Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) "İlk 1000 İhracatçı Firma" verileri ve Kamuyu Aydınlatma Platformu’na bildirilen bilançolarda yer alan bilgilerden derlenen Turkishtime’ın Ar-Ge 250 Araştırması sonuçları açıklandı. Petlas, araştırmaya katılan 250 firma arasında 84’üncü sırada yer aldı. Yurtdışından bilgi transferi olmadan, araştırma geliştirme yatırımlarıyla en yakın rakibine 8 sıra fark attı.
Ar-Ge 250 araştırmasına göre Türkiye’de araştırma geliştirmeye en çok yatırım yapan ilk 5 firma savunma sanayii şirketlerinden oluşuyor. İlk 10'da yer alan otomotiv firmaları Ford ve Tofaş’ın dışında beyaz eşya, bilgi teknolojileri, tekstil- hazır giyim ve ilaç sektörleri yer alıyor. Özel sektörün Ar-Ge'deki payının 2004 yılına göre iki kat artarak yüzde 50’ye çıktığı görülüyor.
Türkiye’nin en önemli lastik Ar-Ge Merkezi Petlas’ta...
1977 yılında kurulan ve 2005’te AKO grubuna katılmasıyla Ar-Ge ve ekipman yatırımları her geçen yıl artıran Petlas, tek çatı altında üretim yapan dünyanın en büyük lastik fabrikalarından biri olarak tanımlanıyor. Entegre bir üretim merkezi olmasının dışında, araştırma ve geliştirme olanaklarıyla yurtdışından bilgi transferi olmadan kendi teknolojisini üretmesiyle öne çıkıyor.
Tam donanımlı Ar-Ge laboratuvarlarını 2010 yılında kuran Petlas, Lastik Test Laboratuvarında analiz kabiliyetlerini, iç ve dış mekan test imkanlarını Türkiye’deki diğer sektör paydaşlarının çok üstünde geliştirdi. Bu gelişimin sonucu olarak, Türkiye’nin ilk Traktör Radyal Lastiği, ilk Run-Flat Lastiği, İlk Tam Çelik İş Makinası Lastiği, Askeri Araç Lastikleri, Tam Çelik Otobüs/Kamyon Lastiklerini dışarıdan teknoloji transferi olmadan, kendi bilgi birikimi ve bu topraklardan yetişmiş akıl ve beden gücüyle üretmeyi başardı.
Avrupa Standartlarında Test Pisti
Petlas, ürettiği lastiklerin Avrupa Birliği ECE R117 Regülasyonuna uygunluk testleri ve sübjektif araç-lastik uyum testlerinin yapılabileceği bir test pisti tasarlayarak 2016 yılı içerisinde yapımını gerçekleştirdi. Yaklaşık 70 bin m² alan üzerinde 2 bin 100 m² yol uzunluğuna sahip olan test pistinde, ECE R117 regülasyonu kapsamında Lastik Yuvarlanma Gürültüsü ve Lastik Islak Yol Yüzeyi Tutunma İndeksi hassas bir şekilde ölçülebilirken, Sübjektif Araç-Lastik uyum testleri de (Viraj, Slalom ve Şerit Değiştirme Performansı vb.) etkin olarak gerçekleştirilebiliyor. Petlas 2018 yılı içerisinde test pistinin yurtdışı onay kuruluşları tarafından akredite edilmesini hedefliyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |