İlk olarak artan şoför eksikliği göze çarpıyor. Başlıca Avrupa ülkelerinde (Fransa, İspanya, Almanya, Romanya, Polonya ve Danimarka), Ocak ve Eylül 2022 arasında sürücü talebinin yüzde 44 artığı görülüyor. Kamyon şoförlüğü mesleğinin yaşlanan bir nüfusu varken, emekli olanlar yerine yeterince kişi mesleğe katılmıyor. Takvimler 2026 yılını gösterdiğinde bu krizin çok daha büyük boyutlara ulaşacağı ve Fransa örneğinde çarpan etkisinin yediye kadar çıkacağı tahmin ediliyor.
Bunların yanı sıra karayolu taşımacılığına en büyük etkilerden birinin enerji krizinden dolayı olacağı da öngörülüyor. Artan enerji maliyetleri ve enerji arzındaki belirsizlikler nedeniyle Alman imalat sanayi sıkı bir şekilde daralma bölgesine giriyor. Üretimin azalması, karayolundaki talebin de aynı oranda azalacağının ilk açık işareti olarak kabul ediliyor. Birleşik Krallık’ta da durum farklı değil; elektrik fiyatlarının sadece Ağustos ayında %64,2 artmış olduğu bölgede, en belirsiz çıkmaza giren İngiltere’nin üretiminde kesintiler olması ve bu durumda karayolu navlun hacimlerini azaltması bekleniyor. Tabi ki etkilenecek ülkeler yalnızca bunlar değil...
Dizel fiyatları, sürücü kıtlığı ve kuraklık, düşük tüketici harcamaları ve azalan üretimlerin gölgesinde gelecek dönem pek de parlak görünmüyor. Şimdiden düşen oranlar da bunu kanıtlar nitelikte.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |