Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
25 Haziran 2024 Salı - 09:48

Atlas Copco Endüstriyel Teknik Tasarruf Sağlıyor

Elektrikli araçlar sürdürülebilirliğe yolda değil, üretim hattında başlıyor…

Atlas Copco Endüstriyel Teknik  Tasarruf Sağlıyor

Elektrifikasyona geçiş süreci tüm endüstrilerin sürdürülebilirliğine yön verirken, Atlas Copco Endüstriyel Teknik, elektrikli araç batarya teknolojisinde tüm prosesleri sağlayan tek firma olarak bu dönüşümüne yön veren şirketlerin başında geliyor. 

 

Elektrikli araçların üretimleri için en verimli teknolojileri sunan öncü şirketin Atlas Copco Endüstriyel Teknik olduğunu söyleyen Atlas Copco Endüstriyel Teknik Endüstriyel Birleştirme Çözümleri Bölüm Müdürü Uğur Macit, “Batarya üretim hattında kullanılan teknolojilerimizle, üreticileri yüksek enerji tasarrufu ve verimliliğin yanı sıra, düşük sera gazı salınım oranları ile tanıştırıyoruz. Geliştirdiğimiz tüm çözümler bir araya geldiğinde elektrikli araç üreticileri, %27'ye varan enerji tasarrufu elde edebiliyor” dedi.

 

Günümüzde modern endüstriyel üretimin yapı taşını oluşturan elektrifikasyon, üretimi fosil yakıtın kıskacından da kurtarıyor ve otomotiv endüstrisi sektörünün dünyanın geleceğine katkılarını artırıyor. Elektrikli araçlar için batarya teknolojisinde tüm prosesleri sağlayan tek firma olan Atlas Copco Endüstriyel Teknik, malzeme ve enerji tüketiminde tasarrufa ve C02 miktarının azaltılmasına yönelik çok ciddi bir katkı sunuyor. 

 

Atlas Copco Endüstriyel Teknik Endüstriyel Birleştirme Çözümleri Bölüm Müdürü Uğur Macit, geliştirdiği teknolojiler ile elektrikli araç üreticilerine birçok kazanım sunan Atlas Copco Endüstriyel Teknik’in bu alanda sağladığı faydaları açıkladı. Batarya üretim hattında kullanılan teknolojileri ile üreticileri yüksek enerji tasarrufu ve verimlilikle tanıştırdıklarını dile getiren Macit, üreticilere düşük sera gazı salınım oranları sunduklarını söyledi. Atlas Copco Endüstriyel Teknik’in geliştirdiği tüm çözümler bir araya geldiğinde elektrikli araç üreticilerinin, %27'ye varan enerji tasarrufu elde edebildiğini bildiren Uğur Macit, üretim sırasındaki malzeme ve enerji tüketiminin karbon ayak izi üzerindeki etkisine dikkat çekti.

 

Elektrikli araç üretiminde araç ve batarya ağırlığı, performans, menzil, servis kolaylığı ve kullanım ömrü boyunca daha az kaynak tüketmesi için gereken temel unsurların tasarım aşamasında belirlendiğini vurgulayan Macit, “Üretimde ısı kullanmadan uygulanan çevreci birleştirme teknolojileri, çok katmanlı çözümler, basınçlı hava ve gerektiği kadar malzeme kullanımı, atıkların en aza indirilmesi ve doğru dağıtım teknolojisi kullanılması verimliliği artırırken, üretim hattının CO2 ayak izini azaltıyor” dedi.  

 

150 bin batarya taşıyıcı modülü için CO2 emisyonlarını yılda 2,25 ton azaltıyor

Atlas Copco Endüstriyel Teknik Endüstriyel Birleştirme Çözümleri Bölüm Müdürü Macit, malzeme ve enerji tüketiminde sağladıkları tasarrufa ve C02 miktarının azaltılmasına yönelik katkılara ilişkin şu bilgileri verdi: “Düşük çalışma gücü ve hava beslemesi ile çalışan Henrob SPR sistemlerimiz ile enerji girişini standart değer olan 0,85 Wh’den 0,68 Wh’ye düşürülerek, CO2 emisyonlarını 150.000 batarya taşıyıcı modülü için %19, bir başka ifade ile yılda 2,25 ton azaltabiliyoruz. Ölçeği ayarlanabilen Scheugenpflug çok ağızlı dağıtıcımızın sahip olduğu birden çok üretim ünitesi ile yerden tasarruf sağlıyoruz. K-Flow sıvayarak delme ile sabitleme sistemlerimiz için geliştirdiğimiz HLX 70 kartuşumuz, hava üflemeli sistemlere göre %64 daha az basınçlı hava ile çalışabiliyor. Bu da basınçlı hava üretiminde CO2 miktarının azaltılmasını sağlıyor.” 

 

Malzemeden de %40'a kadar tasarruf

IDDA.Seal 3D baskı teknolojisi ile malzemeden %40'a kadar tasarruf elde ettiklerini belirten Macit, sözlerini şöyle tamamladı: “Aynı zamanda bu teknoloji ile uzun süreli korozyon koruması sayesinde batarya ömrünü uzatıyor. Üretimde gerekli malzeme hacmini tam olarak ölçen Smart.Adjust, %20'ye kadar termal arayüz malzemesi ve batarya başına 2 kg'a kadar ağırlık tasarrufu sağlarken, CO2 ayak izi ve batarya menzili iyileştiriyor. Üretimde atığı önemli ölçüde azaltan Plus.Supply, varil başına %99,4 oranında kullanılabilir malzeme elde etmeyi başarıyor. Daha az malzeme israfı ve bertaraf etme ihtiyacının azalması, sistem başına yılda 65 tona kadar CO2 tasarrufu sağlıyor. Özelleştirilmiş çözümlerimizle üretim hatalarını anında tespit ederek olası kalite sorunlarına karşı önlem alabiliyoruz. Böylece üretim verimliliğini artırırken, hurda ve malzeme atığını azaltabiliyoruz. Dağıtım sisteminin verimliliğini kontrol ederek üreticilerin sistem başına yılda 13 tona kadar CO2 tasarrufu elde etmelerini sağlıyoruz.”

 

 
Çin’den AB’ye Elektrikli Araçlar Çağrısı
 
Michelin, Ford Trucks’ın Özel Serisi F-MAX Select Modelinin Lastik Tedarikçisi Oldu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bağımsız Araştırma Raporuna Göre Türk Tüketicisi Elektrikli Araçta Avrupalı İstiyor, 800 Km Menzil Arıyor!
Sarjagel.com, elektrikli araçlarla ilgili olarak Türkiye’nin en kapsamlı ...
'Ford 365 Garanti'
Ford Türkiye, müşteri merkezli yeni çözümü “Ford 365 Garanti” ile garantisi ...
Nagarro + MBIS, Otomotiv Sektörünü Dijital Dönüşümle Geleceğe Hazırlıyor
Küresel çapta elektrikli araçların pazardaki payının artmasıyla yeniden ...
 
Kia EV3 Sınıfının Ötesinde Elektrikli SUV Deneyimi Sunuyor
Yenilikçi teknolojisi ve zıtlıkların birleşimi anlayışıyla sınıfında fark ...
Çin Elektrikli Otomobilde Nasıl Dünyanın En Büyüğü Oldu?
Çin, son yıllarda yaygınlaşan elektrikli otomobiller konusunda zirvede. ...
Otomotiv Ödüllerinin Yıldızı: Kia EV9
Kia’nın yeni elektrikli amiral modeli EV9, lansmanı yapıldığı günden bu ...
 
Sıcak Havalar Elektrikli Otomobilleri Nasıl Etkiliyor?
Elektrikli araç sahipleri dikkat! Havalar iyiden iyiye ısınmaya başladı. ...
Eşarj, 1 Milyon Şarjlanmaya Ulaştı
Geçtiğimiz yıl yarım milyon şarjlanma ile sektörüne liderlik eden Eşarj, ...
Elektrikli Araç Üretiminde Sürdürülebilir Çözüm
Atlas Copco Endüstriyel Teknik, 2023 yılında grup olarak belirlenen bilime ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonsondakikatruckkamyoncu haberler şoförlkwbusfahrer