Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
27 Nisan 2021 Salı - 15:09

Avrupa Le Mans Serisi Sezon Açılışında 26 Aracın Lastik Tedarikçisi Goodyear

17 Nisan’da başlayan Avrupa Le Mans Serisi’nde 42 araçtan 26'sı Goodyear lastikleri kullanıyor. LMP2 ve LMGTE klasmanlarındaki tüm araçlarda ise Goodyear lastikleri kullanılacak.

Avrupa Le Mans Serisi Sezon Açılışında 26 Aracın Lastik Tedarikçisi Goodyear

Yalnızca Goodyear lastiklerinin kullanılacağı LMP2 kategorisi 17 Nisan hafta sonu Avrupa Le Mans Serisi (ELMS) açılış turunda start aldı. Büyük bir rekabet içinde geçen yarışlar kapsamındaki üç klasmanın ikisinde araçlar sadece Goodyear'a güvendiler.

4 saatlik Barcelona yarışıyla start alan Avrupa Le Mans Serisi'nin yeni sezonu, Red Bull Ring (Avusturya), Le Castellet (Fransa), Monza (İtalya), Spa-Francorchamps (Belçika) ve Portimao (Portekiz) pistlerindeki dayanıklılık yarışlarıyla devam ediyor. Dünyaca tanınmış takımlar ve sürücülerle dolu katılımcı listesinin Avrupa ve dünya genelinde televizyonları başında yarışları takip edecek izleyicileri ekran başına kilitleyecek. 

Geçtiğimiz yıl LMGTE kategorisindeki tüm araçların ve bazı LMP2 takımlarının lastik tedarikçisi olan Goodyear, bu yıl ise bu iki kategorinin yanı sıra FIA World Endurance Championship (WEC) ve 24 Saatlik Le Mans LMP2 klasmanının tek lastik sağlayıcısı konumunda. ELMS genel klasman şampiyonluğu için mücadele eden en üst düzey klasman olan LMP2, bu hafta sonu 13 takımın 16 araçla yarıştığı kıyasıya bir mücadeleye sahne olacak. 

Barcelona yarışında LMP2 ekipleri Goodyear'ın A tipi (yumuşak) ve C tipi (orta-artı) slick lastiklerin yanı sıra, yağış durumunda ara ve ıslak zemin lastiklerini kullandılar. İkinci turdan itibaren, ELMS ve WEC arasında denklik sağlamak için C tipi lastikler kullanıldı ve bu durum, aynı zamanda 24 Saatlik Le Mans yarışına da katılacak bazı ELMS takımları için büyük öneme sahip. 

Goodyear Dayanıklılık Programı Müdürü Mike McGregor, konu hakkında şu açıklamalarda bulundu; "Takımların yüksek bastırma kuvveti sağlayan konfigürasyonlar ve A tipi lastikler kullanabilecek olması nedeniyle, Barcelona ayağının bu sezonun en yüksek tempolu LMP2 yarışlarından biri oldu. 

İkinci turdan itibaren ve her WEC yarışında takımlar viraj alma hızını düşüren, ancak düz sürüş hızını artıran Le Mans tarzı aerodinamik kiti taşıyacak. Dolayısıyla, Le Castellet ve Monza yarışları hızlı dönüşleri ve uzun düzlükleriyle oldukça keyifli olacak. Barcelona'da ekstra bastırma kuvvetinin dönüş hızlarını artıracak olması nedeniyle daha yumuşak A tipi lastikler tercih edildi."

LMGTE'de yepyeni lastikler

Yoğun bir rekabete sahne olan LMGTE klasmanı, Porsche, Ferrari ve AstonMartin gibi yarışa hazırlanmış süper otomobiller ve en az onlar kadar etkileyici bir katılımcı listesine ev sahipliği yaptı. Dokuz aracın hepsi, iki slick modeli, bir ara model ve bir ıslak zemin modeli olmak üzere yepyeni Goodyear ürün grubundan faydalandı. 

McGregor; "LMGTE klasmanının seviyesi her yıl artmaya devam ediyor. 2021 yılında tümüyle yeni bir ürün grubu getirip, her takıma A tipi (yumuşak) ve B tipi (orta) slick lastikler veriyoruz. Daha yumuşak yapıdaki A tipi lastikler, havanın daha serin olduğu zamanlarda takvimdeki her piste uygun olacak biçimde tasarlandı. Yeni desen, yapı ve bileşiklerle ara ve ıslak zemin lastikleri tümüyle yeni ürünler."

LMGTE klasmanında 9 araç, LMP2'de 16 araç ve Association SRT41'in engelli sürücülerden oluşan takımına uyarlanan LMP2 aracıyla Goodyear bu yıl çok çeşitli takımlarla çalışacak. Bu ölçekte bir çalışmanın pistlerde daha fazla mesai yapılması gerektirdiğini ifade eden McGregor, şunları söyledi: 

"Barcelona'ya geçen yılın ELMS yarışlarına kıyasla çok daha fazla araç, personel ve tabii ki lastikle gittik. Pit alanında çalışan 14 mühendisimiz vardı. Bu da her mühendis için iki araç anlamına geliyor. Dolayısıyla, çalışmanın boyutlarının yanı sıra genel olarak sağladığımız destek de artış gösterdi. ELMS'de rekabet artıyor. Bunu LMP2 ve LMGTE pilotlarında da görebiliyorsunuz. Bu sezon için ve Avrupa'nın en iyi dayanıklılık yarışı ekiplerinden bazılarıyla çalışacağımız için heyecanlıyız."

Katılımcı listesinde Panis Racing, IDEC Sport, G-Drive Racing ve DragonSpeed gibi önde gelen prototip takımları ve son şampiyon United Autosports gibi takımlar yer alıyor. Öne çıkan yarışçılardan biri ise WRT Takımıyla yarışan eski Formula 1 pilotu Robert Kubica olacak. LMGTE'de AF Corse, TF Sport, JMW Motorsport ve Proton Competition gibi takımlar mücadele ederken, GT Racing yarışa yıldız pilotları Gianmaria Bruni, Miguel Molina ve Richard Lietz ile katılacak.

 

 
Kögel Rent: Trailer Rental Service Launches in Germany, Benelux and Spain
 
Volvo Trucks, Karayolu Taşımacılığında Elektrikli Araçlara Geçişini Hızlandırıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
‘Bridgestone A005 Evo’; Yılın Seçilmiş Ürünü Ödülünü Aldı
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa’nın, Bridgestone 4 mevsim lastiğinin ...
Continental'den Sürücülere 1 Nisan İtibarıyla Yaz Lastiğine Geçiş Uyarısı
Ticari araçlarda zorunlu olan kış lastiği kullanılması 1 Nisan’da sona ...
Goodyear’dan, Toyota’nın Aygo X Prologue Modeli İçin Konsept Lastik
Goodyear, Toyota Aygo X Prologue için sert görünüşlü bir tasarıma ve yüksek ...
 
WWF’ten Michelin Türkiye'ye Yeşil Ofis Diploması
Michelin Türkiye, daha yeşil bir dünya için başlattığı ‘Yeşil Ofis Programı’nı ...
Michelin Dünyanın İlk Lastik Geri Dönüşüm Tesisi ile Lastikleri Doğaya Kazandıracak
Dünyanın en büyük lastik üreticisi Michelin, kullanım ömrünü tamamlamış ...
Goodyear, 2020’de Net Satışlarını Yüzde 6 Oranında Artırdı
Goodyear, zorlu bir yılı geride bırakan lastik sektörü içindeki başarısını ...
 
Ağır Ticari Vasıtalar İçin Çok Yönlü Lastik Pirelli FR:01 Triathlon ve TR:01 Triathlon
Prometeon ağır ticari vasıtalar için çok yönlü lastik Pirelli FR:01 Triathlon™ ...
Brisa, Geçen Yıla Göre Göre Net Krını 4,7 Katına Çıkardı
Brisa, geçen yıla göre göre net kârını, 4,7 katına çıkardı. Şirketin 2020 ...
Continental'den HL Yük Endeksli Lastik
Teknoloji şirketi ve Premium lastik üreticisi Continental, ağır elektrikli ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrertreylersrcsondakikatruckdikkatşoförbus haberler