UND'nin IRU’dan edindiği bilgiye göre, Almanya, 01.12.2023 tarihi itibarıyla yürürlüğe girecek olan yeni otoyol ücreti tarifelerini yayımladı.
Açıklamada, yeni tarifelerin, yeni karbondioksit bileşenlerini içerdiği ve bu sebeple de araçların “normal” emisyon sınıflarından farklı olarak karbondioksit emisyon sınıflarında sınıflandırılmaları gerektiğine dikkat çekildi.
Buna göre, BGL (Almanya Taşımacılar Derneği), hesaplamalar için önümüzdeki dönemde Toll Collect’in internet sitesi üzerinde kullanıma sunulacak olan çevrim içi ücret hesaplama sisteminin kullanılmasını önerdi. Bununla beraber, günümüz araçlarının çoğu karbondioksit emisyon sınıfı 1’de (en pahalı olan) sınıflandırılacak. Bu sebeple de fiyat tablosu, anlaşılır olması açısından yalnızca karbondioksit emisyon sınıfı 1 olan araçlar için değerleri gösteriyor.
Açıklamaya göre, en modern dizel araçların büyük çoğunluğunun bile mümkün olan en kötü karbondioksit emisyon sınıfında sınıflandırılmasıyla, yeni tarifeler, Almanya'daki yol kullanım ücretlerinde ciddi bir artış anlamına gelmekle beraber ağır vasıta Euro VI araçlarının çoğunun oranlarını neredeyse iki katına çıkartmakta. Piyasada herhangi bir alternatif bulunmaması sebebiyle, BGL (Almanya Taşımacılar Derneği), yeni tarifelere şiddetle karşı çıkıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |