Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
23 Aralık 2021 Perşembe - 09:15

Armatörler Denizden Kazandığını Karaya Yatırıyor

Pandemiyle birlikte rekor kârlılık açıklayan dünyanın en büyük iki armatörlük şirketi Maersk ve MSC, denizden kazandığını karaya yatırıyor. MSC, Bollore Africa Logistics'i, Maersk ise LF Logistics'i satın alıyor.

Armatörler Denizden Kazandığını Karaya Yatırıyor

Armatörlük şirketleri denizdeki rekabeti karaya taşıyor. Bu yıl cirolarında tarihi artışlar sağlayan Maersk ve MSC, lojistik şirketi yatırımlarına imza atıyor. MSC, Bollore Africa Logistics’i satın alacağını, Maersk ise LF Logistics'e yatırım yaptığını duyurdu.

Günlük kazançları 10 kat arttı

Küresel ticaret yükünün yüzde 80’den fazlasının taşındığı denizyolunda, pandemiyle birlikte yaşanan konteyner krizi, navlunda rekor artışların yaşanmasına neden olmuştu. Gemilerin günlük kazançları 10 kata yakın arttı. Armatörlük şirketleri özellikle 2021 yılında tarihi karlılıklara imza attı. Hatta 10 yılda yapamadığı kârı, bu yılın ilk altı ayında yapan armatör oldu. Dünyanın en büyük iki armatörlük şirketi Danimarkalı Maersk ve İsviçre merkezli MSC de bu yıl rekor kârlılıklar açıkladı. İki şirket de artan gelirleri doğrultusunda yatırımlarını hızlandırdı. Bir yandan 10’larca yeni gemi siparişi veren bu şirketler diğer yandan yeni yatırım fırsatlarını değerleniyor. Armatörler, lojistik zincir ağını güçlendirmek için karada da yatırım yapmaya başladı.

MSC, 5.7 milyar Euro teklif verdi

Türkiye’nin en büyük transit limanlarından Tekirdağ Asyaport’ta da yüzde 70 hissesi bulunan İtalyan aile şirketi MSC, Fransız milyarder Vincent Bollore ailesi tarafından kurulan Bollore Group'un lojistik biriminin Afrika varlıklarını satın alıyor. Fransız şirket; geçen pazartesi günü yaptığı açıklamada, MSC'den Bollore Africa Logistics için azınlık hisseleri hariç 5,7 milyar Euro (6,4 milyar dolar) işletme değeri temelinde bir teklif aldığını açıkladı. Bollore Group, MSC’ye resmi teklif vermesi için 31 Mart 2022’ye kadar süre verdi.

Grubun 49 ülkede yaklaşık 21 bin çalışanıyla faaliyet gösteren lojistik bölümü, Afrika'nın sektördeki en büyük oyuncusu. MSC, 600 gemiden oluşan bir filoya, 100 binden fazla personele sahip ve yaklaşık 500 limana hizmet veriyor.

Maersk bir şirket daha alabilir

AP Moller-Maersk de konteyner taşımacılığının rekor yılı boyunca kazandığı milyarların bir kısmını lojistiğe yatırdı. Danimarkalı şirket dün, Hong Kong merkezli LF Logistics'i 3,6 milyar dolara satın aldığını duyurdu. Maersk, böylece entegre lojistik hizmeti sağlama hedefini bir adım daha yaklaşmış oldu. Maersk CEO'su Soren Skou, “LF Logistics'in satın alınması, konteyner lojistiğinin küresel entegratörü olma yolculuğumuzda önemli ve gerçekten stratejik bir kilometre taşı” dedi. LF Logistics, kritik varlıkların kontrolüne dayalı, dijital olarak etkinleştirilmiş uçtan uca lojistik çözümler sunan küresel bir lojistik şirketi. Çinli şirketin perakende, toptan satış ve e-ticaret lojistiği alanlarında uzmanlığı var. Maersk, mevcut portföyüne 223 depo ekleyerek toplam 9,5 m2 alana yayılmış tesis sayısını 549'a çıkaracak. Diğer yandan, Maersk’in kısa süre içinde ikinci bir büyük satın alma yapacağına dair iddialar da var.

Amaç; entegre lojistik hizmeti

Sektör uzmanları, konteyner devlerinin karada da yatırım yapmasının nedeninin lojistik zincirini tamamlamak olduğunu söylüyor. Çünkü müşterilerinin tren ya da karayolunda yaşadığı bir aksaklık, gemilerin günlerce beklemesine neden olabiliyor. Bu da armatörlere milyonlarca dolara mal oluyor. Konteyner şirketleri, entegre lojistik hizmeti sunarak müşterilerine hız ve maliyet avantajı sunmayı hedefliyor.

MSC, liderlik tahtını Maersk’ten alabilir

İki konteyner devi arasında rekabet her bakımdan kızışıyor. Danimarkalı Maersk şu anda dünyanın en büyük konteyner armatörlük şirketi konumunda. MSC ise ikinci sırada. Maersk’in konteyner taşıma kapasitesi 4.252.400 TEU iken MSC’nin ise 4.238.842 TEU. Ancak, bu yıl verilen yeni siparişler baz dünyanın en yüksek konteyner gemisi taşıma kapasitesine sahip şirketinin MSC olacağı belirtiliyor. Maersk, küresel tersanelerde 25 yeni gemi siparişi bulunurken, MSC’de ise yeni sipariş sayısı 58.

KAYNAK:DÜNYA

 
Mercedes-Benz Türk Müşteri İletişim Merkezi Yeni Numarasıyla Hizmet Veriyor
 
Bulgaristan Kapitan Andreevo Sınır Kapısı Geçişlerinde Peron Ayrımı Düzenlemesi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Soycan Şirketler Grubu ve CAG Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Soycan, "Hedefimiz Yüzde 20 Büyümek"
Lojistik, otomotiv ve uluslararası ticaret alanlarında 7 ülkede 14 şirketiyle ...
CAG Logistics, BM Kadının Güçlenmesi Prensipleri’ni (WEPs) İmzaladı
CAG Logistics, Birleşmiş Milletler’in kadınların tüm sektörlerde ve her ...
Azerbaycan İthalat ve İhracatta Frigo Lojistik Hizmeti
Kafkasya bölgesinin en gelişmiş ülkelerinden birisi olan Azerbaycan, her ...
 
Dinçer Lojistik İnsan Kaynakları Direktörü Sema Yalçınkaya, ''Gençleri Gerçek İş Süreçlerinde Yetiştirecek, Geleceğin İş Dünyasına Kazandıracağız''
Sektöre, topluma, ekonomiye ve çevreye değer katma misyonuyla faaliyetlerini ...
DFDS Akdeniz İş Birimi, WiLAT Türkiye İş Birliği ile Gençlere Lojistik Sektöründe Rehberlik Edecek
DFDS Akdeniz İş Birimi, Birleşik Krallık merkezli CILT’in (Chartered Institute ...
DHL Express Türkiye Üst Yönetim Ekibine Atama
DHL Express Türkiye’de, İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı ...
 
DFDS Akdeniz İş Birimi, Gemi ve Liman Yatırımları ile Lojistik Operasyonlarını Güçlendiriyor
11 Aralık 2021 tarihi itibariyle 155. yıl dönümünü kutlayan DFDS, Akdeniz ...
Özbekistan Lojistik Hizmetlerinde Saygınlar
Saygınlar Nakliye firması uzun yıllardır Türkiye ve Özbekistan arasında ...
Owner of Prizma Transportation Halis Karaca, We Are An Important Part Of The Turkish Economy
As My Truck Magazine, we continue to deal with international transportation ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförsrckamyonumKamyonsondakikanewskamyonculkwtürkiye