Avrupa Birliği (AB) ticari araç pazarında toplam satışlar, geçen yıl tedarik sıkıntıları nedeniyle yüzde 14,6 düştü.
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin 2022 yılına ilişkin yeni ticari vasıta tescil verilerini açıkladı.
Buna göre, AB'de yeni ticari araç tescilleri, geçen yıl tedarik sıkıntıları sonucunda önceki yıla kıyasla yüzde 14,6 azalarak 1 milyon 606 bin 804'e indi.Bunun başlıca nedeni, yıl boyunca araç kullanılabilirliğini etkileyen, devam eden tedarik zinciri sorunlarıydı.
Bölgenin genel performansına, tümü çift haneli yüzde düşüşleri yaşayan dört kilit pazar etkili oldu. AB ülkeleri arasında 2022'de ticari araç satışları önceki yıla göre Fransa'da yüzde 17,7, İspanya'da yüzde 16,7, Almanya'da yüzde 11 ve İtalya'da yüzde 10,5 geriledi.
3,5 Tona Kadar Hafif Ticarilerde Yüzde 5,1 Düşüş
Aralık ayında 3,5 tona kadar hafif ticari araç kayıtları yüzde 5,1 düşerek Avrupa Birliği genelinde toplam 120.503 adette gerçekleşti. Bölgedeki en büyük dört pazardan ikisi önemli kazançlar kaydetti bunlar; yüzde 19 ile Almanya yüzde 12,4 ile İspanya oldu. Buna karşılık, Fransa ve İtalya hafif ticari araç satışları Aralık ayında önemli ölçüde düşüşe geçti.
2022 yılının tamamı, AB'de kayıtlı yaklaşık 1,3 milyon yeni hafif ticari araçla 2021'e göre yüzde 18,1 daha düşüktü. Yüzde 1,2 'lik bir artışın yaşandığı Kıbrıs dışında, dört ana pazar da dahil olmak üzere tüm bölge pazarları düşüş kaydetti; İspanya (%-21,3), Fransa (%-19,5), Almanya (%-13,0) ve İtalya (%-12,3).
16 Ton ve Üzeri Yeni Ağır Ticari Araçlarda En Sert Düşüş Almanya'da!
Aralık ayında AB'de yeni ağır ticari araç kayıtları yıllık bazda yüzde 1,9 düşüş gösterdi. Bölgenin olumsuz sonucu, büyük ölçüde en büyük pazarlarının performansından kaynaklandı. Hacim açısından ağır kamyonlar için lider pazar olan Almanya yüzde 18,8'lik düşüş ile en sert düşüşü yaşadı, ardından yüzde 10,4'lük bir düşüş ile Polonya ve yüzde 6,7'lik bir düşüş ile Fransa onu takip etti.. Öte yandan, İspanya ve İtalya sırasıyla yüzde 28,4 ve yüzde 22,0 artışla önemli kazanımlar kaydetti.
2022'de, Avrupa Birliği genelinde yıllık yüzde 6,5 artışla toplamda 256.020 ağır kamyon kaydedildi. Bölgenin en büyük pazarlarına bakıldığında, geçen yıl sadece Almanya yüzde -0,9 ile negatif bölgede kaldı. Ağır kamyonlar için diğer tüm yüksek hacimli AB pazarları iyileşme kaydetti: İspanya (%+13,6), Polonya (%+6,6), İtalya (%+5,1) ve Fransa (%+2,3).
3,5 Tonun Üzerinde Yeni Orta ve Ağır Ticari Araçlarda En Yüksek Yüzdelik Artış İspanya'nın!
Aralık ayında yeni orta ve ağır kamyon kayıtları yüzde 3,2 düşerek AB'de 24.470 adet satıldı. Batı Avrupa'nın en büyük pazarlarındaki performanslar karışıktı. İspanya en yüksek yüzdelik artışı yüzde 30,2 ile kaydetti , ardından yüzde 10,5'lik artık ile İtalya geldi. Buna karşılık, Almanya yüzde 18,6'lık önemli bir kayıpla karşı karşıya kaldı ve bunu Fransa yüzde 7,5'lik daha ılımlı bir düşüş ile izledi.
Ağustos'tan Kasım'a kadar kaydedilen önemli artışlar sayesinde AB genelinde 2022 yeni kamyon kayıtları yüzde 3,5 arttı. Batı Avrupa'daki dört kilit pazar arasında, Almanya ve Fransa geçen yıl negatif bölgede kaldı (sırasıyla yüzde 3,5 ve yüzde 1,0 düşüş). Bununla birlikte, İspanya sağlam bir iyileşmeye (yüzde 12,7'lik artış) tanık olurken, onu daha ılımlı ancak yine de olumlu bir sonuçla (yüzde 2,3'lük artışla) İtalya izledi.
En Fazla Yeni Ticari Araç Bayrağı Fransa'da!
AB üyesi 27 ülke arasında geçen yıl en fazla yeni ticari araç Fransa'da trafiğe çıktı. Bu dönemde Fransa'da 397 bin 519, Almanya'da 312 bin 391, İtalya'da 189 bin 690 ve İspanya'da 145 bin 417 ticari vasıta tescil edildi.
AB'de yeni ticari araç tescilleri, Aralık ayında da önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5,1 düşerek 148 bin 149 oldu.
Böylece, AB'de toplam ticari araç satışları, geçen yılın her ayında yıllık bazda gerilemiş oldu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |