Yine Allison donanımlı araç satın alan Almanya’daki Amerikan Ordusu’na bağlı itfaiye teşkilatı filosu, araç sayısını 52’ye yükseltti. Bu itfaiye araçları, ihtiyaç doğrultusunda ülkenin belirli noktalarında konumlandırılıyor.
Amerika’da bulunan Ulusal Yangından Korunma Örgütü, tam otomatik şanzımanların itfaiye araçları için mecburi bir gereklilik olduğunu belirtiyor. Ayrıca Amerikan Ordusu, acil durum araçlarına yönelik özel şanzıman yazılımlarının önemini de vurguluyor.
Amerikan Ordusu’nun Kaiserslautern yakınlarındaki Sembach’ta bulunan Üs İdare Komutanlığı Avrupa Ofisi’nde yangından korunma uzmanı olarak görev yapan Sigurd Mack: “Otomatik bir şanzıman, ancak vites değiştirme stratejisi acil durumlarda araç ile örtüştüğü ve şanzımanlar tam anlamıyla sürücü ile koordineli çalıştığı zaman sürücüye avantaj sağlamaktadır” diyor.
Allison donanımlı yeni araçlar arasında Scania P360 6x2 kaldırma platformlu merdivenli itfaiye kamyonu, P400 4x4 su pompalama aracı ve Mercedes Zetros 1833A 4x4 ağır hizmet tipi kurtarma kamyonu bulunuyor. Allison Şanzıman, itfaiye araçlarına yönelik olan ve tam otomatik şanzıman özellikleri sayesinde diğer teknolojileri saf dışı bırakan özel kontrol kalibrasyonları da dahil olmak üzere acil durum araçları için belirli avantajlar sağlıyor.
Allison tam otomatik şanzımanlar, itfaiye teşkilatları için özellikle kesintisiz güç değiştirme fonksiyonları ile birlikte kullanıldığında en ideal araç ivmesine ve daha kısa bir tepki süresi elde edilecek şekilde daha üstün ortalama hız değerlerine olanak tanıyan yüksek performanslı vites değiştirme kalibrasyon programlarını sunuyor. Allison şanzımanlar, aynı zamanda zorlu arazilerde rakipsiz bir araç kalkışı, üstün dayanıklılık ve manevra kabiliyeti avantajlarını güvence altına almak için hidrolik tork konvertörü özelliğine sahip.
Sigurd Mack konuyla ilgili açıklamasında; “Bu şanzımanlar sayesinde kolaylıkla ve doğru zamanda vites değiştirmek mümkün. Sürücü tamamen işine konsantre olabiliyor ve bu sayede kazaların önlenmesine büyük ölçüde katkı sağlanıyor. Aynı zamanda programlanan bakım aralıklarına yönelik olarak iyi bir hizmet altyapısı söz konusu” diyor.
Teknik Bilgiler
Kaldırma platformlu merdivenli itfaiye kamyon |
|
Şasi |
Scania P360 DB 6 × 2*4 MLB, CP 19 Alçak girişli kabin |
Üstyapı |
Metz L32A |
Motor |
Scania DC 9, 5 Zyl, 9,000 ccm |
Motor Gücü |
264 kW/360 HP |
Şanzıman |
Retarderli Allison 3200 |
Emisyon Standartı |
Euro 5 |
Brüt Araç Ağırlığı |
26,000 kg |
Su Pompalama Aracı |
|
Şasi |
Scania P400 CB 4 × 4 HHZ, CP 31 Ekip kabini |
Üstyapı |
Rosenbauer AT |
Motor |
Scania DC 13, 6 Zyl; 13,000 ccm |
Motor Gücü |
294 kW / 400 HP |
Şanzıman |
Retarderli Allison 4000 |
Emisyon Standartları |
Euro 5 |
Brüt Araç Ağırlığı |
18,000 kg |
Kurtarma Kamyonu |
|
Şasi |
Mercedes Zetros 1833A 4x4 |
Üstyapı |
Rosenbauer CBS |
Motor |
OM 926 LA, 6 Zyl, 7,200 ccm |
Motor Gücü |
240 kW / 326 HP |
Şanzıman |
Allison 3000SP |
Emisyon Standartları |
Euro 5 |
Brüt Araç Ağırlığı |
16,500 kg |