Allison Transmission, geçtiğimiz sene şehir otobüsü ve yolcu otobüsü pazarında bir kez daha rekor satış rakamına ulaştı. Toplam 15.000 adetlik satış rakamına ulaştığı sektörde Allison Transmission, bir kez daha tüm dünyaya tam otomatik şanzıman sektörünün en önemli oyuncusu olduğunu gösterdi. Bu başarının en büyük sırrı ise dayanıklı ve yakıt tüketimi verimliliğine önem veren Allison şanzıman teknolojisine yönelik taleplerin olduğu göze çarpıyor.
Allison Transmission Uluslararası Pazarlama Direktörü Lawrence Love; “Otobüs filolarının en çok tercih ettiği markaların başında Allison geliyor. Allison Avrupa, Rusya, Asya, Amerika, Hindistan ve Avustralya’daki otobüs üreticilerinin en önemli tedarikçilerinden birisi. Markamız; kalite, güvenilirlik, dayanıklılık, marka değeri ve müşteri ilişkilerine verdiği önemle bu başarıya ulaştı. Allison’ın bu değerlere olan bağlılığı dünyada otobüs kullanılan her alanda hizmet verebilmesini sağlıyor” diyor.
2010 yılında yeni birçok şehir içi ve şehirlerarası otobüs üreticisinin pazara girdiği görüldü. Türkiye, Japonya, Hindistan, Çin, Rusya, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Amerika gibi ülkelerdeki birçok önemli OEM hem iç pazar hem de dış pazarlarda başarıya ulaşmak için Allison’ı tercih etmeye başladı.
Allison şehir içi ve şehirlerarası otobüs değerlendirmesi
Çin’de Allison ve müşterileri, 2010 yılını Shanghai 2010 Expo ve Guangzhou 2010 Asya Oyunları için önemli kent içi ulaşım fuarlarına katılarak geçirdi. Shanghai 2010 Expo ve Guangzhou 2010 Asya Oyunları’nda 700 adet Allison şanzımanlı otobüs kullanıldı.
Çinli OEM’ler tarafından Allison Transmission donanımlı olarak 1.000’den fazla otobüs üretilerek 15 farklı ülkeye ihraç edildi. En çok ihracat ise Avustralya’ya gerçekleştirildi. Çin’de Erdos, Xi'an, Haikou ve Qujing şehirlerinin de aralarında bulunduğu dokuz şehirde daha şehir içi otobüs satışlarına başlandı.
Hindistan’da Delhi’de gerçekleştirilen 2010 Commonwealth Oyunları’nda kullanılan otobüslerin tamamı Allison otomatik şanzımanlar kullanıldı. Hindistan’ın en önemli OEM’leri olarak Tata Motors ve Ashok Leyland dikkat çekti. 2010 yılında Hindistan’da düşük ve yarı düşük tabanlı otobüs kullanımı daha yaygınlaşmaya başladı. Bengaluru, Hyderabad ve Chandigarh’ın da aralarında bulunduğu on beş yeni Hindistan şehrinde Allison şanzıman satışı gerçekleşti. Toplam satış rakamı ise 2.000 adedin üzerinde oldu.
Japonya’da, Mitsubishi Fuso Kamyon ve Otobüs Şirketi (MFTBC), yeni Aero Star büyük transit otobüsü için Allison’ın T310 tam otomatik şanzımanını seçti. Bu teslimat Japonya’da ilk kez bir transit otobüs üreticisinin tam otomatik şanzıman tercihi olarak dikkat çekti. Yeni Aero Star otomatik ekipmanlı otobüs, dünyanın en sıkı şartlarından Japonya’nın yeni emisyon kuralları ile de uyumlu olduğu gibi aynı zamanda Japonya 2015 yakıt tüketimi şartlarına da uyumlu. Nox ve PM değerleri dünyada azalırken, yakıt ekonomisi gelişti. MFTBC, bu fırsatı 7.5 litre 6M60 motor, BlueTec(R) teknolojisi ve Allison tam otomatik şanzımanla birleştirdi.
Kore’de Allison tam otomatik şanzımanlar özellikle Hyundai ve Daewoo otobüslerin hem düşük zemin hem de standart şehir içi modellerinde kullanıldı. Hyundai ve Daewoo otobüsleri iç pazarda satıldığı gibi aynı zamanda Tayvan, Avustralya ve diğer ülkelere de Allison şanzıman donanımlı olarak ihraç edildi.
Avrupa’da, çok sayıda OEM Allison’on H50Ep model hibrid sisteminin deneme ve demo modellerinden sipariş etti. Avrupa’daki uygulamalarda Allison H50Ep yüzde 22’lik oranda yakıt tüketiminde azalma sağladı.
Çek üretici SOR tarafından geçtiğimiz yaz otomatik şanzımanlar üzerine yapılan bir değerlendirmede Allison 38.4 litre/100 km oranıyla yakıt ekonomisi kriterinde en efektif marka oldu. Firma değerlendirmesinde BN12 otobüslerinde kullanılan T280R model şanzımanı baz aldı. SOR Prag şehri ve Polonya’ya teslimatını gerçekleştirdiği 8.5 metre otobüslerde de T280R şanzımanları tercih etti. Firma NB18 Hybrid modelinde ise Allison H50Ep Hybrid sistemini kullanıyor. Polonyalı üretici Solaris ise Danimarka’ya da teslimatını gerçekleştirdiği InterUrbino otobüslerinde Allison T325R modelini tercih ediyor.
Türkiye’de ise yerli üretici Temsa Global, 2010 yılında ilk 10 adedi ABD’ye teslim edilen Cummins 345 EPA 10-ile güçlendirilmiş TS35 modelini Allison B500R şanzımanla piyasaya sürdü. Temsa’nın Global MD9 modelinde ise artık Allison şanzıman kullanımı standart donanım olarak kabul edildi. Isuzu Türkiye 9 metre Citimark otobüslerini Allison şanzıman donanımlı üreteceğini onaylarken, Bursa’da bulunan Burulas filosuna Allison T280R donanımlı 18 yeni Otokar Doruk 215LE otobüs ekledi.
Orta Doğu’da Tunus’ta ise Allison tüketici sayısını yükseltti. Amerikan OEM, International-Navistar Tunus’ta bulunan şehir otobüslerine şasi sağladı. Üretilen tüm araçlar Allison şanzıman donanımlı olarak dikkat çekti.
Kuzey Amerika’da Daimler Otobüsleri Kuzey Amerika’nın markası olan Orion otobüsleri Allison Hibrid sistemi yeni Orion VII transit otobüsleri için seçti. Seattle, Washington, Philadelphia ve Pennsylvania’ya olmak üzere OEM New Flyer’dan gelen 148 siparişin 119’u teslim edildi. Allison artık Amerika’nın beş büyük hibrid otobüs üretici tarafından da tercih ediliyor ve Kuzey Amerika’nın en büyük otobüs hibrid sistem tedarikçisi olarak bir yıldız gibi parlıyor.
Güney Amerika’da, Allison satışları 2009 yılına oranla iki katına yükseldi. Allison tam otomatik şanzımanla donatılmış otobüsler, Mercedes-Benz ve yerli üreticiler Brezilyalı Agrale ve Arjantinli TATsa ve Materfer tarafından da tercih edildi.
Love konuya ilişkin olarak; “Allison küresel otobüs pazarındaki yerini genişletmekte ve hem tüketicilerin hem de OEMlerin 2010 yılındaki ilgisinden son derece memnun durumda. Ek olarak söylemeliyim li şu anda dünya çapında 9 ülkede 178 şehirde Allison H40Ep ve H50Ep Çift Modlu Paralel Hibrid Sistem kullanılmaktadır. Tahminlerimize göre hibrid sistemlerimiz 65 milyon litrelik bir yakıt kurtarılmasına ve 170 bin metrik tonluk CO2’ salınımı kurtarmıştır. Allison hibrid sistemlerinin ya da otomatik şanzımanlarının kullanımının yaygınlaşması gerçek değerinin çok üzerinde bir fayda sağlamaktadır” diyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |