sanayi Başarı Ödülü
Geleceğini müşteri odaklı inovasyon ve iş mükemmelliği ve üzerine inşa ...
111’inci Sayımız Çıktı
Kamyonum Dergisi Haziran sayısında yine dopdolu bir içerikle okuyucularıyla buluşuyor.
Dünya Kupasının Yengeleri Tam Kadro!
Dünya Kupasının Yengeleri Tam Kadro!
 
Bridgestone, Yeni Servis Merkezi İle Tüm Araçların Hizmetinde…
Bridgestone, araçların kullanım ömürleri boyunca ihtiyaç duyabilecekleri ...
Otokar Atlas Tanıtım Turu Kapsamında Türkiye’yi Geziyor
Otokar hafif kamyon segmentindeki yeni ürünü Otokar Atlas’ı farklı illerde ...
Bu eşitsizliği eninde sonunda bozacağız!..
Bu eşitsizliği eninde sonunda bozacağız!..
 
Direksiyonda Kadın Eli
Direksiyonda Kadın Eli
Shell’in Amasya İstasyonu Avrupa Ve Güney Afrika Şampiyonu Oldu!
Hizmet kalitesinde fark yaratan en iyi Shell istasyonunun belirlendiği ...
Afyon Kocatepe Üniversitesi Öğrencileri Otokar’ı Ziyaret Etti
Otokar, gençlere yönelik faaliyetler kapsamında Afyon Kocatepe Üniversitesi ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerlkw haberler türkiyesrcbuskamyoncukamyonumtruck