Bosch; Almanya, İngiltere ve Fransa’da, araç kullananların sürücü destek sistemlerine bakış açısını araştırdı.2012 yılı sonunda sürücülerle yürütülen çalışmada; sürücülerin öncelik sıralamasında güvenlik birinci sırada yer aldı. Sürücüler, bu nedenle sürücü destek sistemlerine büyük önem verdiklerini kaydetti. Özellikle tehlikeli durumlarda bu sistemlerinin sağladığı güvene vurgu yapan sürücüler; kör noktaları takip eden ve acil durum freniyle kazaları önleyen sistemleri olmazsa olmazlar olarak nitelendirdi.
Konfor sağlayan sistemlere ilgi
Sürücülerin özellikle güvenlik konusunda destek ve bilgi sağlayan teknolojilerle ilgilendiğini ortaya koyan araştırmaya göre, trafik sıkışıklığının yarattığı strese karşı konfor sağlayan sistemler ilgi görüyor. Hız sabitleme sistemlerinin kendilerini rahatlattığını kaydeden sürücüler, dur kalkların sürücü üzerinde yarattığı yükü hafifleten ACC adaptif hız sabitleme sisteminin güvenliğin ardından ilk öncelikleri olduğunu belirtti.
“Deneyimliyiz ve dikkatimiz dağılmaz”
Büyük çoğunluğun araç kullanmaktan büyük keyif aldığını belirten sürücüler; kendilerini dikkati kolay kolay dağılmayan kişiler olarak tanımladılar.
Çoğunluğu trafikte tehlike atlatmış
Araştırmaya göre, sürücülerin büyük çoğunluğu, son oniki ayda trafikte kritik bir durumla karşılaşmış. Araç sahiplerinin yüzde 70’i son oniki ayda acil durum frenini kullandığını belirtirken; yüzde 47’si şerit değiştirirken arkadan yaklaşan aracı fark etmediğini, yüzde 34’ü ise frenle kaçma manevrası yapmak arasında ikilemde kaldığını ifade etti. Bu nedenle ek güvenlik sağlayan sistemlere büyük talep oluşuyor
En çok talep kör nokta desteğine
Katılımcıların yüzde 84’ü, “hangi elektronik destek sistemiyle ilgilendikleri” sorusu üzerine “kör nokta sensör sistemini” ilk sırada dile getirdiler. Yayaların ve arkadan çarpma vakalarının dahil olduğu kazaları önlemeye yardımcı acil fren sistemleri ise ikinci ve üçüncü sırada talep gördü.
Bosch’un otonom sürüş çalışmaları
Araştırma, sürücülerin yarısının otonom sürüş teknolojisinin gerçekleşeceğine inandığını gösteriyor. Sürücü tercihlerini dikkate alan Bosch da; geliştirdiği, trafik sıkıştığında tamamen otomatik olarak fren yapabilen, hızlanan ve direksiyonu kontrol edebilme yeteneğine sahip sıkışık trafik destekleyici sisteminin tanıtımını 2014 yılında yapacak. Saatte 50 kilometreye kadar hız için tasarlanan otomasyon seviyesi, ilerleyen yıllarda daha da artırılacak.
“Destek sistemleri güvenliği artırıyor”
ABS ve ESP elektronik stabilite programı gibi güvenlik sistemlerini geliştiren, prediktif fren sistemi ve adaptif hız sabitleme gibi yenilikçi sürücü destek sistemlerini dünyanın her yerinde sürücülere sunan Bosch’un Şaşi Sistemleri Kontrol Bölümü Başkanı Gerhard Steiger de şunları söyledi:
“Destek sistemleri araç güvenliğini ve konforunu artırıyor. Talep ile ekonomik ve güvenilir teknolojinin yaygınlığının artması göz önünde bulundurulduğunda, üreticiler rekabette farklılık yaratma fırsatını kaçırmayacaklardır.”
EuroNCAP’in ağırlık verdiği kriterler
Tüketici koruma organizasyonu EuroNCAP de (European New Car Assessment Programme) sürücü destek sistemlerine verdiği önemin ağırlığını artırıyor. 2014 yılından itibaren en yüksek 5 yıldız derecesini alabilmek için, yeni modellerin büyük çoğunluğunun sürücü destek sistemleriyle donatılmış olması gerekecek. Bosch, sistemlerini ve sensörlerini sürekli olarak geliştirip, iyileştirerek bu süreci destekliyor. Portföyündeki mevcut radar ve video sensörlerine ek olarak, bu yıl düşük maliyetli orta sınıf radarının, 2014’te de stereo video kamerasının lansmanını yapmayı planlıyor. Bosch’un ikinci ürünü, NCAP ile ilgili fonksiyonların tek bir sensör ünitesiyle sağlanabilmesini mümkün kılacak.