Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-Akyurt Fuar ve Sanayi Bölgesi-2 Köprülü Kavşakları açılışına katıldı; “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ülkemizin dört bir köşesinde, daha güçlü bir geleceğe sahip olmak için projelerimizi milletimizin hizmetine sunuyoruz” dedi. Karaismailoğlu, milletten alınan güçle yeni projelerde ilk adımları attıklarını söyledi.
Karaismailoğlu, “Eylül ayı, başkentimiz Ankara için çok önemli ulaşım projelerinin bir bir bittiği ve yenilerine başlandığı güzel bir dönem oldu. Bu ay içerisinde ilk önce Kahramankazan’da Yazıbeyli ve Saray köprülü kavşaklarının açılışını gerçekleştirdik. Ardından Beypazarı-Nallıhan bölünmüş yolunun temelini attık. Geçen hafta Kızılcahamam Hastanesi Farklı Seviyeli Kavşağı’nı hizmete açtık” dedi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, “halka hizmet Hakka hizmettir” düsturuyla dev yatırımları tek tek hayata geçirdiklerini belirten Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Ülkemize ve milletimize olan sevgimizi hayata geçirdiğimiz dev eser ve projelerimizle ortaya koyuyoruz. Türkiye, artık yatırımlarını bütçe bulamadığı için yapamadığı dönemleri geride bıraktı. Ülkemiz her alanda büyüyen, birbirinden önemli projeleri hayata geçiren, yaptığı yatırımlarla sadece bölgesinde değil, küresel planda ana oyun kuruculardan biri haline geldi. Türkiye’ye çağ atlatan projelerimizle, istihdama, ticarete, ekonomiye destek oluyor; geleceğin Türkiye’sini inşa ediyoruz. Lafla peynir gemisi yürütmeye çalışanlara inat; gençlerimize iş, hanelere aş, halkımıza refah taşıyor; Türkiye’yi şaha kaldırıyoruz. Sizlerin de gördüğü üzere; biz ülkemizin geleceği adına ürettiğimiz projelerimize, karşı çıkmak için hazır bekleyenler ancak heykel yapabiliyor. Biz kimseye kulak asmadan milletimizden aldığımız güçle yıllardır olduğu gibi; yurdun her noktasına, ekonomik canlılığı, üretimi, istihdamı, eğitimi, sağlığı, sosyal ve kültürel gelişmeyi taşıdık, taşımaya da devam edeceğiz.”
4 BİN ŞANTİYEDE 700 BİN İŞÇİ 7/24 ÇALIŞIYOR
Türkiye’nin dört bir yanında, 4 binin üzerinde şantiyede, 700 bin çalışanla gece gündüz, kar kış demeden 7/24 çalışmalara devam ettiklerini vurgulayan Karaismailoğlu, tüm bu projeleri gerçekleştirirken Necip Fazıl Kısakürek’in, “Devler gibi eserler bırakmak için, karıncalar gibi çalışmak lazım” sözlerini her an akıllarında tuttuklarını söyledi.
“Biz, devler gibi eserler bırakmak, ülkemize silinmez izler nakşetmek, Türkiye’nin ilerlemesine, kalkınmasına, daha fazla huzur ve refaha erişmesine azami katkıyı sağlamak için çalışıyoruz” diyen Karaismailoğlu, bu çalışma prensibiyle de Türkiye’nin yıllardır süren ulaşım altyapısı problemini büyük ölçüde çözdüklerine dikkati çekti.
DEV ULAŞTIRMA PROJELERİNİ TAMAMLADIK
Son 19 yılda Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 1 trilyon 200 milyar lira yatırım yaptıklarının altını çizen Karaismailoğlu, bölünmüş yol uzunluğunu 28 bin 339 kilometreye, otoyol uzunluğunu 3 bin 532 kilometreye ulaştırdıklarını ifade etti. 26 olan aktif havalimanı sayısını 56’ya yükselttiklerini kaydeden Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Doğru sivil havacılık projeleri ile havayolunu halkın yolu yaptık. İnsanımızı yüksek hızlı tren ile tanıştırdık ve dünyanın sekizinci Avrupa’nın ise altıncı yüksek hızlı tren işletmecisi olduk. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü, Avrasya Tüneli, Çamlıca Kulesi, Marmaray, İstanbul Havalimanı, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları gibi nice dev ulaştırma projelerini tamamladık.”
ANKARA’YA 81.7 MİLYAR TL’LİK ULAŞIM VE İLETİŞİM YATIRIMI
2003 yılından bu yana Ankara’nın ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 81 milyar 764 milyon lira yatırım yapıldığını ifade eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Ankara genelindeki bölünmüş yol uzunluğunu bin 172 kilometreye çıkardıklarını söyledi. Ankara genelinde 5 milyar 549 milyon lira bedel ile 29 ayrı karayolu projesinin başarılı bir şekilde devam ettiğini belirten Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bunlardan biri de şu anda gördüğünüz Ankara-Esenboğa ayrımından Akyurt Polis Meslek Yüksek Okuluna kadar olan 17 kilometrelik alandaki yol genişletme ve kavşak çalışmalarımızdır. Bildiğiniz üzere Akyurt son yıllarda gerçekleştirdiğimiz atılımla ülkemizin önemli sanayi merkezlerinden biri haline geldi. Gelişmiş organize sanayi tesisleri ile Ankara ekonomisinin gelişiminde önemli rol oynamaktadır. Ayrıca her daim Ankara’nın Karadeniz Bölgesi’ne açılan kapısı olmuş önemli bir ticaret merkezidir. Ankara Esenboğa Havalimanı’na yakınlığı ve İç Anadolu’yu Batı Karadeniz’e bağlayan Ankara-Çankırı Yolu üzerindeki konumu bu potansiyelini daha da güçlendirmektedir. Gazi Üniversitesi yerleşkesinin de bulunduğu Akyurt’un, mevcutta bulunan 400 civarında sanayi tesisi ve hayata geçirilmesi planlanan fuar alanı ile önümüzdeki dönemde daha da büyüyeceği aşikardır. Bu nedenle Akyurt’ta bulunan sanayi tesislerinin artan ulaşım ihtiyaçlarının etkin bir şekilde karşılamak için gelişmiş bir ulaşım ağının tesis edilmesine yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Proje ile Ankara ile Akyurt Polis Yüksek Okulu Mevkii arasında kalan 2x2 şeritli 17 km’lik bölünmüş yol kesimi, trafiğe 3 gidiş, 3 geliş olmak üzere 6 şeritli hizmet verecek şekilde yeniliyoruz. Yine proje kapsamında 3 adet farklı seviyeli kavşak ile 4 adet hemzemin kavşak inşa ediyoruz. Yapım çalışmalarının tamamlandığı 4 kilometrelik yol ile Sanayi Bölgesi-2, Fuar Farklı Seviyeli Kavşakları ve bir adet hemzemin kavşağı kapsayan toplam 5,5 kilometrelik kesim hizmete açmanın mutluluğunu yaşıyoruz.”
TRAFİK YOĞUNLUĞU AZALACAK
Proje tamamlandığında, Ankara’nın Çankırı üzerinden Batı Karadeniz’e bağlandığı Ankara-Akyurt kesiminde transit ve sınai trafiğin neden olduğu yoğunluğunun azalacağını vurgulayan Karaismailoğlu, “Anayolun şerit sayısı artırılırken, katılım noktalarında inşa edilen farklı seviyeli kavşaklarla bölgesel ve transit trafik akışı birbirinden ayrılarak emniyetli ve konforlu ulaşım hizmeti tesis edilecek. Ayrıca, Ankara-Akyurt kesimi, aynı zamanda Ankara-Çankırı-Kastamonu-Sinop kuzey-güney aksında yer alıyor. Bu projemiz ile daha önce gerçekleştirilen çalışmalarla büyük bölümü bölünmüş yol haline getirilen ve Ilgaz Dağı geçişi Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli ile geçilen güzergahın ulaşım standardı da artırılacak. Antik dönemde Anadolu’nun en önemli ticaret yolları arasında yer alan ‘Kral Yolu’ güzergahında bulunan Ankara-Çankırı Yolu, gerçekleştirilen yapım çalışmalarıyla geçmişte olduğu gibi günümüzde de ticari ve sınai amaçlı taşımacılıkta önemli bir konuma kavuşacak” diye konuştu.
TOPLAM 108,3 MİLYON TL TASARRUF EDİLECEK
Akyurt Yolu’nun hem ilçenin hem de bölgenin sosyo-ekonomik gelişimine büyük katkı sağlayacağının altını çizen Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:
“Aynı zamanda proje bittiğinde zamandan 100,5 milyon TL, akaryakıttan 7,8 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 108,3 milyon TL tasarruf edilecek. Karbon salınımı da 3 bin 145 ton azalacak. Bundan sonraki süreçte de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, 2023, 2053 ve 2071 hedeflerimiz doğrultusunda daha nice büyük ulaştırma projelerini tamamlayarak halkımıza hizmet etmeyi sürdüreceğiz.”
ULAŞTIRMA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, TARİHİ DEVELİOĞLU KÖPRÜSÜ'NDE İNCELEMELERDE BULUNDU
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kalecik'te yenilenen Tarihi Develioğlu Köprüsü'nde incelemelerde bulundu. Bakanlık olarak Türkiye'nin dört bir noktasında önemli projeleri hayata geçirdiklerini belirten Karaismailoğlu, "Karayolları Genel Müdürlüğümüzün sorumluluğunda olan tarihi köprülerimize sahip çıkarak, onları yenileyerek hayata kazandırıyoruz. Böylelikle tarihimize ve kültürümüze sahip çıkıyoruz" dedi.
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||