Toplantıda Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının kullanılması da dahil olmak üzere Tacikistan üzerinden Türkiye-Türkmenistan-Çin yönüne giden konteyner trenlerinin organizasyonu ile Tacikistan-Türkiye arasında doğrudan konvansiyonel ve konteyner trenlerinin işletilmesi konularında görüşmeler yapıldı.
Çok verimli geçen toplantılarda Avrupa-Asya arasındaki lojistik koridorlarının geliştirilmesi, yük taşımalarının artırılması konularında protokol imzalandı.
İşbirliği protokolüyle Tacikistan-Türkiye arasında doğrudan konvansiyonel ve konteyner trenleri işletilirken Tacikistan üzerinden Türkiye-Türkmenistan-Çin yönüne giden konteyner trenlerinin organizasyonu sağlanacak.
Tacikistan Demiryolu ile imzalanan protokol ile ilgili bilgi veren Genel Müdür Hasan Pezük, küreselleşme sonucu yeniden şekillenen uluslararası ticarette hız, maliyet, güvenilirlik, kalite ve esneklik kavramlarının önem kazandığını, Avrupa ile Asya arasında giderek artan ticarette denizyoluna alternatif yeni ulaşım yolları arayışını hızlandırdığını ve bu gelişmelerin merkezinde demiryolu taşımacılığının olduğunu vurgulayarak şunları ifade etti:
" Dünya ticareti artık uluslararası demiryolu koridorlarından akmaya başlamıştır. 2003 yılından bu yana öncelikli demiryolu politikalarının takip edilmesi sonucunda Türkiyemiz bugün bölgesinde önemli bir demiryolu sektörüne sahiptir. Ülkemiz başta Bakü- Tiflis-Kars demiryolu hattı olmak üzere Asya ile Avrupa, Asya ile Afrika, Rusya ve Orta Doğu gibi çok yönlü koridorlarda merkez ülke yani lojistik üs haline gelmektedir. Bir taraftan BTK diğer taraftan İran üzerinden yapılan taşımalar pandemiyle birlikte hızla artmaktadır. Hatırlanacağı üzere geçtiğimiz günlerde Pakistan’dan ikinci yük treni Köseköy’e ulaşırken ülkemizden de Afganistan’a BM gıda yardımları ulaştırılmaya başlandı. Bu güzergahlardaki hareketlilik giderek artacaktır. Tacikistan Demiryolları ile imzaladığımız protokol ile Tacikistan-Türkiye arasında doğrudan konvansiyonel ve konteyner trenleri işletilirken Tacikistan üzerinden Türkiye-Türkmenistan-Çin yönüne giden konteyner trenlerinin organizasyonu sağlanacak."
Tacikistan Demiryolu ile imzalanan protokolle ihracatçımıza, sanayicimize, bölge ülkelerine en kısa, en güvenli, en ekonomik alternatif ulaşım seçeneği sunulduğunu belirten Pezük, "Bir ürünün Avrupa ile Çin arasında taşıma süresinin denizyolu ile 40-60 gün sürdüğü değerlendirildiğinde uluslararası demiryolu koridorlarının güçlenmesi, etkin ve verimli hale gelmesinin önemi anlaşılacaktır" dedi.
Pezük şunlara dikkat çekti: "Demiryolunun limanlardan uzak iç bölgelere taşımalarda fiyat ve süre açısından denizyolu ve havayoluna göre önemli avantajları bulunuyor. Denizyolu ile 40-60 gün olan süre demiryolu ile çok önemli oranda düşüyor. Örneğin blok trenler, Türkiye-Çin arasında 12 bin kilometrelik parkuru 12 günde tamamlıyor. Bu sürenin 10 güne düşürülmesi hedefleniyor. Keza Rusya –Türkiye arasında 8 günde tamamlıyor. Yine İslamabad-Tahran-İstanbul parkurunu ise yaklaşık 12 günde tamamlıyor. Tüm bunlar muazzam gelişmelerdir. Tacikistan –Türkiye arasında başlatılacak taşımalarla ihracatçımız, sanayicimiz, bölge ülkeleri ürünlerini kolaylıkla ulaştıracak. Bu kolaylık bölge ülkeleri arasındaki dostluğu, işbirliğini pekiştirecek bölge ülkelerinin kalkınmalarına önemli oranda destek sağlayacaktır."
KAYNAK:TCDD
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |