13-17 Eylül tarihlerinde 9 numaralı salonda bulunan 2.400 m2'lik Bosch standına gelenler, geleceğin ‘ağa bağlı araç servisi’ni deneyimleme şansı bulacak.
„Her saat başı yapılan çeşitli ürün sunumları, ziyaretçilerin en yeni Bosch çözümleriyle interaktif bir şekilde tanışmalarına olanak sunacak.
Akıllı veri işleme, ‘Nesnelerin İnterneti’ ve ürünlerin bulundukları ortamla daha fazla ağ oluşturması, araç servisleri için büyük potansiyel taşıyor. Bunlar, araç servisi randevularının planlanmasını ve programlanmasını kolaylaştırıyor ve servis sırasındaki her bir çalışma adımını geliştiriyor. Araç servise gelir gelmez, araç verileri ve onarım geçmişi anında hazır oluyor. Arıza teşhis ekipmanları, birbirleriyle otomatik olarak veri alışverişinde bulunuyor ve böylece servis çalışanı, önemli üretici bilgilerine gerçek zamanlı olarak erişebiliyor.
Bosch, Automechanika 2016'da ilk ‘Ağa Bağlı’ onarım yazılımını tanıtacak. Bu yazılım, araç servisindeki Bosch arıza teşhis ekipmanlarını birbirine bağlıyor. Araç verileri, toplandıktan sonra gecikme olmaksızın diğer tüm bilgisayar tabanlı sistemlerde erişilebilir hale geliyor. Daha önce tanımlanmış bir aracın verilerine erişmek için, kullanıcının yalnızca kullanımdaki çalışma istasyonuna, ilgili aracın plakasını veya araç kimlik numarasını girmesi gerekiyor. Sonraki sevis randevuları içinse başka hiçbir tanımlamaya gerek kalmıyor. Plaka ve kimlik numarası sayesinde, tüm test sonuçları da dahil olmak üzere aracın tüm geçmişine herhangi bir zamanda herhangi bir çalışma istasyonundan erişilebiliyor.
Ayrıca, söz konusu yazılım, çeşitli test cihazlarının belirli parametreleri tamamlamalarına olanak sağlayan yenilikçi bir araç tanımlama sistemi de kullanıyor. Sonraki randevularda bu tanımlama parametrelerinin yeniden kullanılması sağlanıyor. Bu sayede ise çalışma istasyonlarındaki kurulum süreleri kısalıyor, süreçler daha kolay hale geliyor ve işin birden fazla kez yapılmasının önüne geçilmiş oluyor.
Aracın durumu, servis tarafından fotoğraf olarak, standart ve yazdırılabilir bir protokolde belgelendirilebiliyor. Bu da müşterilerin gerekli onarımlar hakkında şeffaf şekilde bilgi alabilmelerini sağlıyor.
Hem müşteriyi hem araç servisini memnun eden Artırılmış Gerçeklik 2018’de...
Artırılmış Gerçeklik tarafından görüntülenen ilave bilgiler, daha da sofistike bir teknoloji dünyasının anahtarı. Otomotiv mekatroniğinin günlük işlerde gereken tüm bilgileri alması ve bunları uygun şekilde uygulaması giderek daha da zorlaşıyor. Doğru zamanda en güncel kritik bilgilere erişebilme imkanı, ürünün anlaşılırlığını artırıyor ve zamandan tasarruf sağlıyor; müşteriler artan kaliteden, araç servisleri ise daha hızlı işleme sürecinden faydalanıyor.
Cihaz kamerasının araç üzerine doğrultulmasıyla, gereken ilave bilgiler bir tablet bilgisayar veya akıllı gözlük kullanılarak gerçek görüntüye entegre edilebiliyor. Açıklayıcı metinlerden ve talimatlardan, kılavuzlardan veya devre şemalarından, üç boyutlu nesnelerden, fotoğraflardan ve videolardan bu bilgilere ulaşılabiliyor. Bu şekilde, gizli bileşenler veya kablo demetleri bile görüntülenebiliyor; bu özellik de mekatronik bilimi tarafından çok beğeniliyor. Bu yolla, karmaşık onarım işlemleri yapmak için gereken zaman yüzde 10 ila 15 oranında kısalabiliyor.
Bosch, verimli Artırılmış Gerçeklik uygulamaları yaratmak için Ortak Artırılmış Gerçeklik Platformunu (CAP) geliştirdi. Bu platform, dijital ve görsel içeriklerin, örneğin teknik dokümantasyona hızlı ve kolay bir şekilde entegre edilebilmesini sağlıyor.
Platformlar arası bu sistem, belirli izleme ve gönderme teknolojilerinden bağımsız çalışıyor. Bosch, 2018 yılına kadar ilk araç servislerinin bu tarz Artırılmış Gerçeklik uygulamalarıyla çalışmaya başlayacağını öngörüyor.
Bosch ayrıca Automechanica 2016’da KTS 560 / 590 gibi en yeni arıza teşhis ekipmanları ve dijital HTD 815 far test cihazı gibi cihazların yanı sıra M Li-ion motosiklet aküsü ve yeni entegre edilmiş ürün hattı Bosch direksiyon sistemleri de tanıtacak.