Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
15 Haziran 2023 Perşembe - 16:00

Akın Arslan, Lojistik Teknolojileri 100 Milyar Doların Üzerinde Yeni Yatırım Çekecek

Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, lojistik firmalarının gelecek birkaç yıl içinde büyük dönüşümlere sahne olacağı ve hızla dijitalleşen lojistik sektöründe lojistik teknolojilerinin birkaç yıl içerisinde 100 milyar doların üzerinde yeni yatırım çekmesinin beklendiğini aktararak açıklamalarda bulundu.

Akın Arslan, Lojistik Teknolojileri 100 Milyar Doların Üzerinde Yeni Yatırım Çekecek

2020-2022 yıllarındaki gelişmelere göz attığımızda, DHL, J.H. Robinson, Maersk, UPS, FedEx gibi birçok klasik lojistik ve kargo şirketinin, lojistik teknolojilerine milyarlarca dolarlık dev yatırımlar yaptığı gözleniyor. Birçoğu bu nedenle, bünyesinde risk sermayesi şirketleri kurmuş durumda. Hatta WalMart, Ikea gibi önde gelen global perakendeciler, Shell, BP, SaudiAramco gibi enerji devleri de bu ligde “startup avcısı” olarak göze çarpıyor ve inovasyonun kaynağı olan startuplar yoğun mercek altında bulunuyor. Bu şirketler kurduklarıVentureCapital (VC) fonlarıyla, konvansiyonel işlerinin geleceğine değer yaratacak ve yaptıkları işi yarınlara taşıyacak teknoloji şirketlerine yatırım yapıyorlar. Türkiye dahil 11 ülkede faaliyet gösteren ve hızla büyüyen Türk lojistik teknolojisi startup’ıTırport ve Avrupa’daki rakipleri Sennder, OnTruck, Forto, Shippeo, InstaFreight ve BAE kökenli rakibi TruKKerile birlikte lojistik teknolojileri pazarını büyütmeye devam ediyorlar.

“Tırport’la 2022’ye Bakış” raporunda, lojistik teknolojilerinin dünyada 7 alanda kendini gösterdiği kaydedilirken, bu alanların Mobilite, Görünürlük ve Dijital Filo Yönetimi, Gömülü Lojistik Teknolojileri, Robotik, Depo Otomasyonları, Tedarik Zinciri ve Akıllı Teslimat Teknolojileri, Veri Analitiği ve Otonom Sürüş Teknolojileri olduğu açıklanıyor.

Yeni teknolojilerde “hızlı adaptasyon ve uyum” ön plana çıkıyor

Yeni teknolojileri en hızlı şekilde adapte ederek yaygınlaştıran ve iş gücünü bu teknolojiye uyum sağlayacak şekilde geliştirebilenlerin, sektöründe rekabet avantajına sahip olacağını ifade eden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: “Gelişen teknolojilerin sağladığı imkanlar ile kara-deniz-hava-demiryollarını entegre eden intermodal çözümler ön plana çıkmaya başladı. Son 10 yıl içinde ve özellikle pandemi döneminde dünya genelinde intermodal çözümlere olan talep 10 kattan fazla arttı. Bilindiği gibi Covid-19’da Çin’den 12 haftada Avrupa’ya gidemeyen konteynerler, üretilen pilot intermodal çözümlerle 2 haftada Avrupa’ya ulaşabildi. Benzer bir mantıkta, yaşanan tedarik zinciri kriziyle birlikte, Hazar Denizi üzerinden konteyner hareketi son 2 yıl içinde 12 kat arttı. Özetle, yapay zeka destekli çözümler ve hızla gelişen Tırport, Convoy, Sennder, Cogoport, Flexport benzeri dijital platformlar, rezervasyon, optimizasyon gücü ve erişilebilirliği çok geliştirdi. Yerli ve global yatırımcıların gündeminde yer alan Tırport, lojistiğin uçtan uca dijital olarak yönetilmesine imkan sağlamaktadır.” dedi.

Pandemi, lojistik sektöründeki dijitalleşmeye hız kattı

Pandeminin lojistik sektöründeki dijitalleşmeye hız kattığını anlatarak konuşmasını sürdürenTırport Başkanı Dr Akın Arslan, şunları kaydetti:

“Pandeminin, lojistik alanındaki güncel inovasyon, uçtan uca operasyon yönetimi, gerçek zamanlı konum-tabanlı nakliye raporlaması vb dönüşümlerin daha hızlı gerçekleşmesini sağladığını ve sektördeki dijitalleşme çalışmalarını birkaç yıl ileri taşıdığını söyleyebiliriz. Kamyonla birlikte yükün uçtan uca canlı izlenebilirliği, sürücülerin performansı, veri analitiği, yük-kamyon eşleştirmelerinde artırılmış zeka uygulamaları, parsiyel yük optimizasyonu, robotik, IoT, Bulut ve API’larda gözlenen dinamik büyümenin lojistik sektörü için bir yeni normale işaret ettiği aşikar. Bildiğimiz ve alışık olduğumuz lojistik yönetimi, kökten değişmeye başladı.Tırport gibi müşterilerine gerçek-zamanlı, konum-tabanlı, akıllı lojistik çözümler üretebilen ve tüm intermodal çözümleri aynı platform içinde destekleyebilen dijital teknolojiler ön plana çıkmaya devam ediyor. Yükün fabrika veya depodan çıkışından tüm teslimat ve gümrük geçiş süreçlerine anlık olarak izlenmesine olanak veren Tırport benzeri dijital ağlar ve platformlar farkı yaratırken,her geçen gün hız, maliyet ve optimizasyon için daha çok tercih ediliyorlar. Türkiye gibi bireysel kamyon sahipliğinin %80’lerin üzerinde olan nakliye sektörü de, bu teknolojiler sayesindedoğru yükle hızlı bir şekilde buluşacak; aynı zamanda ödeme, resmi evrakların iletilmesi, onaylatılması gibi konulardaki belirsizliklerle boğuşmayacak ve kapasite kullanımlarını artırırken, refahlarını yükselteceklerdir.” diye konuştu.

 
Mercedes-Benz Türk Yöneticilerinden Geleceğin Kadın Mühendislerine Mentorluk Desteği
 
Anadolu Isuzu, Meltem Turizm’e 28 Adet Isuzu NPR L Kamyon Teslim Etti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sektör, 8. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi’nde Bir Arada
Dünyada ve Türkiye’deki gelişmelere paralel olarak ekonomi ve lojistikte ...
Kaan Aydın, "Lojistikteki Büyüme Trendi 2023 Yılının İkinci Çeyreğinde de Devam Edecek"
Türkiye'nin önde gelen lojistik şirketlerinden biri olan BATI Innovative ...
İtalya Geçiş Belgeleri Genel Kullanıma Açıldı
UND, 1 Temmuz 2023 tarihinde kullanıma açılacak olan İtalya geçiş belgelerinin ...
 
Kapitan Andreevo Sınır Kapısı’nda Frigorifik Tırlar İçin Üçüncü Geçiş Hattı Açıldı!
Ülkemizin Avrupa’ya açılan en önemli sınır kapısı olan Kapıkule sınır ...
Mars Logistics, Mars Yetenek Akademisi ile Öğrencilere Eğitim ve Kariyer Fırsatı Sunuyor!
Türkiye’nin önde gelen lojistik firmalarından Mars Logistics, yeni projesi ...
Sertrans Logistics, Fashion Logistics Networkünün Türkiye Temsilcisi Oldu
Tedarik zinciri yönetiminde verdiği katma değerli lojistik hizmetleriyle ...
 
Maersk, SAP Çözümleriyle Stratejik Dönüşümünü Hızlandırıyor
Pandemiden en çok etkilenen sektörlerden biri de lojistik oldu. Tedarik ...
Prometeon Türkiye, Barsan Global Lojistik ile İş Birliği Yaptı
Prometeon Türkiye ve Barsan Global Lojistik, yeni bir anlaşmaya imza attı. ...
Batı Innovative Logistics, Break Bulk 2023 Fuarı'nda Dikkat Çekti
Sektörün öncü lojistik şirketlerinden olan BATI Innovative Logistics, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerbussrctürkiyenewskamyoncutrucksondakikaşoför