50 yılı aşkın süredir küresel araştırma ve büyüme danışmanlığı yapan Frost & Sullivan, Türkiye’nin öncü ve yenilikçi kargo şirketi Aras Kargo’yu dünyada kargo sektöründe “Büyümede Mükemmellik Liderliği” (Growth Excellence Leadership Award) ödülüne layık gördü. Frost & Sullivan tarafından “Müşteri deneyiminde yüksek kalite sağlama vizyonuna sahip ve aynı zamanda endüstri ortalamasının üzerinde büyüyen bir firma” olması nedeniyle ödüllendirilen Aras Kargo’nun Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Evrim Aras ödülünü Londra’da düzenlenen törende aldı.
Evrim Aras: “Bu ödülün ardında 12 bin kişinin alın teri var”
Töreninin ardından açıklama yapan Evrim Aras, aldıkları ödülden duyduğu mutluluğu dile getirerek, başarıya giden yolda yaptıkları çalışmaları özetledi: “12 bin kişi her gün uzun saatler ve yoğun emek ile müşterilerimiz için önem taşıyan gönderileri Türkiye’nin dört bir yanına ulaştırıyoruz. Bu ödülün ardında alın teri var. İşimizi en iyi şekilde yapmaya, içimizdeki hizmet aşkını canlı tutmaya çalışırken, şirketler için hava ve su kadar önemli olan karlılığa da odaklklandık. Başarımızın arkasındaki sırrımız bu.”
Kalite yönetimi sistemine odaklanarak, 2004 yılında ISO 9001:2000 belgesi almaya hak kazanan Aras Kargo için Evrim Aras şöyle dedi: “Servislerimizi güçlendirmek için çalıştık ve hem Türk Kalite Derneği’nin yürüttüğü “Kalite Hareketini”, hem de Avrupa Vakfı kalite yönetimi mükemmellik modelini şirketimizde uyguladık. Hizmet kalitemiz ve sektör ortalamasının üzerinde büyümemiz; yerli ve yabancı yatırımcıların ilgisini çekti.
2011 yılında İş Girişim, % 20 hissesini 9,8 milyon dolara satın almış, 2013 yılında ise Austrian Post, İş Yatırım’ın elinde bulunan % 20 hissenin yanı sıra Aras Kargo’dan % 5 oranında hisseyi toplam 69 milyon dolara almıştı..
Şirketinin değerini 2 yılda yaklaşık 6 kat büyüten Evrim Aras “Ekonomi Bakanlığı Türkiye’nin 2014 yılı için % 4 büyüyeceğini öngörürken Aras Kargo olarak bizler 2014 yılı için Türkiye ortalamasının 4 katından fazla bir büyüme öngörüsü yapıyoruz. Müşteri memnuniyeti odaklı projelerimiz de hız kesmeden devam ediyor. Ortağımız Austrian Post ile koordinasyon içerisinde 30 yeni proje başlattık. Bunların yarısından fazlası müşteriye ve operasyonel mükemmelliğe odaklanan projeler” dedi.
Frost & Sullivan: “Aras Kargo, hizmet kalitesinden ödün vermeden sektör ortalamasının üzerinde büyüdü”
Dünya çapındaki 40 ofisi ve aralarında analist, uzman ve ekonomistlerin bulunduğu 1800 çalışanı ile dünyanın en büyük araştırma ve danışmanlık gruplarından biri olan Frost & Sullivan, Aras Kargo’yu bu ödüle neden layık bulduklarını şöyle açıklıyor:
“Yalnızca mükemmel hizmet verme vizyonuna sahip firmaları değil, aynı zamanda endüstri ortalamasının üzerinde büyüyen firmaları arıyoruz. Yüzde 26 pazar payıyla kargo sektörünün/pazarının öncü ve lider şirketi konumunda olan Aras Kargo; 2012 yılında sektör % 13 büyürken, endüstri ortalamasının üzerinde bir performans sergileyerek % 15,5’lik bir büyüme gerçekleştirdi. Geniş network ve hizmet alanına sahip olmasına rağmen hizmet kalitesinden ödün vermeyerek; % 0.05 sevkiyat hatası ve % 0.03 hasarlı kargo hatası ile hizmet kalitesini ortaya koydu. Uyguladığı sistemler ve aldığı belgelerle de kalitesini tescilleyen Aras Kargo’nun bu ödülü almasında pek çok kişinin katkısı olduğunu görüyoruz. Çalışanlardan, müşterilere, yatırımcılardan yöneticilere kadar tüm paydaşlar şirketin daha iyi bir geleceğe sahip olması için katkı sağlıyor. Biz de bu başarının takdir edilmesi gerektiğine inanıyoruz.”
Metodoloji büyüme ve hizmet kalitesindeki mükemmelliğin ölçümlenmesi üzerine
360 derece bütünsel bir yaklaşımı yansıtan Frost & Sullivan araştırma metodolojisi; araştırma kapsamında rekabet, müşteri, teknoloji, trendler, iyi uygulama örnekleri, ekonomi ve endüstri dinamikleri gibi kriterleri dikkate alıyor. Her kritere göre derecelendirilen şirketlerin, büyümedeki ve hizmet kalitesindeki mükemmellikleri ölçülüyor.
Frost & Sullivan tarafsızlık ilkesi çerçevesinde sektör oyuncuları arasında yaptığı araştırmada müşteri deneyimi, ürün hizmet değeri, satın alma deneyimi, müşterinin markayı sahiplenmesi ve hizmet deneyimi alanlarında sroular yöneltti. Aras Kargo bu araştırmada 10 üzerinden 7.8 not alırken pazarın üzerinde büyüme, cüzdan payında artış, büyüme stratejisi, büyüme alanlarında çeşitlilik ve sürdürülebilir büyümede de 8.2 puan aldı.